Spring naar inhoud

- - - - -

transportbox voor Maine Coon

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
NiennaTasartir
NiennaTasartir
  • 438 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 30 november 2013 - 11:49

Ik ben op zoek naar een transportbox voor als de katten naar de dierenarts moeten.
Heeft iemand deze transportbox al in het echt gezien? Zouden Maine Coons daar comfortabel in kunnen verblijven?
http://www.zooplus.n.../verdere/321533

Of heeft er iemand een suggestie? Ik zoek een box of bench waar een maine coon nog comfortabel kan inliggen, maar ook niet te duur is, gezien ik,er 4 moet aanschaffen en ze niet vaak gebruikt gaan worden (hopelijk!) Gezien het enkel is om naar de dierenarts te gaan.
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 30 november 2013 - 12:14

ik heb zelf deze zomer in de lidl promoties 2 opvouwbare reisbenches bijgekocht
en eerlijk gezegd, zijn deze veel ruimer dan vaste transportbox die ik al had, ook een pak lichter om dragen
(want mijn baloe weegt zonder box/bench al meer dan 6kg!)

natuurlijk zijn ze niet zo veilig, dwz dat je ze niet kan gebruiken voor transport in een vliegtuig of dergelijke, omdat ze eventueel als ze heel lang krabben en prutsen de net-inzet van de verluchtings-raampjes kapot kunnen krabben of bijten

maar ik gebruik ze inderdaad ook als transport naar de da, en thuis als extra slaapplaats (met de ingang flap op de voorkant opgerold)

ze zijn een stuk groter, en als je ze niet wilt gebruiken buiten als transport middel, kan je het metalen frame ook losmaken en de bench volledig plat opvouwen, wat maakt dat ze dan amper plaats innemen
en je ze handig kan wegbergen bv in een gangkast ofzo

natuurlijk verkoopt zooplus, niet smak dezelfde, maar om je een idee te geven van wat ik bedoel :
http://www.zooplus.n...ouwbare_benches deze link

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 30 november 2013 - 12:37

Bij de maxi zoo hebben ze de vervoersmand 'Trotter' in verschillende maten.
De prijzen vallen daarvan wel mee. Ik heb de kleinste maat 2 maal voor mijn HTK katten en ze passen daar zelf bijna volwassen nog met 2 in.

Ben van plan er nog een derde te kopen omdat ik het heel practische manden vindt.

Je kan er ook nog bijpassende kussentjes bijkopen voor onder in de mand indien gewenst.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 30 november 2013 - 12:54

Heb deze nog niet gezien in het echt, maar afmetingen zijn wel goed. De mijne is 2 cm kleiner, maar ze passen er goed in.
Waarom 4 aanschaffen? Je moet toch zelden met allen tegelijk naar DA?
Bij mij komt die voor 10 euro extra aan huis.  Heb afspraak in januari voor de vaccinaties

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 30 november 2013 - 12:59

Bekijk berichtNiennaTasartir, op 30 november 2013 - 11:49, zei:

Ik ben op zoek naar een transportbox voor als de katten naar de dierenarts moeten.
Heeft iemand deze transportbox al in het echt gezien? Zouden Maine Coons daar comfortabel in kunnen verblijven?
http://www.zooplus.n.../verdere/321533

Of heeft er iemand een suggestie? Ik zoek een box of bench waar een maine coon nog comfortabel kan inliggen, maar ook niet te duur is, gezien ik,er 4 moet aanschaffen en ze niet vaak gebruikt gaan worden (hopelijk!) Gezien het enkel is om naar de dierenarts te gaan.
  ik heb die in een (mini) klein formaat , een volwassene kat kan er amper in, en ik ben der ni zo content van, goedkoop maar plasticerig
en heel licht, maar twijfel zeer of hij stevig is

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 30 november 2013 - 13:07

@ jacob

is niet alleen voor een bezoek aan de da hé!

ik had vroeger nachtmerries dat ik in vijf minuten mijn huis moest verlaten, zo midden in de nacht, uit bed gebeld, en zo van "madam, neem maar uw boeltje bij elkaar, ge moet over max 5 min uw huis uit" :help:

of er is brand of god kweet niet wat aan noodgeval...

daar sta je dan met je poezen op je arm :trance:

dus heb ik ook twee extra reisbenches bijgekocht, en die staan nu als gewoon extra slaapmandje in de algemene gang of in de winter in de living

ik zijn dus altijd klaar voor vertrek, moest er een noodgeval zijn!

NiennaTasartir
NiennaTasartir
  • 438 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 30 november 2013 - 13:46

Hier volg ik Kaprice in. Met die treinramp in wetteren en schellebelle ben ik daar ook over beginnen nadenken. En vind ik het toch ook belangrijk dat ik genoeg vervoersmanden heb om alle katten tegelijkertijd mee te kunnen nemen indien nodig.
Geplaatste afbeelding

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 30 november 2013 - 15:24

Bekijk berichtKaprice, op 30 november 2013 - 13:07, zei:

@ jacob

is niet alleen voor een bezoek aan de da hé!

ik had vroeger nachtmerries dat ik in vijf minuten mijn huis moest verlaten, zo midden in de nacht, uit bed gebeld, en zo van "madam, neem maar uw boeltje bij elkaar, ge moet over max 5 min uw huis uit" :help:

of er is brand of god kweet niet wat aan noodgeval...

daar sta je dan met je poezen op je arm :trance:

dus heb ik ook twee extra reisbenches bijgekocht, en die staan nu als gewoon extra slaapmandje in de algemene gang of in de winter in de living

ik zijn dus altijd klaar voor vertrek, moest er een noodgeval zijn!

oei nog niet aan gedacht maar je moet op alles voorbereid zijn he, stel dat je met een nest jongen zit..en dan evacueren..moet er niet aan denken..

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 30 november 2013 - 15:48

@ sandrake

kheb hier wel t voordeel dat ze allemaal gesteriliseerd of gecastreerd zijn, dus een nest jongen ga ik al niet moeten evacueren

maar als je fokker bent, komt dat er inderdaad nog eens bij!

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 30 november 2013 - 16:31

Ik heb  bij zooplus een transportbox gekocht waar mijn 2 ragdolls zeer confortabel en ruim  kunnen in zitten .
Er waren toen 2 maten in dacht ik maar zo zag die er uit.
Ik denk dat als het moet je er  zeker meer katten in krijgt.

Bijgevoegde thumbnails

• 158220_ferplast_atlas_car_mini_mitlogo_04_2011_copy_3.jpg

Geplaatste afbeelding

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 30 november 2013 - 16:41

Ah ja, daar had ik idd nog nie aan gedacht. Weet weeral wat aan te schaffen met eindejaarspremie :). Denk dat ik dan eerder voor de opvouwbare zal gaan want da neemt allemaal zoveel plaats in.

Bewerkt door jacob, 30 november 2013 - 16:43.

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 30 november 2013 - 17:58

Bekijk berichtstareyedkitten, op 30 november 2013 - 12:37, zei:

Bij de maxi zoo hebben ze de vervoersmand 'Trotter' in verschillende maten.
De prijzen vallen daarvan wel mee. Ik heb de kleinste maat 2 maal voor mijn HTK katten en ze passen daar zelf bijna volwassen nog met 2 in.

Ben van plan er nog een derde te kopen omdat ik het heel practische manden vindt.

Je kan er ook nog bijpassende kussentjes bijkopen voor onder in de mand indien gewenst.

Ik heb de 3 keer de trotter 3.
En deze is zelfs voor Gilli (maine coon) zeker ruim genoeg!
Daarnaast heb ik nog 2 keer de trotter 2.
Maar voor een Coon zou ik toch de 3 nemen

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

NiennaTasartir
NiennaTasartir
  • 438 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 30 november 2013 - 18:43

Bekijk berichtJana_23, op 30 november 2013 - 17:58, zei:

Ik heb de 3 keer de trotter 3.
En deze is zelfs voor Gilli (maine coon) zeker ruim genoeg!
Daarnaast heb ik nog 2 keer de trotter 2.
Maar voor een Coon zou ik toch de 3 nemen

Hey Jana, wat zijn de afmetingen van de trotter 3 ?
Kwestie van wat te kunnen vergelijken :-)
Ik zoek iets van plastic, niet van stof. Gezien een recente ervaring van een ongelukje met de katten op de achterbank... als die urine in de autozetel trekt... echtvgeen pretje.
Geplaatste afbeelding

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 30 november 2013 - 22:38

Bekijk berichtNiennaTasartir, op 30 november 2013 - 18:43, zei:

Hey Jana, wat zijn de afmetingen van de trotter 3 ?
Kwestie van wat te kunnen vergelijken :-)
Ik zoek iets van plastic, niet van stof. Gezien een recente ervaring van een ongelukje met de katten op de achterbank... als die urine in de autozetel trekt... echtvgeen pretje.

volgens onderstaande site is die 60.5x40.5x39
http://www.maxizoo.i...-Flyer-2013.pdf
maar ik zal dat morgen eens nameten

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 01 december 2013 - 09:26

Ik heb ook de trotter 3 van maxi zoo. Qua afmetingen is die okee maar zou er nooit 2 poezels tegelijk in stoppen want vind hem niet zo superstevig. Voor coons geschikt hoor, maar dan elk eentje. Qua kwaliteit is savic minder dan ferplast maar er is ook prijsverschil he.