Spring naar inhoud

- - - - -

Echte kerstboom of nep

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 01 december 2013 - 11:00

Ben benieuwd wie een echte kerstboom in huis haalt of een nep? Vorige kerst had ik geen katten, nu 3. Ik heb al wat tips in mijn achterhoofd opgeslaan maar twijfel om eens een echt in huis te halen. Mijn nep is nogal groot en mss is een kleinere minder aantrekkelijk. Ook heb ik met de 2 grote krabpalen niet zo veel plaats meer.nik heb trouwens begrepen dat dennen giftig zijn voor katten maar kauwen ze eigenlijk aan de takken want dat moet toch prikken?
Geen kerstboom is geen optie want dan heb ik hier een heel verdrietig zoontje...
Voor-en nadelen, tips welkom!

NeonYellow
NeonYellow
  • 368 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 01 december 2013 - 11:45

hier staat er geen kerstboom
enkel 3 glazen potjes met kaars en kerstballen in :)
en dan nog durven ze s nachts eens een kerstbal uithalen om mee te spelen
banner

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 01 december 2013 - 11:50

Sowieso geen echte voor mij. Behalve de geur (ruikt wel lekker), kan ik geen voordelen bedenken aan een echte.

Aan een nepboom geef je geld uit, maar hopelijk maar 1 keer (of t gaat toch lang mee iig), een echte moet je elk jaar opnieuw kopen.
De kunstboom staat, normaal toch, van zichzelf al recht, geen geknoei om de stam van een echte boom ergens recht in te klemmen.
De nepboom zet je na afloop lekker op zolder, in de garage, of waar dan ook. Van de echte boom moet je weer vanaf geraken..
Een echte boom verliest naalden, de fake normaal toch niet.
En met een echte heb je nog kans om beestjes in huis te halen ook...

Dus nee, ik hou het bij een niet-echte maar veel handigere kerstboom :d

Moet nu wel zeggen dat ik al in geen jaaaaaaaren nog een echte gehad heb, dus mss mis ik wel een paar voordelen...
Those who don't believe in magic, will never find it

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 01 december 2013 - 12:10

+ het feit dat je eigenlijk een boom vermoord :p

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#5 Geplaatst 01 december 2013 - 13:14

Je moet een nepkerstboom al minstens 20 jaar gebruiken eer het een ecologisch verantwoorde beslissing is...

Cake
Cake
  • 10 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 01 december 2013 - 13:15

Wij hebben ook 3 katten en wij hebben het opgegeven van een boom te zetten.  Verschillende keren werd de boom omgetrokken, de onbreekbare versiering werd er uitgehaald slingers in stukjes getrokken ... 2 jaar geleden hadden we de boom met ductape aan de vloer vastgekleefd zodat hij niet meer om kon vallen, toen was het helemaal leuk, we kwamen beneden en ze hadden zich elk op een andere tak gelegd alsof het een klimpaal was ... en onderweg waren er andere takken uitgegleden en de versiering .. tja.  Dus, heb ik vorig jaar zo een klein boompje met glasvezel tips gekocht, dat vinden ze niet echt interessant.  Overal zet ik gesloten glazen stolpen met kerstballen en zo van die ledlampjes met batterijen in, ik zet grote gesloten lantaarns met kersdecoratie in en hang kransen en ander groen met slingers en decoratie aan de muren zodat ze te hoog hangt en niet interessant is.  Ik zet kerstfiguren en mooie lapjes op de kasten dat vinden ze ook niet zo interessant om aan te zitten.  Ik zet heel veel theelichtjes met nepkaarsjes (led) en nepkaarsorgels want ik heb er een die anders met haar poten het vlammetje gaat uitmeppen...   Nog wat extra lichtjes rond de schouw of voor de vensters en zonder grote boom met ballen en vooral zonder veel kattenstress breng je zo toch echte kerstsfeer in huis.
"Thousands of years ago, cats were worshipped as gods.
Cats have never forgotten this."
- Anonymous

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#7 Geplaatst 01 december 2013 - 13:42

Zie mijn tekst in onderstaand topic.
Met huisdieren veeeel veiliger om een nepperd te kopen!

http://www.kattensit...-de-huisdieren/

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 01 december 2013 - 17:44

Echte, de oudste Elin vind de prikkende naalden maar niks (in een neppe zat ze tot in de top gevolg boom omver)
Finn is nog maar 8 maand dus voor hem de eerste boom en hij snuffelt, wil wel is in de pot, maar de boom staat eigenlijk driedubbel, pot van in de winkel, dan in een emmer en dan nog eens in een rietemand, iets moeilijker om omver te duwen , voorlopig na dag en nacht staat hij dus nog recht :d

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 04 december 2013 - 18:24

Heb na lang overwegen besloten om op veilig te spelen en de boom op de zolder te laten. Mijn kleine pruts van 19 weken is een echte spring in't veld. Heb vandaag wat kerstversiering gehangen en gezet en ze haalde al de kerstballen uit een grote schaal op de tafel.
Lichtjes, guirlandes en kerstpyramides. Het is nog redelijk mooi ook :)
De slee bij zooplus is besteld alsook de pakjes: voor Jacob een muis met laserlampje, voor jezebel een kartonnen huisje en Fajah krijgt een gans pakket Cosma snoepjes (ze is de enige die deze lust)

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg
  • image.jpg
  • image.jpg
  • image.jpg

Bewerkt door jacob, 04 december 2013 - 18:25.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 04 december 2013 - 19:05

je ziet vaak dat mensen lichtjes voor de ramen zetten he. Vroeger was er een bijgeloof daar rond. :)

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 04 december 2013 - 22:11

hier een al jaren een nep .. ben allergisch aan de harsen van een echte..

Bijgevoegde thumbnails

• DSC01563.JPG

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#12 Geplaatst 05 december 2013 - 08:09

Wij hebben al altijd een nepboom.
In het begin wegens mijn allergie en op de duur omdat het toch makkelijk is.
Geen naalden verlies + de echte boompjes kunnen in het bos blijven leven ipv in onze huiskamer dood te gaan.
En nu met onze kat Sierra vind ik een nep toch ook veiliger.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 05 december 2013 - 08:16

Wij hebben hier ook al jaren een nepkerstboom. Geen idee hoe Mylo erop gaat reageren, maar ik vind het sowieso handiger dan een echte kerstboom (geen verlies van naalden, mooie volle vorm, geen aarde, ...).
Mylo Banner