Spring naar inhoud

- - - - -

Een beetje 'manken'

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#1 Geplaatst 04 december 2013 - 08:08

Mijn Beauke is ondertussen 12.5 jaar oud.
Nu sinds een paar dagen, merk ik dat ze 'mankt'.  Vooral 'waggelt' ze via haar achterpoten heb ik de indruk.
Dit gebeurt niet constant.  Meestal nadat ze even heeft gelegen, en dan nog niet altijd.
Ik merk ook, dat als ze op mijn schoot komt liggen, of op haar matje, dat ze eerst een beetje 'friemelt' voor ze echt goed gaat liggen.

Ik maak alvast een afspraak met de DA.  Maar is er iemand bekend met dit?
Ze heeft er niet echt last van want ze speelt alsof ze een kitten is.  Ze is zeer levendig en zeer aanhankelijk en attent.

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#2 Geplaatst 04 december 2013 - 08:17

Misschien wat artrose?
Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#3 Geplaatst 04 december 2013 - 09:05

Indien het artrose zou zijn (wat ik ook al wel dacht, maar niet zeker weet, daarom naar de DA ga :goofy: ), zou het dan te behandelen zijn?
Weet iemand dat?

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 04 december 2013 - 11:11

Volgens mij is artrose niet te behandelen. Artrose is slijtage aan het kraakbeen, als ik het goed heb. Er bestaan zogezegd hulpmiddelen maar meestal is dat enkel geldklopperij. Iets die afgesleten is kun je toch niet meer herstellen?
Ik heb artrose in m'n nek en aan m'n grote teen (van kop tot teen ;)) daar kunnen ze dus niets aan doen.

Maar ik ben natuurlijk ook geen dokter of dierenarts hé

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#5 Geplaatst 04 december 2013 - 11:12

Geen idee, heb geen ervaring met artrose. Maar als ze voor de rest nog speelt enzo denk ik ook wel eerder dat het zoiets zal zijn, een beetje van de ouderdom misschien. Maar toch goed dat je het eens laat nakijken, zou ik ook doen. Als je al één of meerdere poesjes hebt moeten afstaan wordt je sneller ongerust he. Hier hetzelfde hoor, ik neem ook geen risico's.

NiennaTasartir
NiennaTasartir
  • 438 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 04 december 2013 - 16:55

Maar er is wel speciaal voedsel, met extra oliën in ofzo, waardoor de gewrichten wel soepeler gehouden worden dan met ander voedsel.
Ik geloof dat wij vroeger aan onze kat Hill's J/D moesten geven van de dierenarts, in combinatie met Teunisbloemolie.
En daardoor heeft ze toch wel vrij lang nog een relatief goede beweeglijkheid gehouden.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 05 december 2013 - 19:46

Bij artrose geven ze meestal pijn verlichtende medicatie. Het is niet te genezen.
Hopelijk kan de da jullie helpen.