Spring naar inhoud

- - - - -

op pad met Balou

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 03 december 2013 - 22:58

Balou was altijd een buitenkatje..sinds ik verhuisd ben en taco er niet meer is, is ze heel veel binnen..vind il niet erg, maar heb soms het idee dat ze zich verveelt. .speeltjes boeien haar niet...dus vd week even met haar een rondje om t huis gelopen
20131124_134449.jpg
20131124_134729.jpg
20131130_120208.jpg
20131130_120320.jpg

Doos plezier
20131120_183520.jpg
20131120_184701.jpg

In dr nieuwe mandje
20131202_173039.jpg
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#2 Geplaatst 03 december 2013 - 23:15

Mooie Balou, ziet er een gelukkige poes uit :heart:

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 03 december 2013 - 23:48

Bekijk berichtjuleken, op 03 december 2013 - 23:15, zei:

Mooie Balou, ziet er een gelukkige poes uit :heart:

Ja ik vind haar er af en toe zielig uitzien. Vroeger was het echt een buitenkat, ben nu verhuisd en Taco overleed 2 weken voor de verhuising, dus een hoop verandering natuurlijk. En nu is het winter, dus opzich logisch dat ze niet zoveel buiten is, maja in de zomer ging ze ook al niet veel naar buiten, en bleef ze voornamelijk voor het huis plakken. Opzich vind ik dat wel fijn, maja ze houdt verder niet van speeltjes, dus echt vermaken binnen kan ze zich niet. En dan zit ze dus regelmatig op de bank voor zich uit te staren. Vraag me af of ze misschien toch een speelmaatje mist, met Taco kon ze niet goed...maar volgens mij vond ze het af en toe wel leuk. De fretjes vind ze ook wel intressant, totdat ze haar aanvallen haha....nou ja misschien ga ik volgend jaar wel opzoek naar een oudere kat die rustig is, weinig aantrekt van andere katten en graag gewast wordt...want daar houdt Balou van. Maar eerst maar even kijken hoe ze zich hier verder aard.
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#4 Geplaatst 03 december 2013 - 23:53

Wilde het daarstraks er nog bijtikken, vroeg me ook af of Balou misschien geen vriendje mist. Zou wel fijn zijn he. Ik hoop voor Balou maar ook voor het eventuele toekomstige katje dat je volgend jaar op zoek gaat, wordt dan weer een poezelke met een gouden mandje :catwalk2

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 04 december 2013 - 00:03

Bekijk berichtjuleken, op 03 december 2013 - 23:53, zei:

Wilde het daarstraks er nog bijtikken, vroeg me ook af of Balou misschien geen vriendje mist. Zou wel fijn zijn he. Ik hoop voor Balou maar ook voor het eventuele toekomstige katje dat je volgend jaar op zoek gaat, wordt dan weer een poezelke met een gouden mandje :catwalk2

Ja ik weet dus neit of ze het echt mist....das lastig bij haar.  De meeste katten vind ze neit leuk. Met haar zusje kon ze wel overweg...maar buurtkatten over het algemeen niet, sommige wel  een beetje trouwens., die valt ze niet meteen aan. Dus ik ga volgend jaar gewoon even kijken hoe het gaat met Balou, en dan komt er heel misschien een katje bij, maja die moet wel echt het juistje karakter hebben, vooral rustig en niet speels haha...dus goed rondkijken in asielen.

Moet zeggen dat toen haar zusje overleed ik na een week al een nieuw katje had, misschien was dat wel iets te snel. De eerste 6 weken konden ze het overigens prima met elkaar vinden, samen spelen en slapen...maar daarna was het ineens over. Maar dat kwam waarschijnlijk doordat Balou toen een beetje ziekjes was en Taco continu op haar sprong en met haar wilden spelen, dus dat vond ze denk niet fijn. Dus met een volgend katje moet ik het misschien ook langzmer introduceren (met Taco liet ik ze meteen bij elkaar). Ach als ze zo gelukkig is ook prima, dan blijft het bij 1 kat voorlopig....maar rondkijken kan geen kwaad, zou graag een katje uit een asiel redden, maja Balou moet het er wel mee eens zijn.

Bewerkt door chanatas, 04 december 2013 - 00:09.

Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#6 Geplaatst 04 december 2013 - 09:11

Bekijk berichtchanatas, op 04 december 2013 - 00:03, zei:

Ja ik weet dus neit of ze het echt mist....das lastig bij haar.  De meeste katten vind ze neit leuk. Met haar zusje kon ze wel overweg...maar buurtkatten over het algemeen niet, sommige wel  een beetje trouwens., die valt ze niet meteen aan. Dus ik ga volgend jaar gewoon even kijken hoe het gaat met Balou, en dan komt er heel misschien een katje bij, maja die moet wel echt het juistje karakter hebben, vooral rustig en niet speels haha...dus goed rondkijken in asielen.

Moet zeggen dat toen haar zusje overleed ik na een week al een nieuw katje had, misschien was dat wel iets te snel. De eerste 6 weken konden ze het overigens prima met elkaar vinden, samen spelen en slapen...maar daarna was het ineens over. Maar dat kwam waarschijnlijk doordat Balou toen een beetje ziekjes was en Taco continu op haar sprong en met haar wilden spelen, dus dat vond ze denk niet fijn. Dus met een volgend katje moet ik het misschien ook langzmer introduceren (met Taco liet ik ze meteen bij elkaar). Ach als ze zo gelukkig is ook prima, dan blijft het bij 1 kat voorlopig....maar rondkijken kan geen kwaad, zou graag een katje uit een asiel redden, maja Balou moet het er wel mee eens zijn.

Ik zit met hetzelfde probleem.  Ons Beauke is ook alleen achtergebleven nadat haar broertje is overleden.  Nu zie ik (na nu 3 weken zonder Bas) dat ze helemaal is opengebloeit.  Ze speelt alsof ze terug een kitten is (terwijl ze 12.5 jaar oud is), ze is aanhankelijk en lief (daarvoor niet echt).  Kortom, heeeeeel andere poes.
Maar ze zit toch redelijk veel alleen thuis, omdat we beiden fulltime werken.  Ze weet hoelaat we thuiskomen en is dan super blij.  Ik zou haar ook een 'vriendje' willen bijgeven, maar weet niet of dat zo een goed idee is.  Langs 1 kant denk ik van wel, en de andere denk ik van niet.  Met mijn dame weet je niet echt waarop of onder. :goofy:

PS: Bijna vergeten...Balou is een schatje!!!  Wat een lieverd :loveshower:

Bewerkt door Inavanthielen, 04 december 2013 - 09:13.

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 04 december 2013 - 11:07

Balou ziet er inderdaad een heel lief schatje uit ! ;)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#8 Geplaatst 04 december 2013 - 11:41

Prachtig katje toch :love3: Wat een leuke foto's, tof dat ze buiten kan!