Spring naar inhoud

- - - - -

Op vakantie gaan

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 02 december 2013 - 22:42

Een vriendin heeft me net meegevraagd om van 17 januari tot 26 januari mee te gaan om wintersport. Lijkt mij super leuk, ben nog nooit op wintersport geweest. Alleen zit ik dus erg in over mijn huisideren. Heb 2 fretten en 1 kat, en ja die kan ik natuurlijk niet al die tijd alleen laten. Het langste wat ik weg ben geweest bij Balou (mn kat), is 3 nachten..en toen kwam mijn buurvrouw 2x per dag langs. Nu ben ik verhuisd en ben ik hoogstens 2 nachten weg en is er niemand die voor mn dieren zorgt (zet genoeg eten en drinken neer altijd)...maja dit is ruim een week. Ik zit dus echt in een dilemma....de fretten zouden eventueel naar mn pa kunnen (als ie dat wilt), maar dan zit alsnog Balou zolang alleen, en kan wel een buurvrouw vragen om elke dag langs te komen, maja toch ben ik daar niet gerust op. Mn broertje heeft op dit moment geen werk, maja weet niet hoe dat tegen die tijd is....anders kan ik hem een paar dagen hier laten logeren. Mn beestjes 2 nachten alleen laten kan wel, aangezien ik dat vaker heb gedaan, nmaja langer wil ik dus niet...stel je voor dat er iets gebeurd in de tussentijd.

Pff tis echt moeilijk, wil echt graag op wintersport, ben al 5 jaar niet op vakantie geweest, maar ik wil wel dat mn beestjes goed verzorgd worden in de tussentijd. Das dan weer een nadeel van huisdieren he....je kan niet zomaar ff weg.
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 02 december 2013 - 23:35

het makkelijkst vind ik altijd dat er iemand in jouw huis komt logeren, dan blijven de dieren op hun vertrouwde plekje
bv je pa of je broertje of eventueel een vriendin
anders eventueel een oppasdienst die dagelijks langskomt, een half uurtje met de poes speelt, eten geeft, de kattenbakken doet en zo
of als je dat niet ziet zitten, kan je ze ook laten logeren in een kattenpension, maar dan zit je natuurlijk met en hogere dagkost, en moeten ze ook verhuizen naar een vreemde plaats wat hun extra stress geeft

vroeger kon ik mijn witje tot vijf, zes dagen alleen laten, hij kon altijd heel goed zijn eten spreiden, en slokte niet alles de eerste dag op, maar hij was dat gewoon
kweet nu ook dat ik dat met mijn vier monsterkes nu niet meer moet proberen en ze het langste twee nachtjes alleen kan laten, bv van de vrijdagnamiddag tot de zondagavond

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#3 Geplaatst 03 december 2013 - 10:09

Ikzelf zit eigenlijk ook met dat wrang gevoel.  Wij gaan zo een 2x per jaar op vakantie.
Tot voor kort waren mijn poezels nog met 2, dus hadden ze gezelschap aan elkaar.  Nu dat mijn poezeman overleden is, is mijn dame alleen.  Onze 2 reizen voor volgend jaar zijn ook al geboekt.  Ik had toen ook niet het vermoeden dat mijne poezeman ging overlijden, he?
Mijn gevoel is nu ook zo wrang, omdat ik weet dat ik mijn dametje tot 2x per jaar 1 week alleen moet laten.  (Onze oudste zoon is net gaan samenwonen en komt wel eten geven).  Toch vind ikzelf het ook zoooo zielig, terwijl ze het wel gewend is dat we wel eens langer wegzijn dan normaal.  Maar ja...toen waren ze met 2, nu is ze nog alleen.

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 03 december 2013 - 10:14

@ Inavanthielen
waarom vraag je je oudste zoon die week niet terug thuis te komen wonen, zodat je poes gezelschap blijft hebben?

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#5 Geplaatst 03 december 2013 - 10:22

Heb ik voorgesteld hoor.  Tis nu afwachten of hij dat wil doen.
Anders heb ik nog back-up van mijn beste vriendin.  Die wil gerust bij Beau 'pussy-sitten'.

Maar toch he?  Vind het toch zielig

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#6 Geplaatst 03 december 2013 - 10:35

Wij nemen zo vakantie dat onze poes mee kan op vakantie.
Een weekje aan zee of een weekje CenterParcs, altijd gaat de kat mee.
Bij uitzondering gaan mijn moeder en ik wel eens een weekje op reis en blijft mijn vader thuis bij poezelbeest.
Maar het liefste van alles ben ik toch bij Sierra.

Vroeger gingen wij tot 2 keer per jaar op reis, maar sinds Sierra er is niet meer.
Ze is ons zo gewoon dat een luxe pension of iemand die af en toe langst komt gewoon niet kan.
1 keer geprobeerd met een luxe pension en ze heeft het bijna niet overleefd.
Ze weigerde te drinken en eten zonder ons.
Dan liever vakantie met haar :)

Bewerkt door BlackScorpion, 03 december 2013 - 10:36.

Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 03 december 2013 - 10:39

Doorgaans gaan hier één of twee poezen mee op reis en de rest komt tante, broers en vrienden doen.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#8 Geplaatst 03 december 2013 - 10:49

Ik kan mijn poezel toch niet meenemen naar Griekenland, he? :trance:
hahahaha.....
In elk geval ben ik wel op zoek naar een 'pussy-sitter'.  Dus ofwel de zoon ofwel mijn beste vriendin.
Er zijn zoveel poezels die 1 weekje alleen thuiszitten.  Maar voor mijn poezel is het nu iets anders.  (of voel ik het anders aan)
Van altijd met 2 te zijn, naar nu alleen thuis te zijn...tis een groot verschil toch.

Ook vind ik het (is mijn idee) niet zo verstandig om Beau uit haar vertrouwde omgeving te halen.  Ze is ondertussen bijna 13 jaar.
Het idee viel ook al, om ze op logement bij de zoon te sturen, maar ze kent dat huis niet, en dat ruikt allemaal anders dan thuis.  Dat zou haar teveel stress geven.  Dus nee....een pussy-sitter dan maar. :goofy:

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 03 december 2013 - 20:56

Ja ik zou Balou niet een week alleen laten zitten, tis wel een katje die aandacht nodig heeft, als ik een weekend weg ben geweest (wat ik al moeilijk vind, want dan zit ze dus wel 2 nachten alleen, zonder dat er iemand langskomt...maja luikje gaat snachts op slot...als ie het doet, want van het weekend zag ik dat de tijd om half 5 stond, terwijl het 8 uur was...en met genoeg eten en drinken red ze het wel...) Maar Balou is wel schuw voor vreemden, dus als zou een buurvrouw 2x per dag langskomen, dan denk ik niet dat die haar mag aaien, naja wellicht na een paar dagen haha. Maja wil gewoon iemand in mn huis hebben als ik een week op vakantie ga, als ik een binnenkat had was het misschien niet zo'n probleem iemand 2x per dag langs te laten komen...maja tis een buitenkat en kan haar moeilijk een week binnen opsluiten. En ben bang dat als ik een week niet thuis ben dat ze misschien rond gaat zwerven opzoek naar mij ofzo...

Maja net die vriendin gesproken en besloten niet mee te gaan, niet vanwege de diertjes...maar ik ben nog nooit op wintersport geweest en weet dus ook niet of ik het leuk vind, daarnaast heb ik 12 jaar geleden een knieoperatie gehad (gescheurde kruisband + meniscus), en ja daar heb ik soms nog wel eens last van...dus skieeen of snowboarden is misschien niet zo handig, zeker als ik het nog nooit gedaan heb. Dus we zijn van plan volgend jaar een x naar snowworld te gaan, dan kan ik daar oefenen en dan evt het jaar daarop mee op wintersport.
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#10 Geplaatst 03 december 2013 - 23:42

Da's een slim idee, je weet nooit of het je bevalt, dus misschien eerst effe oefenen.
Hier ook nooit leuk hoor als we ze moeten achterlaten. Deze zomer ook met een groot dilemma gezeten, Yvette stierf de derde juli, en wij vertrokken rond twintig juli op weekend, 3 nachtjes weg. Yvonne heeft ook nooit alleen gezeten, had altijd Yvette en later Juleke erbij. Heb tijdens dat weekend een pak afgejankt (als de rest het niet zag, wou hun vakantie niet verpesten  natuurlijk).
Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen die hun kat kunnen meenemen op reis. Maar de onze zijn ook altijd al gewoontediertjes geweest en de reizen die wij maken zijn nu niet echt geschikt om hen mee te nemen.
En het wordt eigenlijk alsmaar moeilijker. Ik zie het momenteel bv totaal niet zitten om nog eens langer dan drie nachten weg te blijven. Erg erg. Maar liever dat dan géén poezegetrippel in huis.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 03 december 2013 - 23:59

Eerst maar even oefenen inderdaad en kijken hoe het me bevalt. Nou vond ik 9 dagen ook wel lang hoor, Balou is ooit 3 nachten alleen geweest (naja samen met Taco)toen de vader van een vriendin van me overleed, maja toen kwam mijn buurvrouw 2x per dag langs en die kon ze.
Moet zeggen dat als ik een weekend weg ben ik niet continu aan Balou denk, zolang ik geen telefoontje krijg van de dierenambulance heb ik er wel vertrouwen in., want ze is gechipt....maar de reis naar huis kan me altijd niet snel genoeg gaan. Als ze niet binnen is ga ik meteen zoeken, en vd week duurde dat een half uur, dan slaat je hard wel ff op hol hoor...maar als ik haar dan gezien heb ben ik weer gerustgesteld.
Maar ik begrijp jou juleken, ik zie het ook niet langer dan 3 nachten zitten. Denk dat een hoop familieleden en vrienden dat niet snappen. Daarom dat ik ook wil dat mn broertje oppast als ik weg ben, hij is echt heel lief voor dieren en kan onwijs goed overweg met Balou (ze blijft altijd op schoot bij hem zitten, doet ze bij mij vaak niet eens), mn vader kan ook nog...maja die is af en toe wat laks ermee....maja zolang ie Balou elke dag ziet is het prima.
En Balou meenemen zou ik haar niet echt een plezier mee doen denk ik, want dan kan ze niet los buiten lopen, dus dat zou ik nooit doen...ben ook veel te bang dat ze ontsnapt ofzo....
Geplaatste afbeelding