In de hoop snel tot een oplossing te komen lanceer ik mijn oproep die ik op een andere (vogel)site geplaatst heb hier nog eens. (je weet maar nooit)
Ik ben eigenaar van verschillende parkieten; 3 grasparkieten en tot gisteren 2 valkparkieten. De 2 laatste zijn adoptanten; één vond ik in Gent vrij vliegend op straat, uitgehongerd, de andere komt van iemand die geen tijd meer had om er voor te zorgen. De 3 parkieten kocht ik om de 2 andere companie te houden wnat ik heb een grote voliere staan van 4 op 2 op 2.
Maar jammergenoeg is mijn favoriet gestorven en omdat ik ondertussen vind dat vogels vrij horen te zijn wil ik geen vogels meer kopen en stilaan afbouwen. De vogels die ik nu heb zijn 'de laatste lichting' en daarna zal ik me nooit meer schuldig maken aan het 'in gevangenschap houden'.
Maar deze die ik nog heb wil ik wel nog met de grootste zorg verzorgen uiteraard. Het belangrijkste is dat zij gelukkig zijn en vandaar sta ik open voor 2 opties:
• ofwel geef ik mijn vogels weg (op voorwaarde dat ik ZEKER weet dat er goed voor gezorgd zal worden)
• ofwel doe ik een oproep om een ouder (+6jaar) vrouwtje op te vangen die het buiten leven gewend is.
Kunnen jullie me helpen met goede tips of eventuele alternatieven? De gras en valk partkietjes moeten niet persee samen blijven, uiteindelijk zijn het hier ook niet de allerbeste maatjes. De valkparkiet die nog overblijft is nog tam geweest als hij jong was en eet ook nu nog uit de hand. Ik vermoed dat met wat moeite of een goede/tamme vriendin hij wel weer losser komt.
Groeten!
Bewerkt door Lea, 06 december 2013 - 15:02.