Spring naar inhoud

- - - - -

Stinkpoep; veranderen van voeding?

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 05 december 2013 - 15:18

:wave:

Kleine Thor is ondertussen een tweetal weekjes hier, het gaat goed en het lijkt ook wel te klikken met grote(re) Pixie. Wat me (eigenlijk al vanaf de eerste dag) opvalt is dat de kleine meneer nogal een 'stinkpoep' heeft.. Niet dat het echt niét te doen is, maar als hij naast je zit in de zetel, of langs je voorbij loopt met de staart ophoog, dan ruik je zijn poep wel.

Zijn kakjes zijn ook anders dan die van Pixie, zij maakt mooi 'volle' kakjes, maar die van Thor zijn een stuk platter.
Nu vraag ik me af of dit wel zeggen dat hij de voor hem verkeerde voeding krijgt. Pixie at voordien RC Indoor, nu krijgen ze allebei een mengeling van RC Indoor en RC Kitten.

Moet ik op zoek naar iets anders voor Thor, of is een stinkpoep niet persé een slecht teken?

De onderstroom die niemand ziet, bepaalt de richting in elk gebied.

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 05 december 2013 - 15:24

Ik heb dat probleem met Finn ook nog altijd
heb al ontwormt, probiotica gegeven maar weet het ook niet zo goed meer

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 05 december 2013 - 15:26

het zal voor kleine Thor vooral een aanpassing zijn naar een andere omgeving, beetje stress, andere voeding
der heeft heel veel effect op hun spijsvertering, hun "windjes" en hun kakjes

het is dus zeker niet direct een slecht teken, dat hij plattere kakjes heeft, en af en toe een luchtje laat ontsnappen
als hij actief blijft, goed eet en drinkt, zal alles zich wel normaliseren
ik zou niet direct gaan denken aan ander voer of medicatie enzo

in de eerste weken dat ik Ozzy had moest je bij wijze van spreken een gasmaker dragen als die naar de bak ging
ik geef hem nu elke morgen een mix van natvoer en brokjes, en giet er boven op een viyo over
om een beetje op een probiotische manier zijn spijsvertering te verbeteren
en nu hij hier de vijfde week rond loopt kan ik zeggen dat zijn kakjes niet meer zo bleek en plat zijn, en dat hij zich ook beter in zijn vel gaat voelen

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 05 december 2013 - 16:50

ik heb dat hier ook gehad met RC, gebruik nu Lara  en Chesir en het probleem is opgelost.

Lea
Lea
  • 133 berichten

#5 Geplaatst 05 december 2013 - 17:00

was hier vroeger ook het geval, en zelf nog een beetje erger. Soms was het niet te houden als miss op de bak ging. Sinds ze hier rauwvoer krijgen ruik je hélemaal niets meer..

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 05 december 2013 - 17:07

Hier heeft ook één van de twee een stinkiewinkie poep ;)
Ik vermoed dat het ook door de RC kitten komt.
Als ik deze eens niet meng onder het voer dan heeft die dat niet...

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 05 december 2013 - 17:58

awel ik had sanabelle en van sanabelle gaat finn platter en van rc kitten ook
rc sesible gemengt met Hills kitten is een pak beter
maar ben aan't overwegen om ook over te gaan naar Hills of zelfs nog iets anders maar weet nog niet wat

Elin die mag je bij wijze van spreken zelfs Whiskas geven en die legt nog het perfecte worstje
maar de Finn dus niet en met zoon pluizen staart durft dat dus idd ook is zwaai stinky winky zijn
en die van hem zijn platter , maar hij is ook enorm in form, levendig , speels dus ook ni echt iets van ziek zijn of zo aan  te merken ….

Manoe
Manoe
  • 504 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 05 december 2013 - 18:09

Kleine Thor at hier een mix van Josera kitten en Carocroc kitten. Geen last gehad van platte stoelgang, bij het verlaten krijgen ze van mij nog een ontworming milbemax. Soms hebben ze daar enkele dagen last, maar na een tweetal weekjes kan het niet meer van de milbemax zijn.

lilymaya
lilymaya
  • 8.010 berichten

#9 Geplaatst 05 december 2013 - 20:41

Rauwvoer geven, en je hebt praktisch geen geur meer!
Als je toch brokken wil geven, orijen of acana zijn ook goed!

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 05 december 2013 - 22:41

Hier zijn we ook super tevreden over KVV (rauwvoer), zo goed als geen geur en altijd mooie, kleine, vaste kakjes. Onlangs hebben ze nog eens een paar dagen natvoer gekregen, vooral Porta 21 en Almo Nature en na een dag was er al een merkbaar verschil in geur. Wat was ik blij dat de levering KVV voor de deur stond !

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 09 december 2013 - 10:14

Hm.. Na het lezen van jullie reacties had ik eigenlijk zowat besloten wat af te wachten. Misschien was het inderdaad wel zo dat Thor zijn darmpjes wat meer rust nodig hadden, na de verhuis naar hier en alle nieuwe prikkels, plus de andere voeding.

Nu merk ik dat Pixie echter òòk begint te ruiken, nu ze hier zo naast mij ligt. Haar kont stink. Vreemd, want ze is die RV voeding helemaal gewend; ze kreeg sowieso RC Indoor en de RC kitten at ze toen ze klein was.

Ik wil ook niet zomaar lukraak voeding gaan veranderen; dat lijkt me ook niet persé goed voor hun spijverteringsstelsel? Die KVV spreekt me wel aan (maar mijn vriend ziet dit niet zitten), maar aangezien ze dat helemaal niet gewend zijn...

Die RC kitten dan maar laten vallen en gewoon Indoor geven?

:-k

De onderstroom die niemand ziet, bepaalt de richting in elk gebied.

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 09 december 2013 - 15:08

je kan ook die RC kitten langzaamaan verminderen in % tot 25% kitten en 75% indoor he
misschien is die RC kitten te rijk voor allebei, en doen ze het beter op die Indoor

lilymaya
lilymaya
  • 8.010 berichten

#13 Geplaatst 09 december 2013 - 15:40

Kittens zijn meestal dol op rauwvoer,  voor oudere katten is het iets moeilijker!
Het is raar, maar ik heb al op veel forums gelezen dat het meestal mannen zijn die het niet zien zitten om rauwvoer te geven. Mijn man vind het ook niet alles! Als ik het klaar zet geeft hij het wel maar, dat is het dan .
Hij vind het niet echt nodig, ik wel! Ik ben overtuigd dat het veel gezonder is.
En als er toch brokken gegeten worden zijn het graanvrije van orijen of acana ...
Vooral de ontlasting is echt véél beter, de vacht enzovoort. Maar ok, iedereen doet het zoals hij zelf wil natuurlijk.

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#14 Geplaatst 09 december 2013 - 18:32

Rauwvoer geven ....gezondste dat er is voor u dieren (en geen stinkende drollen meer)
Als ontlasting heel erg stinkt op brokken en praktisch niks bij rauw vlees ....wil dat toch wel wat zeggen over wat ze allemaal van "lekkers" in hun voer draaien ,niet ? ;)

Bewerkt door Mister B., 09 december 2013 - 18:33.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#15 Geplaatst 09 december 2013 - 18:50

als de kakjes zo stinken, even langs de da. Normaal ruikt het ook niet naar rozen natuurlijk ;) maar als het echt stinkt en wat platter is dan zou het een parasiet kunnen zijn die dwars ligt. De da kan uitsluitsel geven. neem een staal van de ontlasting mee zodat het onderzocht kan worden. liefst verse ;)

Als er geen medisch probleem ligt dan kan het heel goed aan de voeding liggen. Maar aangezien je zegt dat het katje dat deze voeding gewend is en nooit problemen had nu ook plattere ontlasting krijgt, denk ik dat je er verstandig aan doet om de boel even te laten onderzoeken.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende