Spring naar inhoud

- - - - -

Heeft iemand ervaring met een kattengedragstherapeut?

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#46 Geplaatst 08 december 2013 - 18:27

Bekijk berichtginnie, op 08 december 2013 - 17:24, zei:

Zoals ik al zei, ik heb hier zelf geen kgt over de vloer gehad, maar ik ben er wel een (in opleiding) en ik heb persoonlijk meerdere mensen met een kat met onzindelijkheid geholpen.

Maar daar reageer je niet op.

Wij willen jou niet overhalen, maar je informeren. Het lijkt er echter heel sterk op dat je toch niet wilt, dus dan stop ik ook met mijn ervaringen aanbieden. als je het wilt doen, doe het dan. Als je het niet wilt, doe het dan niet.
zo simpel is het.

Wat moet ik dan zeggen? Proficiat?  
Het spijt me maar dat is voor mij onvoldoende! Ik veronderstel niet dat je hier open en bloot de adviezen zult geven (en dat verwacht ik ook helemaal niet!)
Moesten er een paar van je klanten mij contacteren en hun verhaal vertellen, dan zou ik het inderdaad geloven.

Ik beticht je niet van valsheid, maar eerlijk, je kan zeggen wat je wilt hé. Dat bedoel ik nu met ervaringen, de mensen die werden geholpen, niet de therapeuten die getuigen!!!

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#47 Geplaatst 08 december 2013 - 19:10

Mijn plasprobleem was een medisch probleem dat niet helemaal medisch is opgelost kunnen worden. Maar dankzij een goede tip van de kgt is dat wel verholpen.

Zonder kgt had ik nooit geweten dat het een medisch probleem was, want de DA dacht van niet.
Zonder de kgt had ik nu mss nog steeds dat probleem omdat het medisch niet volledig op te lossen is en zij me wel een oplossing heeft gegeven die de DA me niet kon geven.

Ik wil hier maar effe de puntjes op de i zetten.......

Bewerkt door wea, 08 december 2013 - 19:12.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#48 Geplaatst 08 december 2013 - 19:40

Bekijk berichtJoske123, op 08 december 2013 - 18:27, zei:

Wat moet ik dan zeggen? Proficiat?  
Het spijt me maar dat is voor mij onvoldoende! Ik veronderstel niet dat je hier open en bloot de adviezen zult geven (en dat verwacht ik ook helemaal niet!)
Moesten er een paar van je klanten mij contacteren en hun verhaal vertellen, dan zou ik het inderdaad geloven.

Ik beticht je niet van valsheid, maar eerlijk, je kan zeggen wat je wilt hé. Dat bedoel ik nu met ervaringen, de mensen die werden geholpen, niet de therapeuten die getuigen!!!

Nee, een dergelijke reactie zit ik niet op te wachten.
Als jij denkt dat ik zomaar wat roep en alleen mensen die ervaringen geven met een kgt vertrouwt, dan vind ik dat een beetje krom. Alsof die niet zomaar wat kunnen roepen.
Wat wil je nou? Een getuigschrift op papier?

En ik ben echt de beroerdste niet en zal prima advies open en bloot willen geven. alleen kán dat in jouw geval helemaal niet. Dan worden het enkel algemene adviezen waar je geen fluit aan hebt.
Voor mij woon je domweg te ver weg om een goed consult te kunnen geven.

Maar ik ben hier wel een beetje klaar mee nu. Ik wens je veel succes met het oplossen van het probleem, al dan niet met een kgt.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

lilymaya
lilymaya
  • 8.010 berichten

#49 Geplaatst 08 december 2013 - 20:31

@ joske,
Je zegt dat je 11 katten bakken hebt staan, zeker genoeg volgens mij, maar staan die allemaal in dezelfde ruimte?
Is jouw kattengroep al lang samen?
Want als je 11 kattenbakken in één ruimte staan is dat voor sommige katten niet ok hoor, dan mag je der bij wijze van spreken 30 zetten, en gaan ze er nog niet op.
Het hangt af van de sociale groepen, je kan 10 katten hebben die één groep vormen, maar het kunnen evengoed 5 groepen zijn, en dan moeten  die kattenbakken in andere ruimtes staan!kwestie van eens te proberen he, kost ook niets.

Cath

Cath

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#50 Geplaatst 08 december 2013 - 21:47

De kattenbakken staan over het hele huis verspreid. Ongeveer in iedere ruimte 1. Het is iedere keer een groot werk om de bakken te gaan halen om te poetsen.

De groep is samen van als ze zijn aangekomen. 9j - 4 j - 1,5j - 1,5j  - 7 maanden 6,5 maanden, 4,5 maanden en 11 weken.

lilymaya
lilymaya
  • 8.010 berichten

#51 Geplaatst 08 december 2013 - 22:21

Dat is nochtans ideaal, en die ruimtes zijn dan toegankelijk voor alle katten?
Bizar dat ze dan toch moeilijk doen. Ook  té kleine bakken kunnen problemen geven of overdekt of niet!
Sommige katten hebben liever open bakken, maar dat heb je misschien al zelf uitgeprobeerd veronderstel, ik.
Volgens anneleen bru kopen de meeste mensen té kleine bakken, maar ik heb grote en kleine bakken, en mijn katten gaan méér op de kleine hoe verklaar je dat dan weer? En ik kan me goed voorstellen wat een werk het is zo'n 11 bakken die óveral verspreid zijn proper te maken, en dan de rest dat er dan naast ligt ook nog!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#52 Geplaatst 09 december 2013 - 01:35

ik probeer je niks op te dringen (en de andere mensen toch ook niet volgens mij, ze proberen alleen maar te helpen), ik heb zelf geen persoonlijke ervaring met een gedragstherapeut maar als ik met 1 of meerdere poezels zou zitten die regelmatig buiten de bak hun gevoeg gaan doen dan zou ik toch wel Anneleen inschakelen.
Iemand die 50 euro aanrekent daar zou ik persoonlijk niet al te veel vertrouwen in hebben.
Ik heb nog nooit te maken gehad met zo een plasprobleem maar ik kan me voorstellen dat dat toch enorm slopend moet zijn voor jou en dat dat voor je gezinsleden toch ook allesbehalve tof is, dat moet toch wel stinken op den duur ook
Plus dat de kat of katten die dat gedrag vertonen waarschijnlijk toch ook niet helemaal gelukkig zijn aangezien ze buiten de bak gaan plassen.
Ik zou daar echt niet langdurig mee willen blijven zitten en k zou daar toch proberen iets aan te doen, ook al heb ik geen garanties
Als ik bij de dokter ga voor mezelf of als ik naar een psycholoog of psychiater ga dan krijg ik ook geen garantie hé dat ik geholpen ga worden, maar ne mens probeert toch maar...
Anneleen is de goeiekoopste trouwens die ik tot nu toe gevonden heb
Het is veel geld, dat is helemaal waar, en als je er nu op dit moment de centjes niet voor hebt dan is dat helemaal geen schande, maar t is misschien toch beter dat je die 50 euro die je zou besteden aan een andere therapeut dan opzijlegt en er wat bijspaart en je dan iemand inschakelt die toch wel goeie referenties heeft, alé, zo zou ik er dan over denken.
Het staat jou natuurlijk vrij om daar anders over te denken.
Maar ik hoop dan wel dat als je een negatieve ervaring zou hebben met die persoon die 50 euro vraagt dat je dan niet alle gedragstherapeuten gaat afschrijven
Veel courage toegewenst in ieder geval, ik zou daar koekoek van worden uiteindelijk als er regelmatig geplast wordt buiten den bak
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#53 Geplaatst 09 december 2013 - 12:17

als ik de beginpost nog eens lees, dan is het niet gewoon onzindellijkheid, maar ook sproeien. Dus het is heel wat meer dan een simpel onzindellijkheidsprobleem. Dat los je idd niet op met enkel kattenbakken bij zetten of enkel te werken rond de kattenbakken. Daarvoor moet je op zoek naar de oorzaak van dat sproeien.

Sproeien bij gecastreerde katers en kattinnen is in kattentaal een vlagje neerzetten: "oppassen hier, hier is er gevaar. "

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#54 Geplaatst 09 december 2013 - 14:11

Mijn probleem is niet het geld daar leggen. Maar de reden waarom ik het daar zou moeten leggen. Ik vraag hier naar ervaringen en ik krijg er amper.
Het gaat me er ook niet om wie die kgt is. Enkel wilde ik graag mensen die ervaringen hadden met ... Ik weet niet hoeveel leden Ks telt, maar als ik hier echt maar zo weinig mensen met ervaringen vind, dan stel ik me daar vragen over.
Ik begrijp best dat een kgt zal zeggen dat ik dat moet doen, lijkt me ook maar logisch.

Ik zoek het nog wel verder uit.
@ lathyrus: ik besef dat ook wel allemaal anders zou ik ook niet uitkijken naar hulp. Enne, het stinkt niet bij mij, alles wordt heel regelmatig allemaal afgewassen. ;)
En die discussie gaat helemaal niet over Anneleen of over iemand anders!!! 't is nu niet omdat zij bekend is hier op Ks dat zij plots de boeman is hé.

@ Lilymaya: groot of klein maakt hen niet uit.De pubers vinden het zelfs leuk om op het kleine kittenbakje te gaan ;)  Geen van hen vinden de kattenbakken met een deksel leuk, dus zijn alle deksels er af.

Ik weet waar het grootste probleem ligt, maar ik kan er helemaal niets aan doen. Het is allemaal begonnen met de verdwijning van Jefke in juli. maar het is een lang verhaal ...

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#55 Geplaatst 09 december 2013 - 14:30

Bekijk berichtcatherine, op 05 december 2013 - 19:49, zei:

Ik heb geen ervaring met gedragstherapeuten sta er zelf heel sceptisch tegenover.
Hoe kan ze zien waar de problemen zijn als ze maar een paar uur bij je thuis zit?
Hier zou een deel van de katten zich al niet laten zien als er een vreemde in de living zit.

Ik denk er hetzelfde over. Vooral nadat ik "my cat from hell" gezien heb.
Meer spelen, meer kattenbakken, voedselverrijking. Niets nieuws onder de horizon en niets wat ik nog niet wist.

Ik zou het bijvoorbeeld ook vervelend vinden als ik hier een wildplasser zou hebben en iemand zou me adviseren om een extra kattenbak bij te zetten. (Omdat dat iets is wat ik zelf ook wel had kunnen bedenken.)
Ik denk wel dat een KGT wat meer afstand heeft van de situatie, dus waarschijnlijk wat objectiever advies kan geven over dingen die je waarschijnlijk zelf over het hoofd ziet. Maar om daar nou gelijk €200,- voor neer te leggen... Maar als je echt met je handen in het haar zit en voor je eigen gevoel alles geprobeerd hebt, dan is het misschien toch de juiste oplossing. Het is maar net wat je er voor over hebt.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#56 Geplaatst 09 december 2013 - 14:33

Hier zijn enkele getuigenissen:
http://www.felinova..../getuigenissen/
waaronder ook 1 wildplasser.

En ik ben er zeker van dat Anneleen je vast wel gegevens van mensen wil doorgeven als je haar dat vraagt.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#57 Geplaatst 09 december 2013 - 14:36

Tja, als mensen geen probleem hebben, hebben ze ook geen kgt nodig hé.... dus zo verbazend lijkt me dat niet dat je hier niet bedolven wordt onder de reakties. Dit is immers een kattensite, waar eigenlijk al heel veel kennis op zit waardoor simpele problemen al opgelost kunnen worden zonder kgt.

Dus hier wordt ook enkel doorgestuurd naar kgt als de simpele tips niet werken of als het probleem te complex is. en al diegene die dan een kgt geraadpleegd hebben, waren daar zeer tevereden over en hebben een verbetering gezien.

Uiteindelijk zijn er maar 4 oplossingen: ofwel los je het probleem op, ofwel leer je ermee leven, ofwel doe je dat sproeiende katten weg ofwel zet je de sproeiende katten buiten.

Mensen proberen dat dan eerst maanden of jaren zelf op te lossen, maar dat lukt vaak niet.  wanneer hun geduld volledig op is, de kostprijs van vernielde spullen (zetels, kasten, TV, electronica, matten, muren,...) echt een gigantisch bedrag wordt, dan wordt de kat weggedaan, buitengezet of gaat men toch naar een kgt. als die laatste dat dan in een mum van tijd oplost....

Maar soms is het geduld van die mensen echt gewoon op en dan kan zelfs een kgt nitets meer doen omdat men niet verder wil met de kat. Plus dat de kgt meer/moeilijker werk heeft aangezien dat sproeien dan ook een gewoontegedrag is geworden na jaren.

hoe goed we onze katten ook kennen, wij zien die signalen niet die een deskundige wel ziet.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#58 Geplaatst 09 december 2013 - 14:53

Bekijk berichtwea, op 09 december 2013 - 14:36, zei:

hoe goed we onze katten ook kennen, wij zien die signalen niet die een deskundige wel ziet.

Dat denk ik dus ook.... ze zijn getraind in het ontdekken van details die een kattenbaasje gewoon niet ziet. Ik heb zelf geen ervaring met een kgt, ik ben dus eigenlijk geen hulp in je zoektocht !

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#59 Geplaatst 09 december 2013 - 15:01

Bekijk berichtEvyke81, op 09 december 2013 - 14:33, zei:

Hier zijn enkele getuigenissen:
http://www.felinova..../getuigenissen/
waaronder ook 1 wildplasser.

En ik ben er zeker van dat Anneleen je vast wel gegevens van mensen wil doorgeven als je haar dat vraagt.

Ik zou persoonlijk ook niet zo snel uit gaan van getuigenissen op een website die ook de dienst zelf aanbiedt.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#60 Geplaatst 09 december 2013 - 15:16

Bekijk berichtB&B, op 09 december 2013 - 15:01, zei:

Ik zou persoonlijk ook niet zo snel uit gaan van getuigenissen op een website die ook de dienst zelf aanbiedt.

je kan wel vragen of je een paar klanten mag contacteren natuurlijk :)