Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Veel donkerbruin oorsmeer

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma
  • 3 katten

#16 Geplaatst 03 december 2013 - 21:00

De mobiele is niet zo overzichtelijk. Ik vind het vreemd dat ik via de mobiele moet gaan. Ik zit ook op diabetesforum en daar krijg je een tekstvak aangeboden met toffe icoontjes. Ik was die intussentijd al zo gewend, dat ik ze hier nu mis. :off:  :Ooops:

Bewerkt door Elma, 03 december 2013 - 21:00.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Elma
Elma
  • 3 katten

#17 Geplaatst 10 december 2013 - 19:58

Vandaag terug naar de DA gegaan, want oorsmeer werd niet beter en de 2 katten moesten toch deze maand langsgaan voor hun inentingen.
Oren van Misty zijn wel vuil, ondanks het regelmatig spoelen, maar geen ontstekingen meer. :z

Voor Juno is het bezoekje slechter afgelopen. Hij hoestte al een tijdje, dus foto van de longen laten nemen. En ja, hij heeft longtumor.  Geplaatste afbeelding We hebben de foto zelf gezien en de tumor was goed te zien. Juno (oorspronkelijk 6kg) is ook in totaal 2 kg afgevallen op een half jaar tijd en de laatste maand zelfs 800 gr.
Hij is 11,5 jaar oud. De DA heeft pillen meegegeven om zijn eetlust terug op te wekken, want hij staat nu vrij scherp. We zullen hem nog verzorgen en vertroetelen totdat het niet meer gaat. Omdat Juno er een hekel aan heeft om in de auto te zitten, hebben we met de DA afgesproken dat zij thuis komen om Juno in te laten slapen, mocht het nodig zijn.

Vooral mijn man is er van aangedaan. :NoWhy: Het bericht kwam ook wat onverwacht. Juno is hier thuis geboren en was altijd al "het maatje" van mijn man. 2 handen op één buik zijn ze.

De DA kon niet zeggen hoe lang Juno nog een behoorlijk leven heeft. Ik wil vooral dat hij niet lijdt en dat mijn man er niet teveel van afziet. Zijn band met Misty is heel wat minder.

2013 is voor ons echt geen goed jaar geweest. :censored:  In juni wordt bij mij diabetes type 2 vastgesteld. :help:  Ik vermager 18 kilo op 6 maanden tijd, omdat het moest. :cattailwag  Nu ben ik sinds deze week stabiel verklaard. Nu dachten we dat we de rest van het jaar nog gezellig konden genieten van ons pensioen, nu komt die diagnose van Juno erbij. :wall:  Dat het maar rap 2014 is en hopelijk een beter jaar, maar we weten nu al dat we Juno in 2014 zullen moeten laten gaan. En een vervanger voor hem zoeken is niet evident, want Misty houdt niet van andere katten.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 10 december 2013 - 23:01

oei dat is minder goed nieuws, ik hoop dat jullie nog een mooie tijd gegeven is met Juno
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#19 Geplaatst 11 december 2013 - 08:31

Ach nee, zo een slecht nieuws!
Hopelijk kan Juno nog een mooie tijd bij jullie hebben.
Veel moed ermee!
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#20 Geplaatst 11 december 2013 - 14:05

Ik vind het wel vreemd dat de da ons pillen meegegeven heeft die zijn eetlust moetem opwekken, want toen ik thuis naar de naam van de pillen keek, zag ik het verband niet met eetlust opwekken. Ik kreeg prednisolone 5mg Kela voor honden mee.???
Iemand ervaring met dit medicijn ? Ik zag op internet dat het een hormonale glucocorticosteroïde is en diabetes en Cushing kan veroorzaken. Juno heeft dus longkanker en zijn keel is ontstoken.
Sinds het bezoek aan de da eet juno wel weer goed en nu, terwijl het zonnetje schijnt, gaat hij voor de eerste keer terug buiten, iets wat hij een paar maanden terug, veel deed.
Groetjes van Elma