Vandaag terug naar de DA gegaan, want oorsmeer werd niet beter en de 2 katten moesten toch deze maand langsgaan voor hun inentingen.
Oren van Misty zijn wel vuil, ondanks het regelmatig spoelen, maar geen ontstekingen meer.
Voor Juno is het bezoekje slechter afgelopen. Hij hoestte al een tijdje, dus foto van de longen laten nemen. En ja, hij heeft longtumor.

We hebben de foto zelf gezien en de tumor was goed te zien. Juno (oorspronkelijk 6kg) is ook in totaal 2 kg afgevallen op een half jaar tijd en de laatste maand zelfs 800 gr.
Hij is 11,5 jaar oud. De DA heeft pillen meegegeven om zijn eetlust terug op te wekken, want hij staat nu vrij scherp. We zullen hem nog verzorgen en vertroetelen totdat het niet meer gaat. Omdat Juno er een hekel aan heeft om in de auto te zitten, hebben we met de DA afgesproken dat zij thuis komen om Juno in te laten slapen, mocht het nodig zijn.
Vooral mijn man is er van aangedaan.

Het bericht kwam ook wat onverwacht. Juno is hier thuis geboren en was altijd al "het maatje" van mijn man. 2 handen op één buik zijn ze.
De DA kon niet zeggen hoe lang Juno nog een behoorlijk leven heeft. Ik wil vooral dat hij niet lijdt en dat mijn man er niet teveel van afziet. Zijn band met Misty is heel wat minder.
2013 is voor ons echt geen goed jaar geweest.

In juni wordt bij mij diabetes type 2 vastgesteld.

Ik vermager 18 kilo op 6 maanden tijd, omdat het moest.

Nu ben ik sinds deze week stabiel verklaard. Nu dachten we dat we de rest van het jaar nog gezellig konden genieten van ons pensioen, nu komt die diagnose van Juno erbij.

Dat het maar rap 2014 is en hopelijk een beter jaar, maar we weten nu al dat we Juno in 2014 zullen moeten laten gaan. En een vervanger voor hem zoeken is niet evident, want Misty houdt niet van andere katten.