Vandaag de kerstboom gezet. Ik ga nadien boven strijken, kom na half uurtje beneden en hoor de kerstboom lichtjes ritselen en zie onderaan een paar balletjes zachtjes wiegen. Racheleke nergens te vinden... Tot ik goed kijk en haar bijna bovenaan (is een boom van 2 meter) helemaal binnenin de kerstboom zie zitten

Je kon ze op het eerste zicht zelfs niet zien, ze zat echt vanbinnen. Ben rustig gebleven en haar zacht gezegd dat ze eruit moest komen. Ze kwam tevoorschijn en wonder boven wonder, alles is mooi blijven hangen. Terwijl we vanavond in de keuken zaten te eten zat ze daar wééral. Wat moet ik doen? Mijn man zegt dat we haar moeten schrik aanjagen en roepen, maar we zijn al drie maand bezig met dit angstige katje haar vertrouwen te winnen, en stapje voor stapje lukt dit, als we nu zo reageren krijgt ze toch weer helemaal schrik van ons?
Maar ze moet natuurlijk wel uit de boom blijven, stel je voor dat ze dit doet als we gaan werken zijn, en ze raakt erin verstrikt, da's levensgevaarlijk. En om haar volledige dagen op te sluiten in de berging heb ik ook niet veel zin. Iemand enig idee?