Spring naar inhoud

- - - - -

Heeft iemand ervaring met een kattengedragstherapeut?

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#31 Geplaatst 07 december 2013 - 18:02

ik beweer ook niet dat zij slecht is hé of de boel bedriegt. Maar ik hoop toch dat je begrijpt dat ik nog even wacht tot er nog meer mensen hier reageren of niet !

Ik gooi mijn geld nu eenmaal niet zomaar over de balk hé !!!!

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#32 Geplaatst 07 december 2013 - 18:30

EN .....
Hoe reageer je hier dan op ?????

http://www.kattensit...va/page__st__45

iedereen wil cursussen volgen, en plots schrikt iedereen van de prijs ????

En ik vnd het toch echt wel een verschil om een cursus te volgen dan een privé-bezoek ... Sorry hoor !!! Ik vertrouw dat zaakje niet zo erg !!!!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#33 Geplaatst 07 december 2013 - 20:06

niemand dwingt je om te kiezen voor een kgt die niet bij je past of die je te duur vind. Als je het niet wilt dan doe je het niet, zo simpel is het.

al heb ik zelf geen kgt over de vloer gehad, ik heb als aankomend kgt toch wel meerdere mensen kunnen helpen. Als je dat niet voldoende vind aan getuigenis, dan is dat prima. Helemaal jouw keuze ;)

En ja, mensen schrikken nu eenmaal van genoemde prijzen, ook al zijn die prijzen heel reeel. het is ook niet zomaar even dat je langskomt. het is niet alleen het consult bij de mensen thuis, maar ook de voorbereiding en de begeleiding achteraf. Toegegeven, dat is bij de een meer dan bij de ander, maar dat kun je vantevoren niet inschatten natuurlijk.
en als kgt wil je natuurlijk ook gewoon je rekeningen kunnen betalen en je brood op de plank brengen. Dus het is niet wenselijk dat je erbij inschiet wat kosten betreft.

Een goede kgt voor 50 euro, dat is mogelijk, maar ik zet er wel mijn vraagtekens bij. Zoek dan heel goed uit wat de ervaringen van anderen zijn bij deze kgt, wat je wel en niet hoeft te verwachten en wat er voor extra kosten eventueel nog bijkomen.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#34 Geplaatst 07 december 2013 - 20:10

Maar kan ik dan voor een kgt die pakweg 200 vraagt meer verwachten???  

Als ik tot de constatatie kom dat het uiteindelijk weggesmeten geld is, dan moet ik toch ook nergens naar toe?

En uiteindelijk moet je toch wel toegeven dat er hier niet massaal wordt gereageerd met positieve ervaringen... En , dat ik mijn mening, als je hier geen reacties krijgt, waar moet ik ze dan wel gaan zoeken ????

ik begrijp dat iedereen vecht om z'n boterham te verdienen, maar ik moet toch ook niet zomaar de "gratis" bakker te zijn, toch ?

Bewerkt door Joske123, 07 december 2013 - 20:15.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#35 Geplaatst 07 december 2013 - 20:28

Misschien zou het niet slecht zijn om naar een.lezing van Anneleen te gaan. Soms worden er lezingen gegeven die gratis zijn.  Dan zie je onmiddellijk hoe gedreven zij is.  Misschien kan ze niet alles onmiddellijk oplossen maar ze kan je wel heel war bijleren.  Ik heb nu al meer dan 40 jaar raskatten en ik heb heel wat ervaring maar ik heb bij die lezing van haar heel wat nieuwe inzichten gekregen en kleine tips die echt super zijn.
Nog maar de plaatsing van het eten enz

Bovendien heb ik van Anneleen gouden raad gekregen voor de behandeling van Storm.  Van een kater waar je nog niet mocht naar kijken als hij in het begin bij mij was is hij een kater aan het worden die ondanks de dagelijkse behandeling met medicijnen stilaan groeit naar een kater die mij begint te vertrouwen, ik mocht hem vandaag zelfs aaien
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#36 Geplaatst 07 december 2013 - 20:42

Bekijk berichtJoske123, op 07 december 2013 - 20:10, zei:

Maar kan ik dan voor een kgt die pakweg 200 vraagt meer verwachten???  

Als ik tot de constatatie kom dat het uiteindelijk weggesmeten geld is, dan moet ik toch ook nergens naar toe?

En uiteindelijk moet je toch wel toegeven dat er hier niet massaal wordt gereageerd met positieve ervaringen... En , dat ik mijn mening, als je hier geen reacties krijgt, waar moet ik ze dan wel gaan zoeken ????

ik begrijp dat iedereen vecht om z'n boterham te verdienen, maar ik moet toch ook niet zomaar de "gratis" bakker te zijn, toch ?

Wat je van een kgt kunt verwachten kun je vragen. Gewoon bellen of mailen met de vraag wat je allemaal krijgt voor dat geld. 200 euro vind ik ook een hoop geld hoor.

Je kunt ook vragen wat je dan kunt verwachten als je niet geholpen bent door de adviezen. Wat de uitgangspunten van zo iemand zijn, wat die van jou verwacht.
Uiteindelijk krijg je adviezen over wat JIJ kunt doen om het probleem op te lossen. Een kgt gaat dat niet voor jou doen, die geeft jou de handvatten die je nodig hebt, maar jij woont bij de kat en zult het moeten uitvoeren.

Ik snap best dat je zo je twijfels hebt en je hoeft je echt niet voor 1 gat te laten vangen.

en ja, je krijgt hier niet zo heel veel reacties, maar om je nou alleen daarop te baseren vind ik ook weer zowat.
Informeer jezelf, bel rond, vraag gewoon. Dat is toch niet zo ingewikkeld? en het kost verder niets, behalve alleen wat tijd.

Geplaatste afbeelding

Cinn
Cinn
  • 575 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 07 december 2013 - 21:19

Bekijk berichtJoske123, op 07 december 2013 - 18:30, zei:

EN .....

En ik vnd het toch echt wel een verschil om een cursus te volgen dan een privé-bezoek ... Sorry hoor !!! Ik vertrouw dat zaakje niet zo erg !!!!

Akkoord dat niet iedereen zomaar een paar 100€ op tafel kan gooien, maar ik denk niet dat je voor 25€ een therapeut kan inschakelen en hopen dat het dan opgelost is.
En zoals Ginnie zegt: bellen of mailen wat je kan verwachten kost niets ;)

I came, I purred, I conquered

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 07 december 2013 - 22:06

Je hebt een beetje de pech dat je niet in de buurt woont van Anneleen Bru. De verplaatsingskosten maakt het inderdaad veel duurder. Ik zou ook niet zo snel 200€ uitgeven. Dus ik begrijp dat je er goed over nadenkt.
Langs de andere kant lijkt het me dat je een soort garantie wil, die niemand je kan geven. Ik kan mis zijn, maar zo komt het over bij mij.
Je hebt misschien niet zoveel positieve reacties gekregen van mensen met een soortgelijk probleem. Maar er zijn nu eenmaal veel verschillende soorten problemen in een kattenhuishouden. Het zijn (al een geluk) niet altijd plasproblemen. En om eerlijk te zijn: ik verschiet er geregeld van hoeveel mensen het 'normaal' vinden als er (eens) naast de bak wordt gegaan. Dus niet iedereen ziet/ervaart zoiets als een probleem. Laat staan dat ze daar dan iets aan doen.

Bel de mensen op die ze je hebben aangeraden. Vraag alles wat je wil weten. Je zal al veel kunnen afleiden uit het eerste informatieve gesprek aan de telefoon. En daarna moet je gewoon je gevoel volgen. ;)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#39 Geplaatst 08 december 2013 - 01:44

Bekijk berichtJoske123, op 07 december 2013 - 18:30, zei:

EN .....

En ik vnd het toch echt wel een verschil om een cursus te volgen dan een privé-bezoek ... Sorry hoor !!! Ik vertrouw dat zaakje niet zvo erg !!!!

Ik heb daarover mijn mening herzien
Ik vind het wel een groot prijsverschil met vorig jaar, want toen kreeg je een korting als je 2 cursussen volgde zodat het prijsverschil in die situatie de facto groter is dan wanneer je het per les bekijkt. Maar ik vind wat ze nu vraagt nog altijd correct voor alle informatie die je in een cursus krijgt en ik heb mij opnieuw ingeschreven voor cursussen.

Bewerkt door kate2, 08 december 2013 - 02:12.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#40 Geplaatst 08 december 2013 - 11:58

Moest ik hier een topic vragen over de ervaringen met een bepaald merk van stofzuiger, dan zou niemand daar raar van doen. Als ik dan positieve en negatieve ervaringen tegen elkaar kan afwegen, dan kan ik me meer een beeld vormen of ik die stofzuiger zou kopen of niet.

Nu vraag ik naar ervaringen van een kgt en dan krijg ik maar een paar mensen die er effectief ervaring mee hebben. Blijkbaar is dat hele kgt-gedoe nog niet goed ingeburgerd. Dus blijft mijn twijfel of ik het zou doen of niet!

@Cin: nu niet beginnen overdrijven hé. Ik heb geen 25 euro geschreven maar rond de 50 euro. Zou je trouwens zelf zomaar 200 euro tegen aan gooien zonder dat je veel ervaringen van anderen hebt gekregen?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#41 Geplaatst 08 december 2013 - 14:03

het is niet raar dat je ervaringen zoekt en het is inderdaad zo dat een kgt nog niet is ingeburgerd. Dat wil niet zeggen dat het niet kan helpen.

Rond de 50 euro is extreem laag voor een kgt. Je moet erop rekenen dat een kgt toch zeker een dag of 3 minimaal werk heeft aan jouw casus. Bezoek 2 a 3 uur, voorbereidingen zeker hetzelfde, uitwerken, nazorg.
en dan moet van het tarief ook nog alle kosten betaald worden.

Laten we zeggen dat het een snelle kgt is en dat die slechts 9 uur werk heeft, inclusief reizen. Dat is bijzonder weinig, maar goed. Jij wilt 50 euro betalen.
Dan heb je het dus over een uurloon van €5,56 per uur. Bruto.

Daar moet de belasting nog een deel van ontvangen (btw, inkomstenbelasting). je verzekeringen moeten betaald, de reis, de auto, eventuele materialen (speeltjes, ontsmettingsmiddel, sommige kgt's geven wat schoonmaakspul voor de urine aan de klant).
Laten we zeggen dat je zo'n 65% overhoud van wat je ontvangt. hoe accuraat dat is weet ik niet, het zal per land verschillen. Van mijn loon bij mijn bedrijf hou ik zo'n kleine 70% over van wat ik bruto verdien, een zelfstandige moet meer afdragen, dus zal je minder overhouden, 65% is een gokje van mijn kant)

Dan hou je dus per uur zo'n €3.61 'over'.

zou jij voor zo'n uurloon werken?

Daar kun je je rekeningen niet van betalen hoor.....

los daarvan snap ik niet helemaal wat je nu precies wilt.
Wil je ervaringen horen of wil je overtuigd worden dat een kgt een goed idee is?
Of ben je al overtuigd dat het allemaal maar niets is dat niet gaat werken en dat mensen die dit doen alleen maar uit zijn op je geld?

Ik kan begrijpen dat er twijfels zijn. Daarom wordt ook het advies gegeven om gewoon eens contact op te nemen met een kgt. Meerdere tips zijn gegeven om gratis een advies te krijgen. maar daar ga je niet op in.
Vandaar dat ik me afvraag wat je nu precies verwacht van dit topic.................

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#42 Geplaatst 08 december 2013 - 16:05

Dat is ook mijn vraag....
Daarbij ben jij wel geen typisch geval: je doet aan opvang, wat ook een invloed kan hebben. Dus als je zoekt naar iemand met een gelijkaardige ervaring, dat is een klein kans.

Maar ik weet niet zo of een kgt gaat helpen, je eist een oplossing. Plus een kgt is ook erg confronterend omdat ze je wijst op dingen die je fout doet terwijl je dat niet wist. Als je niet open staat om ook minder leuk nieuws te horen en daar dan naar te handelen, dan heeft het ook geen zin.

Je leert veel, maar ik heb ook al tranen gelaten toen een kgt me haarfijn uitlegde waarom ik op die moment geen kat erbij mocht nemen. Toch niet als ik mijn katten gelukkig wou houden. En dat was echt goed advies.

Een kgt is geen mirakeloplossing en soms lukt het niet omdat mensen gewoon niet mee willen. Zoals onzindelijkheid willen oplossen maar een kattenbak in huis weigeren terwijl de kat te oud is om nog makkelijk door het Luikje naar buiten te moeten.

Maar ik volg ook Ginnie, de prijs lijkt me erg laag voor het werk dat men erin moet steken. Het is jammer dat er bij jou 50 euro reiskosten bijkomen natuurlijk. Had je nu enkel een oneindellijkheidprobleem gehad, dan was dat wsl ok want doorgaans zijn die makkelijk op te lossen. Maar ik denk dat je ook een stressprobleem tussen katten hebt en dat vraagt meer inzicht en kennis. Dat is ook op te lossen, maar een minder goede kgt zal vlugger aanraden een kat weg te doen, een goede kgt zal trachten de stress te verminderen. Dat is het verschil.

Maar als iemand advies krijgt over een stofzuiger en er is nog enkel positief nieuws gekomen, zou je dan ook nog zo twijfelen? Want ik heb hier nog geen bericht gezien van mensen die er negatieve ervaring mee hebben gehad. Wel die het maar niks vonden, maar er geen ervaring mee hadden. En met ervaring, enkel positief. Moest dit een stofzuigertopic zijn, had je die al gekocht.

Dat je dit niet wil doen is je eigen keuze. Maar dat is jouw persoonlijke keuze. Dat is niet omdat je geen positieve ervaringen gehoord hebt. Jij hebt je keuze al gemaakt vermoed ik en dat is je goed recht.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#43 Geplaatst 08 december 2013 - 17:06

Twijfelen betekent naar mijn mening, dat ik niet weet wat ik moet doen !!!

Die positieve ervaringen die hier werden genoemd, zijn voor mij niet voldoende.

Enne, nee als ik maar zoveel reacties zou krijgen op een stofzuiger, dan zou ik gaan voor een ander merk. Een paar positieve ervaringen halen me noch in verband met een stofzuiger, noch in verband met een kgt over de streep. Er is hier vandaag een topic geopend van iemand die een goed hotel zoekt, denk je nu echt dat die met die weinige "goede" ervaringen jullie zomaar op je woord zouden geloven? Ik denk het niet hoor !

Ik zoek niet naar iemand die exact dezelfde problemen heeft zoals ik, maar er is hier nog niemand die ook maar heeft gereageerd die werd geholpen met een plasprobleem. k weet ook dat etenspotjes en drinkpotjes niet dicht bij elkaar mogen staan en dat hun eten ver van hun kattenbak moet staan. Wij eten tenslotte ook niet graag op de wc.
Er staan hier 11 kattenbakken voor 8 katten en dan nog 2 voor de kittens. Dat weet ik allemaal wel.

Die mevrouw in Kortrijk heb ik nog niet gecontacteerd (het is tenslotte weekend).  Misschien vraagt die ook wel meer... Maar dat zal ik dan wel horen als ik morgen naar die persoon bel!.

Ik wil ervaringen horen waar ik iets mee ben. Laat ons even resumeren:
Bij Kate was er "wat agressie"
Bij Dorothea was er "geen specifiek probleem
Bij Randa; die had een kat die ze van ver is gaan halen en die zich niet liet aaien.
Bij wea was het dan weer een medisch probleem

Alé, ik bedoel maar: waarom proberen jullie me eigenlijk zo hard te overtuigen? Ik zie daar geen enkele reden voor.
Als ik zo tussen de regels door lees, besef ik dat hier niemand een privéconsultatie heeft gehad met die Anneleen of met iemand anders voor mijn part. !!!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#44 Geplaatst 08 december 2013 - 17:24

Zoals ik al zei, ik heb hier zelf geen kgt over de vloer gehad, maar ik ben er wel een (in opleiding) en ik heb persoonlijk meerdere mensen met een kat met onzindelijkheid geholpen.

Maar daar reageer je niet op.

Wij willen jou niet overhalen, maar je informeren. Het lijkt er echter heel sterk op dat je toch niet wilt, dus dan stop ik ook met mijn ervaringen aanbieden. als je het wilt doen, doe het dan. Als je het niet wilt, doe het dan niet.
zo simpel is het.

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 08 december 2013 - 17:56

Ik ken enkel Marcellina Stolting persoonlijk en kan zeggen dat ik haar zeker zou durven vragen als kgt moest het ooit nodig zijn. De verplaatsingskosten en dergelijke zijn niet goedkoop maar dat heb ik er voor over. Daar heb je natuurlijk niets aan aangezien ik nog geen ervaring heb met een kgt ;) Tot nu toe heb ik alle problemen die er geweest zijn zelf kunnen oplossen.

Van Marcellina weet ik ook dat ze ervaring heeft met wildplassen en sproeien. Soms is het binnen een week opgelost, soms duurt het langer. Afhankelijk van de kat, situatie,...

Bewerkt door Tinne, 08 december 2013 - 17:59.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.