Spring naar inhoud

- - - - -

Gaius, ragdoll kitten, in ene hoge koorts!

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 05 december 2013 - 16:13

Gisteravond sliep Gaius erg veel, normaal heeft hij dan zijn speeluurtje! Reageerde sjachie toen Caesar met hem wilde spelen. Gezien het verleden zat het me helemaal niet lekker! Vooral toen hij ook niet wilde eten. Vanochtend geen verbetering. We moesten alledrie werken, heb Gaius apart gezet in kamertje met schone bak en afgewogen eten, zodat ik kon meten of hij gegeten had. Vanmiddag om 14:00 thuis: niet gegeten, wel wat actiever, wel geplast, niet gepoept. Toen ik m optilde voelde ik dat hij zat te rillen! Gelijk da gebeld en die liet me gelijk langs komen. Heeft het mannetje 40,5 gr koorts! Infuus met vocht gekregen en ontstekingsremmer. Blikje Hills AD meegenomen (weet ondertussen hoe t werkt.....). Thuis gekomen wilde hij gelukkig eten van de hills!! Blij!! Hij ligt nu naast me te slapen en rilt niet meer. Als hij morgen zich beter voelt en eet hoeven we niet langs te komen, wel ontstekingsremmer geven. Voelt ie zich weer belabberd en eet niet: dan krijgt hij Antibiotica.
Kreeg heel akelig dejavu gevoel...........

Wel artikel gelezen dat het geven van rauw vlees aan jonge dieren niet zo heel goed plan is omdat ze salmonella bacterie kunnen krijgen. Oudere dieren kunnen daar beter op reageren, kleintjes kunnen er ziek van worden. Misschien dat het dat is? Geef iig straks wel brokjes, als hij goed eet. Zal ook nog overleggen met da, die geen tegenstander van rauw voeren is.

Ga niet uit van veronderstellingen....

NiennaTasartir
NiennaTasartir
  • 438 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 05 december 2013 - 16:20

Oei, dat zal inderdaad wel heel hard schrikken geweest zijn.

Veel beterschap voor't klein ventje!
Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 05 december 2013 - 16:42

ik geef rauwvoer aan de kleintjes vanaf 4 weken en heb daar nog nooit problemen mee gehad. Salmonella zou geen ziekteverwekker zijn bij katten. wel bij mensen
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 05 december 2013 - 16:44

Bekijk berichtRanda, op 05 december 2013 - 16:42, zei:

ik geef rauwvoer aan de kleintjes vanaf 4 weken en heb daar nog nooit problemen mee gehad. Salmonella zou geen ziekteverwekker zijn bij katten. wel bij mensen

Dus dat zou niet de oorzaak kunnen zijn?

Monco
Monco
  • 44 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 05 december 2013 - 16:49

Ik wens jullie heel veel beterschap. Een poezel die ziek is, is nooit fijn. Ze kunnen niet zeggen wat ze hebben. Dikke knuffes voor beiden.

Bewerkt door Monco, 05 december 2013 - 16:49.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 05 december 2013 - 17:07

Bekijk berichtJolandamariette, op 05 december 2013 - 16:13, zei:

Wel artikel gelezen dat het geven van rauw vlees aan jonge dieren niet zo heel goed plan is omdat ze salmonella bacterie kunnen krijgen. Oudere dieren kunnen daar beter op reageren, kleintjes kunnen er ziek van worden. Misschien dat het dat is? Geef iig straks wel brokjes, als hij goed eet. Zal ook nog overleggen met da, die geen tegenstander van rauw voeren is.

Dat is een van de oudewijvenverhalen over vers voeren aan katten en honden. Tenminste als je dezelfde regels qua hygiƫne hanteert voor je dieren als voor jezelf zoals o.a. in de koelkast laten ontdooien, restjes eten die blijven staan weggooien, bakjes telkens goed afwassen, ..... Veel beterschap voor je poezeltje !

Bewerkt door wendyv123, 05 december 2013 - 17:08.

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 05 december 2013 - 17:09

Oei minder om te horen!
Ik kan me inderdaad al wel inbeelden dat je niet zo gerust was na jullie verleden....
Ik hoop dat die kleine jongen snel beter is!

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 05 december 2013 - 17:54

Hij heeft nu al twee keer gegeten,pfffff. Hoop dat het voortzet! Vanavond slaapt ie in ieder geval bij ons in bed dan kan ik m in de gaten houden!

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 05 december 2013 - 18:05

Goh, ik hoop dat Gaius vlug beter is. Hou zeker de temperatuur in de gaten... Goed idee om hem bij jullie in bed te leggen

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 05 december 2013 - 19:42

Normaal krijgt een kat niet gauw salmonella en dit omdat de zuurtegraad in de maag veel hoger ligt dan bij de mens.
Mss heeft hij een griepje opgelopen.
Hoop dat hem snel weer genezen is.

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 05 december 2013 - 20:48

Ligt nu hele tijd te slapen. Wel ontspannen: op zijn zij met koppie op pootje. Beter worden mannetje!  :pray:  :pray:  :pray:

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#12 Geplaatst 06 december 2013 - 10:12

Zal gewoon een soort van griepje geweest zijn ofzo zeker.
Kan me ook niet voorstellen dat dit door rauwe voeding zou komen.
Heb vroeger gelezen dat salmonella zelfs meer gevonden wordt bij dieren die brokken te eten krijgen dan bij rauw.
Lekker blijven geven rauw en die hills naar de vuilbak verwijzen ;)
Veel beterschap vo de kleine pruts !

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 06 december 2013 - 11:04

Bekijk berichtMister B., op 06 december 2013 - 10:12, zei:

Zal gewoon een soort van griepje geweest zijn ofzo zeker.
Kan me ook niet voorstellen dat dit door rauwe voeding zou komen.
Heb vroeger gelezen dat salmonella zelfs meer gevonden wordt bij dieren die brokken te eten krijgen dan bij rauw.
Lekker blijven geven rauw en die hills naar de vuilbak verwijzen ;)
Veel beterschap vo de kleine pruts !

Wij hebben zo'n verstandig katje! Hills heeft ie alleen gisteren beetje van gegeten, vannacht wat kittenbrokjes en vanochtned toen ik eten stond klaar te maken voor Caesar, rauw voer, stond ie ernaast te mekkeren: ik wil ook! Gegeven en meneer heeft lekker zitten eten. Minder dan normaal maar ik ben allang blij dat ie eet!!
Dus ja hoor, ik rauw voer gewoon door hij wil eigenlijk bijna niets anders.

Up date: hij goed geslapen, wij iets minder..... Vannacht 10 gr brokjes gegeten, niet gedronken. Vanochtend wat rauw voer gegeten, niet gedronken. Liep wel wat alerter rond dan gisteren. C wilde met hem spelen, nog geen goed idee: hij rilde gelijk weer.  C is verbannen naar de gang. Medicijn gegeven en wat later ook water gegeven via spuitje: vond ie lekker! Dronk het lekker op.
Nu vandaag weer afwachten maar ik heb hele goede hoop!
Gisteren bij da was wel heel naar voor mij, nare dejavu........

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#14 Geplaatst 06 december 2013 - 11:39

Hopelijk is je kleine mannetje snel weer beter!
  Geplaatste afbeelding