Spring naar inhoud

- - - - -

Weet geen raad met kitten, is er nog hoop of beter om nieuw gezin te zoeken (met heel veel pijn in mijn hart)

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 27 november 2013 - 17:00

omdat een kitten wil spelen, misschien om verwondingen tegen te gaan de nageltjes knippen, kan al heel wat schelen
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

mamiewendy
mamiewendy
  • 7 berichten

#17 Geplaatst 27 november 2013 - 17:39

ja dat heb ik gisteren al gedaan ,goede tip dank je :-)

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 27 november 2013 - 17:53

het kattenadviesbureau in NL heeft dinsdag avond een gratis telefonisch spreekuur (buiten de gesprekkosten natuurlijk, maar het is een gewone telefoonlijn). Daar kan je mss ook al een idee krijgen. Zij is iemand met echt al jarenlange ervaring op dat vlak en heeft zitdagen in meerdere NL dierenklinieken. Voor de echt zware gevallen raad ik haar aan. Nadeel is dat zij voor B echt wel duur is vanwege de reiskosten. daarom dat het telefonisch spreekuur tof is.

verder zou ik opteren voor Anneleen van Felinova. Zij is een van de weinige die daar echt een universitair diploma in heeft (opleiding in the UK). Zij is van oost-vlaanderen, maar werkt in heel Vlaanderen. Er zullen er nog wel zijn, maar Anneleen ken ik en zij heeft echt wel een heel goede kennis en echt een passie voor katten.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#19 Geplaatst 27 november 2013 - 23:43

ik kan niet helpen met advies maar ik hoop van ganser harte dat de situatie opgelost kan worden.
De liefde voor je beestjes loopt gewoon van je teksten af vind ik en dat vind ik hartverwarmend.
Heel veel succes toegewenst !
Geplaatste afbeelding

mamiewendy
mamiewendy
  • 7 berichten

#20 Geplaatst 28 november 2013 - 07:31

dank je wel wea, komt die Anneleen ook naar Limburg of is het de bedoeling dat je echt naar daar moet gaan? Niet dat dat een probleem is maar ik bespaar het kitten zelf wel graag zo een lange rit. Maar misschien moet ze niet mee?  En ook lathyrus erg bedankt :-) en ja ik zie mijn katjes doodgraag, ook omdat mijn partner en ik het heel moeilijk hebben gehad om zwanger te raken en mijn poesjes eigenlijk zowat mijn eerste kindjes zijn. Voor hen ga ik echt door het vuur...ze zijn en waren er altijd in die moeilijke jaren en zeker het kattinetje voelt mij perfect aan. Da's mijn allergrootste schat :-) precies alsof ze een zesde zintuig heeft, onze band is heel sterk. En de twee andere rakkertjes ja ik wil ook hen voor geen geld ter wereld kwijt eigenlijk :-)

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 28 november 2013 - 09:07

Nee, een kgt moet altijd aan huis komen. Dat is nooit dat je daar naartoe moet. Anneleen komt dus wel naar Limburg. Doorgaans is dat 1 keer en dan wordt dat telefonisch opgevolgd.,tenzij het echt nodig is voor een tweede bezoek.

Je hebt in Limburg ook Ilse rediers, zij is een DA die zich bijgeschoold heeft in kattengedrag en nu dus enkel gedrag doet. Ik heb over haar nog geen feedback gekregen ivm haar werk als kgt. Maar je kan het eens proberen. Ze is wel ook een echt tof mens met een realistische kijk op dingen.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

mamiewendy
mamiewendy
  • 7 berichten

#22 Geplaatst 28 november 2013 - 11:47

Ok Wea bedankt. Dan ga ik haar eens contacteren want
hoe vlugger we hier da klein duiveltje kunnen bekeren hoe beter :jump:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 04 december 2013 - 17:21

Er bestaan ook nagelhoesjes, misschien een idee?

http://www.purrfectd...ermers-set.html

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 04 december 2013 - 17:31

Bekijk berichtTinne, op 04 december 2013 - 17:21, zei:

Er bestaan ook nagelhoesjes, misschien een idee?

http://www.purrfectd...ermers-set.html

Dit lijkt mij toch niet aangenaam voor een kat :s

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 13 december 2013 - 19:22

Ze zouden er geen last van hebben (kan ik niet weten, want gebruik ze zelf niet). Maar ik kan mij voorstellen dat het in sommige gevallen echt nodig is. Katten die zichzelf telkens tot bloedens toe krabben bijvoorbeeld. Die zijn niet geholpen met enkel de nagelpuntjes te knippen.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#26 Geplaatst 14 december 2013 - 10:24

Wij vijlen de nagels van onze kat.
Ik knip ze eerst wat korter (tot net voor de bloedlijn) en dan vijl ik ze bot.
Anders doet ze ons en zichzelf pijn met de scherpe randjes.

Dit kan je natuurlijk niet bij elke kat doen :)
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding