Spring naar inhoud

- - - - -

DEFECT... draadloze Dyson ? ---> Eindelijk opgelost

• Log in om te reageren
82 reacties op dit onderwerp
kika
kika
  • 3.830 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 02 december 2013 - 20:26

Heeft hier iemand ervaring met de stofzuiger (kruimeldief) van dyson het type dc 45?
Het betreft dit model

dyson.jpg

Wat zijn de positieve en negatieve punten?
Lijkt me gemakkelijk om vluchtig wat te stofzuigen...is niet de bedoeling dat hij mijn grote stofzuiger vervangt.

Bewerkt door kika, 03 februari 2014 - 19:13.

Geplaatste afbeelding

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 02 december 2013 - 20:45

Ik heb ook een draadloze, deze ken ik niet.

Waar je vooral op moet letten is de duur waarmee je kan zuigen aan 1 stuk. Bij de meeste van die stofzuigers is dat maar 20 minuten en dat is erg kort. Ik heb dus speciaal eentje gekozen waar je 60 minuten mee kan zuigen.

Let ook op het gewicht en mogelijke opzetstukken. Eventueel een afneembare handzuiger kan handig zijn.
Trio.jpg
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 02 december 2013 - 20:47

Een vraagje: waar wordt het stof dan opgevangen ?

Wij hadden een gewone Dyson, Ik heb me nog nooit zo geërgerd aan een stofzuiger. Zou ik nooit meer moeten hebben ;)

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 02 december 2013 - 20:48

Mijn pa heeft ook een Dyson en ik gebruik diene echt ni graag. Zo onhandig, ik werk liever met mijne Miele :)
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 02 december 2013 - 20:54

Bekijk berichtJoske123, op 02 december 2013 - 20:47, zei:

Een vraagje: waar wordt het stof dan opgevangen ?

Wij hadden een gewone Dyson, Ik heb me nog nooit zo geërgerd aan een stofzuiger. Zou ik nooit meer moeten hebben ;)

In dat doorzichtige reservoir aan de handgreep. :)
Trio.jpg
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 02 december 2013 - 21:05

Dat is toch echt wel klein?

Ik had een paar weken terug een Vax Power 7 pet stofzuiger gekocht. Mijne vent heeft dat eens 2 minuten in z'n handen gehad, 't wil al niet meer werken. Grrrr

't is anders een super stofzuiger, maar de filter is wat moeilijk terug op z'n plaats te krijgen. En nu lijkt hij qua geluid op een laagovervliegende straaljager.

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 02 december 2013 - 21:07

Bekijk berichtJoske123, op 02 december 2013 - 21:05, zei:

Dat is toch echt wel klein?

Ik had een paar weken terug een Vax Power 7 pet stofzuiger gekocht. Mijne vent heeft dat eens 2 minuten in z'n handen gehad, 't wil al niet meer werken. Grrrr

't is anders een super stofzuiger, maar de filter is wat moeilijk terug op z'n plaats te krijgen. En nu lijkt hij qua geluid op een laagovervliegende straaljager.

Als ik met mijn draadloze mijn hele appartement doe moet ik hem leegmaken.
Maarja, da's niet zoveel werk hoor... je bespaart al tijd door niet altijd de stekker te moeten insteken als je van ruimte veranderd.

Ik vind dat echt wel handig zonder bak die overal blijft achter hangen en draad die je nergens kan insteken.
Trio.jpg

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 02 december 2013 - 22:22

Ik kan me niet voorstellen dat ik hier zo genoeg hebben om m'n living te "stofzuigen".  Maar vergeet ook mijn honden niet hé. Die leveren ook nogal wat haar en stof ;)

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#9 Geplaatst 02 december 2013 - 22:36

Deze dient ook niet om heel je huis mee te doen, maar rap eens bv kruimels rond de tafel of koekjes die gemorst zijn of grind naast de bak. Is eigenlijk zoals een kruimeldief maar groter.

Ik zou me een dyson willen aanschaffen maar dan groot model, maar weet niet of die teuten niet gaan verstoppen want hier gaat er toch wat grind erdoor.

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.331 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 02 december 2013 - 23:15

@ kika

ik heb ook heel lang getwijfeld om deze dyson te kopen
omdat ik het hier ook een te groot werk vind telkens de stofzuiger uit te halen, te sukkelen met draden, en dan die slede achter u te trekken
en op een bel-étage woon, dus drie verdiepingen trap op trap af met die stofzuiger moet sleuren
plus dan ook een donkerhouten trap heb waar je makkelijk kathaar ziet op liggen
wou ik ook een draadloze stofzuiger die geen ton weegt en beweegbaar is

maar ik heb uiteindelijk beslist voor een aeg5012 ultrapower, omdat
  • de aeg 60 min zuigt, deze dyson amper 25min (dyson is dus genoeg voor een tapijt, met de aeg kan je een gans verdiep doen, of drie verdiepingen trap)
  • de aeg meer watt heeft
  • de aeg meer volt heeft dus uiteindelijk krachtiger dan de dyson is
  • de aeg 100€ goedkoper is, en tot einde december ook nog een cashback van 50€ op dit aeg5012 toestel werd gegeven door de fabrikant

kika
kika
  • 3.830 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 03 december 2013 - 06:23

Bekijk berichtJoske123, op 02 december 2013 - 20:47, zei:

Heb ik ook nog gehad, en werkte er ook niet graag mee.

Bekijk berichtcatherine, op 02 december 2013 - 22:36, zei:

Deze dient ook niet om heel je huis mee te doen, maar rap eens bv kruimels rond de tafel of koekjes die gemorst zijn of grind naast de bak. Is eigenlijk zoals een kruimeldief maar groter.

Dit zou inderdaad de bedoeling zijn :love3:

Geplaatste afbeelding

kika
kika
  • 3.830 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 03 december 2013 - 06:29

Bekijk berichtKaprice, op 02 december 2013 - 23:15, zei:

maar ik heb uiteindelijk beslist voor een aeg5012 ultrapower,

Dit lijkt me zo'n lomp geval. Het is de bedoeling dat ik het vlug kan nemen en terugplaatsen.
60 min is inderdaad wel veel. Maar als ik stofzuig met de grote stofzuiger voor ik poets, heb ik nooit 60 min aan 1 stuk de stofzuiger nodig.
20 min leek me al veel om vluchtig eens rond te gaan.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 03 december 2013 - 06:49

Ik heb ook een steelstofzuiger (niet van Dyson). Je moet niet enkel naar de duurte kijken, maar ook naar het reservoir. Bij mij staat er een max. op en als ik rondga met mijn stofzuiger (1x) zit ik al aan mijn max. Wel snel leeggemaakt uiteraard ...
Zou het ding niet meer kunnen missen!

Armani
Armani
  • 14.499 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 03 december 2013 - 08:02

Bekijk berichtJoske123, op 02 december 2013 - 21:05, zei:

qua geluid op een laagovervliegende straaljager.
Oohh, ik heb een hekel aan het geluid van een stofzuiger. :help:
Gelijk welke stofzuiger

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.331 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 03 december 2013 - 10:02

@ kika

de dyson weegt inderdaad maar 2,3kg tegenover die aeg 5012 die 3,7kg
maar de dyson heeft ook maar een stofbakinhoud van 0,35L tegenover de aeg van 0,8L
en al de revieuws die ik al las vonden 3/4 van de gebruikers 20min kort, vaak ook te kort en hij moet dan wel terug 5,5u laden om volledig opgeladen te zijn

alleja de keuze blijft aan u, maar ik vind dat je bij dyson meer de brandnaam koopt, dan een product dat zijn prijs waard is
misschien moet je eens langs een vandeborre ofzo passeren en ze beide es vastpakken en proberen