Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Veel donkerbruin oorsmeer

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma
  • 3 katten

#1 Geplaatst 01 december 2013 - 19:22

Misty (geen raskat) heeft altijd al vrij veel bruin oorsmeer gehad. Ik haalde dat regelmatig weg met een wattenstaafje.
Enkele weken geleden had ze duidelijk een dubbele oorontsteking. Ik naar de da. Die bekeek het oorsmeer onder de microscoop en gaf me Aurizon (antibiotica corticosteroïden) druppels mee. Daar moest ik dagelijks, gedurende 10 dagen haar oren mee behandelen. Het was vettig spul en poes was er niet gelukkig mee. Maar na 10 dagen was de oorontsteking weg. Misty krabde zich niet meer. Ik kreeg ook nog Vetriderm mee, om haar oren regelmatig uit te kuisen, omdat ze zoveel bruin/zwart oorsmeer aanmaakt. Ik kijk om de 2 dagen haar oren na en na een dikke week zag ik dat die bruine smurrie terug in haar oren zit. Dus kuis ik die oren regelmatig door er wat Vetriderm in te doen (dik tegen poes haar goesting) en dan het oor te masseren. Dan haal ik voorzichtig met wattenstaafjes de smurrie eruit, voor zover ze het toelaat. Ik heb ook een teutje om in het oor te kunnen kijken. Nu stel ik vast dat Misty regelmatig terug aan haar oren krabt. Ze heeft ook terug smurrie erin. Helemaal schhon spoelen laat ze niet toe.
Mag ik terug van die Aurizon in haar oren druppelen, of moet ik terug naar de da. Het probleem is dat ze bij de da praktisch niet handelbaar is en heel gestresseerd geraakt en ik dus liever alleen in noodgeval naar de da ga. Ze moet zowiezo einde van deze maand naar haar jaarlijks onderzoek gaan, dus als ik het kan uitstellen, graag.
Wat doe ik best ?
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 01 december 2013 - 19:39

Ik heb net hetzelfde voor met mijn opvangertje.
Ik heb oto-aid als reiniger (vindt ze ook niet zo leuk) en surolan druppels om de ontsteking te bestrijden.
En net zoals jij vind ik toch nog heel veel oorsmeer en blijft ze krabben.
Helaas weet ik het dus ook niet meer :(

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#3 Geplaatst 01 december 2013 - 20:05

Anders misschien morgen een telefoontje naar de dierenarts?
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#4 Geplaatst 01 december 2013 - 20:43

Ik denk dat ik dat maar ga doen, want ik zie nog oorsmeer op haar trommelvliezen.

Ik typ op een IPad en werk dus met Safari. Die laat me geen balk met emoticons zien. Ik moet het dus zonder doen. :-(
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#5 Geplaatst 01 december 2013 - 21:23

Over de oorproblemen kan ik je helaas niet veel vertellen.

De iconen kan je met de iPad via de mobile versie gebruiken

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 01 december 2013 - 22:59

Zeker dat het geen oormijt is?
Hier heeft een zwervertje dat ooit eens gehad en met de produkten van de dierenarts geneesde het niet.
Heb haar toen stronghold gegeven, goed tegen wormen oormijt en vlooien en het probleem is ermee opgelost.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 02 december 2013 - 07:00

Tijger heeft hier ook stronghold gehad en geen verbetering.
En het klinkt net hetzelfde als de TS.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 02 december 2013 - 07:35

In principe kan de DA toch uitsluitsel geven of het over een ontsteking gaat of dat het weldegelijk oormijt is? Oormijt is niet altijd even simpel te behandelen en vergt soms een behandeling die langdurig is. Bij de poes van mijn ouders werd er na een week goede resultaten geboekt met 1x per dag spoelen en 2x per dag oordruppels, Canaural. Dat is een heel vettige smurrie, en de poes zag er ook uit alsof ze rond de oren was ingesmeerd met olie. Maar door de vettigheid van het product, stikken de oormijten en was de besmetting snel onder controle. Het was geen fijne behandeling voor de poes, maar noodzakelijk...  Oormijt is trouwens besmettelijk voor andere katten in het huishouden, het gaat uiteindelijk over een parasiet die kruipt hé...
Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 02 december 2013 - 12:47

Ingeval van oormijt is 1 keer gebruik van stronghold te weinig.  Dit moet minimum 2 keer herhalen met een maandje ertussen.  Nog niet uitgekomen eitjes die reageren niet op de stronghold.  Normaal gezien is het na het 2 of 3de gebruik van stronghold weg.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 02 december 2013 - 13:07

snoopy, op 02 december 2013 - 07:35, zei:

In principe kan de DA toch uitsluitsel geven of het over een ontsteking gaat of dat het weldegelijk oormijt is? Oormijt is niet altijd even simpel te behandelen en vergt soms een behandeling die langdurig is. Bij de poes van mijn ouders werd er na een week goede resultaten geboekt met 1x per dag spoelen en 2x per dag oordruppels, Canaural. Dat is een heel vettige smurrie, en de poes zag er ook uit alsof ze rond de oren was ingesmeerd met olie. Maar door de vettigheid van het product, stikken de oormijten en was de besmetting snel onder controle. Het was geen fijne behandeling voor de poes, maar noodzakelijk...  Oormijt is trouwens besmettelijk voor andere katten in het huishouden, het gaat uiteindelijk over een parasiet die kruipt hé...
Inderdaad, heeft jouw DA zo'n speciaal toestel om in de oor te gaan met een camera? Dan pas zie je wat oormijten zijn, brrrr, en wat een vervelende jeuk ze niet moeten veroorzaken ! Ik heb het zelf gezien toen in de tijd met Nanou, die zichtzelf kapot krabde van de jeuk. Zeker doen nazien want het is echt niet leuk voor jouw poezelke.

Elma
Elma
  • 3 katten

#11 Geplaatst 02 december 2013 - 20:14

Neen, oormijt is het niet. Toen ze op onderzoek geweest is bij de da, werden bacteriën vastgesteld. Daarom kreeg ze ook die antibiotica druppels. Die hebben toen (oktober) goed geholpen en haar oren waren ook helemaal zuiver. Dat heb ik speciaal nagekeken met dat oorteutje dat ik heb.
Misty gaat ook niet buiten, ze blijft liever binnen en Juno komt nooit dicht bij haar. Ik ken niet veel van oormijten, maar weet dat ze overgedragen worden. Dan zou ze het van Juno moeten hebben en die zijn oren zijn kerngezond.
Toen Misty behandeld was met die antibiotica die ik genoemd heb in de ts, heb ik haar een bad gegeven omdat ze zo'n vettige kop gekregen had. Ze vond het niet zo fijn, maar na het bad en haardroger was ze het gelukkigste katje ter wereld. :-)

Bewerkt door Elma, 02 december 2013 - 20:18.

Groetjes van Elma

Elma
Elma
  • 3 katten

#12 Geplaatst 02 december 2013 - 20:33

Inge91, op 01 december 2013 - 21:23, zei:

Over de oorproblemen kan ik je helaas niet veel vertellen.

De iconen kan je met de iPad via de mobile versie gebruiken

Hoe geraak ik op de mobiele versie ?
Groetjes van Elma

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#13 Geplaatst 02 december 2013 - 20:42

Helemaal onderaan links, onder het kadertje "reageer op dit onderwerp"
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#14 Geplaatst 02 december 2013 - 20:58

Gevonden, maar versie staat me niet zo aan. Niet zo overzichtelijk. Ik zal het dan maar op de "oude manier" doen, zeker.
Groetjes van Elma

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#15 Geplaatst 03 december 2013 - 13:11

Ik gebruik ook de gewone versie hoor, op den duur ken je de tekst van de iconen, ;) en soms gebruik ik de mobile even voor iets te posten om daarna onmiddellijk terug naar de gewone te gaan :)
Geplaatste afbeelding