Spring naar inhoud

- - - - -

Heeft iemand ervaring met een kattengedragstherapeut?

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 06 december 2013 - 01:08

Ik wist dat er hier op ks ook nog waren die goede ervaringen hadden met kgt bij het oplossen van onzindelijkheid:
http://www.kattensit...ova#entry819063
Post 36 van smitten kitten: opgelost binnen de week

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#17 Geplaatst 06 december 2013 - 10:06

Ik twijfel nog steeds. Ik wacht nog even af. 't komt nu ook niet meer op een week of zo !!!!

@ Catherine Ik kan niet altijd weten wie het heeft gedaan. Soms betrap ik ze, de andere keer twijfel ik wie het is. Ik kan maar moeilijk achter hun aan gaan lopen de ganse dag. (alhoewel dat voor mijn conditie niet slecht zou zijn ;))
Maar wedden dat wanneer ik begin met een lijstje maken er dan geen één meer zal plassen?
Maar ik ga het in ieder geval eens proberen op een goedkope manier en als ik blijf met m'n handen in het haar zitten dan ... zien we wel!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#18 Geplaatst 06 december 2013 - 10:13

Bekijk berichtJoske123, op 05 december 2013 - 21:41, zei:

En daar er zo weinig reacties zijn van mensen die blijkbaar goede hulp er aan hebben gehad, blijf ik ferm twijfelen.

Er zijn hier zoveel kattenliefhebbers en maar zo weinig kunnen direct heel goede resultaten  laten weten. Waarschijnlijk krijg je massa's tips ... maar ....

ik denk dat de meeste mensen geen gedragstherapeut inschakelen omdat ze het te duur vinden en dat je daarom zo weinig reacties krijgt
Wij zitten gelukkig niet met zo van die plas of sproeiproblemen maar als dat wel t geval zou zijn zou ik toch die mevrouw van felinova laten komen
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 06 december 2013 - 10:16

Ik wacht toch nog eventjes af... zoals gezegd het is nu al zo lang bezig ...

Miriam1982
Miriam1982
  • 119 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 06 december 2013 - 11:35

Bekijk berichtJoske123, op 06 december 2013 - 10:16, zei:

Ik wacht toch nog eventjes af... zoals gezegd het is nu al zo lang bezig ...

Kattengedragadviesbureau Amsterdam (Marcellina Stolting) geeft op dinsdagmiddag (tussen 17 en 18) gratis advies per telefoon. Volgens mij is het wel druk dan en niet zeker dat je erdoorheen komt. Maar misschien is dat iets om eerst te proberen?
Je kan ook een telefonische afspraak maken via telefoon of skype op een ander tijdstip, alleen zitten daar wel kosten aan verbonden dan.

https://www.facebook...sbureau?fref=ts

Bewerkt door Miriam1982, 06 december 2013 - 11:38.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#21 Geplaatst 06 december 2013 - 12:01

Ik vind het ook wel duur. Langs de andere kant, het is maar een eenmalige kost om iemand te laten komen en als je ermee geholpen bent zal je er wel veel moeite, verdriet en geld mee uitsparen. Bovendien kan het misschien ook helpen om een gestresste of ongelukkige kat minder gestresst te maken of minder ongelukkig, dan vind ik het ook de moeite. Een consultatie duurt ook wel drie uur, dus daarin kan wel wat gedaan worden.

Maar 't is ook wel duur en je hebt geen garanties, er zijn genoeg mensen bij wie het niet lukt en het probleem aanhoudt. Toch denk ik, stel dat het wel opgelost geraakt en dat gebeurt ook vaak, dat moet zoveel leuker zijn voor het baasje en voor de kat. Mja, niet makkelijk. Ik hoop dat je eruit geraakt.

Bewerkt door kate2, 06 december 2013 - 12:05.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 06 december 2013 - 12:19

Bekijk berichtkate2, op 06 december 2013 - 12:01, zei:

Ik vind het ook wel duur. Langs de andere kant, het is maar een eenmalige kost om iemand te laten komen en als je ermee geholpen bent zal je er wel veel moeite, verdriet en geld mee uitsparen. Bovendien kan het misschien ook helpen om een gestresste of ongelukkige kat minder gestresst te maken of minder ongelukkig, dan vind ik het ook de moeite. Een consultatie duurt ook wel drie uur, dus daarin kan wel wat gedaan worden.

Maar 't is ook wel duur en je hebt geen garanties, er zijn genoeg mensen bij wie het niet lukt en het probleem aanhoudt. Toch denk ik, stel dat het wel opgelost geraakt en dat gebeurt ook vaak, dat moet zoveel leuker zijn voor het baasje en voor de kat. Mja, niet makkelijk. Ik hoop dat je eruit geraakt.

Ik hoop ook dat ik een oplossing vind. Ik heb ondertussen via mijn dierenarts een adres gekregen in kortrijk. Dat is in ieder geval al een stuk dichterbij. Ik zal daar eens informeren en horen of het iets is of niet. Die zou in ieder geval maar rond de 50 euro vragen. Maja, we zien wel hé.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 06 december 2013 - 17:57

Vraag naar haar scholing. Voor simpele dingen, zoals wildplassen zonder meer, dat iets wat de meeste kgt wel kunnen. Voor complexere dingen zoals bv spanning tussen katten en daardoor wildplassen, dat wordt al moeilijker.

Ik ken er die heel eerlijk daarin zijn en ook toegeven dat dit buiten hun kennis ligt en iemand anders aanraden. Maar er zijn er ook die dat niet toegeven. Je hoort soms ook de zotste dingen van mensen die via een foto met hun kat praten om het probleem op te lossen....

In Gent zat er ook een goede dacht ik. Ik ken haar zelf ook niet, maar iemand die ik vertrouw raadde haar ook aan. Ik kan dat ook wel eens opzoeken

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#24 Geplaatst 06 december 2013 - 18:00

Ik hoop dat wij nooit beroep moeten doen op een kgt, en zou het ook niet te snel doen, maar als er echt niks anders opzit zou ik het toch ook wel proberen. 50 euro is veel geld maar valt uiteindelijk wel nog mee vind ik.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#25 Geplaatst 06 december 2013 - 18:24

50 euro is best te doen, dat is waar, maar ik wacht hier nog wat reacties af van mensen die er effectief mee werden geholpen met een kattengedragtherapeut.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#26 Geplaatst 06 december 2013 - 19:56

volgens mij zijn er best veel mensen geholpen met een kgt.
Zelf heb ik geen ervaring met een kgt hier, maar ik volg de opleiding om er zelf eentje te worden :) Ben met de laatste loodjes bezig (en helaas heb ik het laatste stukje wegens gezondheidsproblemen uit moeten stellen :( maar hoop volgend jaar mijn diploma te halen).

ik weet 100% zeker dat er veel mensen geholpen zijn met de adviezen die mijn klasgenoten, ik zelf (al zeg ik het zelf) en uiteraard onze docenten hebben gegeven. Onze docenten zijn zelf ook gediplomeerd kgt of da.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#27 Geplaatst 07 december 2013 - 15:59

Ik begrijp je wel... Maar ik zoek hier nog altijd iemand die ongeveer hetzelfde voorhad als ik en die dan ook effectief werd geholpen. al die verhalen "van horen zeggen" ... Ik wil wel ietsje meer, ik wil bewijzen, bij manier van spreken !!!

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#28 Geplaatst 07 december 2013 - 16:50

Goh, je hebt nu al 2 bevestigingen waar het wildplassen binnen de week was opgelost. Hoeveel meer wil je er?

Anders jopperke, peggyj hebben ook een kgt ingehuurd, maar dat was voor agressie en stress tussen katten. Zij zijn niet meer actief hier. Mss wel via pb.
Kate2 heeft ook een stress probleem gehad waar de kgt geholpen heeft.
Randa ook...

Dus dat is echt niet van horen zeggen.

Dat je er geen wilt inhuren dat is je eigen keus, maar zeg dan niet dat dit is omdat je enkel maar verhalen van horen zeggen hebt gekregen hier.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#29 Geplaatst 07 december 2013 - 17:07

Waar haal jij die 2 bevestigingen van wildplassen ?
Van die topic die je hebt doorgestuurd was er een kitten bij van 3 maanden, helemaal iets anders toch?

Als die kgt zo veel goed doen, waarom komen er dan niet meer reacties? Ik moet volgens jouw maar vertrouwen op 2 getuigenissen, waarvan dus 1 kitten?

Wat agressie bij Kate is toch echt wel een ander probleem (dat heb je zelf geschreven). Dorothea had ook niet echt een specifiek probleem... Ik wacht nog altijd af.

Ik beweer ook helemaal niet dat ik verhalen krijg van enkel "horen zeggen". Maar ik vind het eigenlijk wel grappig dat mensen het voor anderen wel een goed advies vinden. Er zijn hier op KS al veel mensen gekomen met bepaalde problemen, en dan zijn er veel die reageren van: raadpleeg een kgt... Als ik dan ervaringen vraag blijkt dat toch echt wel maar heel magertjes op gereageerd te worden. Iedereen kan zeggen raadpleeg er één, maar blijkbaar hebben de meesten er zelf nog nooit één geraadpleegd.
Sorry Anneleen vraagt 135 euro + nog eens verplaatsingskosten zo'n 60 euro. Dus dat komt al ongeveer op 200 euro, en dat allemaal zonder garantie !!!! Ik weet het niet hoor !!!

En ik mag toch zelf wel beslissen wanneer ik er eventueel één vraag? Jij doet alsof het iets is van nu of nooit !!!!!

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#30 Geplaatst 07 december 2013 - 17:55

Bij Anneleen betaal je wel wat meer dan 50 euro maar je bent zeker van kwaliteit. Dat vind ik wel belangrijk dus ik zou zeker ook nadenken over wie je laat komen als je iemand laat komen. Kennis verwerven kost nu eenmaal geld maar iemand als.anneleen vindt ik wel haar prijs waard. Ik heb ervoor ook gebeld naar een man die iemand mij had aangeraden, die vroeg minder maar die was nog geen 50 euro waard.