Spring naar inhoud

- - - - -

ras dat niet ruift

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 02 december 2013 - 19:12

http://media1.sulia....019b818ad09.jpg

;-)
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 02 december 2013 - 19:13

Bekijk berichtstareyedkitten, op 02 december 2013 - 19:12, zei:

schitterend

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#18 Geplaatst 02 december 2013 - 19:36

Ik dacht dat de cornisch rex en de devon rex weinig haar verloren.
En als je allergisch bent aan het enzyme dat katten uitschijden dan neem je best een siberische boskat of een blauwe rus.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 02 december 2013 - 21:20

op een peterbald met heel kort haar
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 02 december 2013 - 21:24

Van Bengalen wordt ook gezegd dat ze anti allergisch zijn.
Lemoni ruift trouwens quasi niet. Zelfs met zwarte kleren amper haartjes te zien.

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 11 december 2013 - 11:50

Shiva is een Blauwe Rus en dat verharen valt enorm mee. Een echte rui-periode heeft hij niet, na een (heftige) knuffelpartij blijven er hoogstens een vijftal haren achter op mijn kleding.
In onze zetel (wit met witte kussens) heeft hij 1 favoriet kussen, waar hij steeds op gaat liggen. Tot nu toe is er nog niemand van onze bezoekers in geslaagd om 'zijn' kussen er uit te halen.
Als hij gestresst is, dan verliest hij wel haartjes.

Over de allergie: de meest allergiën aan dierenhaar wordt uitgelokt door een bepaald eiwit (de exacte naam ontsnapt me nu), en Blauwe Russen (en ik dacht ook Noorse Boskatten) maken dit eiwit niet aan. Ze zouden voor die bepaalde groep mensen minder allergische reacties opwekken.

Geplaatste afbeelding

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 11 december 2013 - 13:25

Bekijk berichtTvef, op 02 december 2013 - 18:54, zei:

Ah msch zit er in Elin dan eerder blauwe rus lol, of straatkat, maar ze ruift dus idd bijna niet, auch ragdolls ruiven :p hadden jullie dat nu ni even kunnen zeggen :) , harder dan een birmaan, of minder ?

Ragdolls kunnen echt hard ruiven hoor!

Inderdaad zoals Snoopy zegt, je huis is nooit nog ragdollhaarvrij ;)
Al vond ik dat bij haar thuis toen heel goed meevallen. Ik heb er al andere gezien waar het haar er in hele plukken afkwam als je er nog maar naar keek bijwijze van spreken ;)

Bij mij valt dat nu nog mee, maar zij zijn uiteraard nog kitten. Die verharen in het beginnen allemaal veel minder ;)

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 11 december 2013 - 14:05

Nu heb ik enkel haartjes aan de gordijnen die ecru zijn en dat zijn dan de zwartjes van de Finn, van Elin weinig last, maar tja witte katjes op een donkere vloer kgaan het waarschijnlijk ook goed zien, de stofzuiger zal wat meer gebruikt worden zeker :d

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#24 Geplaatst 11 december 2013 - 15:40

Ragdolls verharen........veeeeeeeeeeel maar dat neem ik erbij want het zijn zo'n schatten :loveshower:
  Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 8.010 berichten

#25 Geplaatst 11 december 2013 - 16:03

Britten ruiven ook veel te veel naar mijn goesting!
Maar ik denk dat het gewoon bij katten hoort!
De ene al wat meer dan de andere, zeker. Wij verliezen toch ook haar!9 :cat p

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#26 Geplaatst 11 december 2013 - 17:00

Ik denk dan ook spontaan aan rexen maar heb geen kennis over die rassen om met zekerheid te kunnen zeggen of ze al dan niet ruiven.

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#27 Geplaatst 11 december 2013 - 18:09

Ragdolls verliezen

Bekijk berichtchatoela, op 11 december 2013 - 15:40, zei:

Ragdolls verharen........veeeeeeeeeeel maar dat neem ik erbij want het zijn zo'n schatten :loveshower:

Idd. die verharen enorm.
toen mijn 2 gangsters hier kittens waren dacht ik van ,da valt toch heel goed mee......Tot ze volwassen waren,lol....
Haar,haar,haar.... overal ,om nog maar te zwijgen als ze achter elkaar zitten de plukken vliegen overal ...maar zoals je zegt zijn toch zo'n schatten <3

Zijn zo'n schatten dat ik er volgend jaar nog een 3e bij neem :)

Bewerkt door Mister B., 11 december 2013 - 18:10.

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 11 december 2013 - 18:37

Bekijk berichtMister B., op 11 december 2013 - 18:09, zei:

Ragdolls verliezen

Idd. die verharen enorm.
toen mijn 2 gangsters hier kittens waren dacht ik van ,da valt toch heel goed mee......Tot ze volwassen waren,lol....
Haar,haar,haar.... overal ,om nog maar te zwijgen als ze achter elkaar zitten de plukken vliegen overal ...maar zoals je zegt zijn toch zo'n schatten <3

Zijn zo'n schatten dat ik er volgend jaar nog een 3e bij neem :)
maw tis gelijk een heilige birmaan, dan weet ik wat mij te wachten staat, stofzuigennnnnnnn