Binnenkort ga ik samenwonen met mijn vriend en Rakker gaat natuurlijk ook mee

Nu woont zij al zo goed als heel haar leven (dus al zo'n 9,5 jaar) in hetzelfde huis. Ze is ook geen heel makkelijke kat in de zin dat ze toch snel stress heeft van veranderingen. En dit zal natuurlijk een héél grote verandering voor haar worden. Ik ben dus ergens wel bang dat het moeilijk wordt voor haar en ik ben zeker bang dat ze helemaal niet zal kunnen wennen aan zo'n heel nieuwe omgeving.
Dus daarom zou ik graag tips hebben om dit zo goed mogelijk te laten verlopen.
Voor de verhuis zelf weet ik al wel dat ik eerst mijn spullen verhuis en eerst alles volledig in orde breng in het appartement en dat ik haar daarna pas verhuis. Zodat niet de nieuwe omgeving ook nog heel de tijd verandert. Het probleem is wel dat ze nu dus bij mijn moeder woont die eigenlijk geen kattenmens is. Ze heeft dus enkel een kattenbak, eetbakje, drinkbakje en een mandje hier in huis die meegaan (want ik mocht niet te veel spullen kopen zodat ons huis niet op een kattenasiel lijkt

Daar komt ook nog eens bij dat ze nu altijd buiten kan en dat ze de eerste maanden van mij zeker zal moeten binnen blijven voor de zekerheid (en als ze goed went aan binnenblijven, zou ik het allerliefst hebben dat ze een volledige binnenkat wordt, maar dan moet ze zo natuurlijk wel gelukkig kunnen zijn, dus dat zijn zorgen voor later). Daar moet ze zich dan ook nog eens aan aanpassen. Al is dat wel een minder groot probleem dan de rest denk ik, want nu het wat kouder is, ligt ze sowieso graag binnen.
Dus kort samengevat zijn mijn vragen eigenlijk wat ik kan doen om de stress voor haar zo klein mogelijk te maken en wat ik dus kan doen om haar zo goed mogelijk te laten wennen.
Bewerkt door Syntara, 04 januari 2014 - 21:08.