Spring naar inhoud

- - - - -

Valkparkiet zoekt nieuwe vriendin

valkparkiet

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Lea
Lea
  • 133 berichten

#1 Geplaatst 06 december 2013 - 15:01

Hoi.
In de hoop snel tot een oplossing te komen lanceer ik mijn oproep die ik op een andere (vogel)site geplaatst heb hier nog eens. (je weet maar nooit)

Ik ben eigenaar van verschillende parkieten; 3 grasparkieten en tot gisteren 2 valkparkieten. De 2 laatste zijn adoptanten; één vond ik in Gent vrij vliegend op straat, uitgehongerd, de andere  komt van iemand die geen tijd meer had om er voor te zorgen. De 3 parkieten kocht ik om de 2 andere companie te houden wnat ik heb een grote voliere staan van 4 op 2 op 2.
Maar jammergenoeg is mijn favoriet gestorven en omdat ik ondertussen vind dat vogels vrij horen te zijn wil ik geen vogels meer kopen en stilaan afbouwen. De vogels die ik nu heb zijn 'de laatste lichting' en daarna zal ik me nooit meer schuldig maken aan het 'in gevangenschap houden'.

Maar deze die ik nog heb wil ik wel nog met de grootste zorg verzorgen uiteraard. Het belangrijkste is dat zij gelukkig zijn en vandaar sta ik open voor 2 opties:
• ofwel geef ik mijn vogels weg (op voorwaarde dat ik ZEKER weet dat er goed voor gezorgd zal worden)
• ofwel doe ik een oproep om een ouder (+6jaar) vrouwtje op te vangen die het buiten leven gewend is.

Kunnen jullie me helpen met goede tips of eventuele alternatieven? De gras en valk partkietjes moeten niet persee samen blijven, uiteindelijk zijn het hier ook niet de allerbeste maatjes. De valkparkiet die nog overblijft is nog tam geweest als hij jong was en eet ook nu nog uit de hand. Ik vermoed dat met wat moeite of een goede/tamme vriendin hij wel weer losser komt.

Groeten!

Bewerkt door Lea, 06 december 2013 - 15:02.

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 06 december 2013 - 15:03

Bij de vogelopvang (VOC) hebben ze vaak vogeltjes allerhande dat gedumpt worden en meestal gratis ter adoptie zijn. Misschien eens naar het VOC in jouw buurt bellen?
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Lea
Lea
  • 133 berichten

#3 Geplaatst 06 december 2013 - 15:13

Bedankt voor de tip. Heb reeds gebeld maar geen valkparkietjes in de aanbieding..

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#4 Geplaatst 06 december 2013 - 16:35

Bekijk berichtmellemeis, op 06 december 2013 - 16:34, zei:

Wij hebben een valkparkietje uit een buitenvoliere die niet kan wennen aan ALLEEN in een kooitje zitten :( En een 2de bijnemen is hier geen optie jammer genoeg
Is wel niet oud is van 2013 en is een manneke wel .

Bewerkt door mellemeis, 06 december 2013 - 16:35.

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 06 december 2013 - 16:46

Oog een valkparkietje... Zo ontzettend gek op..
Had vroeger ook een tamme genaamd joopy..
Nou ja ram, ik kom alles met hem en de rest beet hij tot bloedens toe...

Jammer genoeg voor jou heb ik de zelfde overtuiging gekregen en vind ik dat ze vrij moeten kunnen vliegen.. En vind het Super dat jij ook tegenwoordig die mening hebt

Geplaatste afbeelding

Lea
Lea
  • 133 berichten

#6 Geplaatst 07 december 2013 - 08:54

Bekijk berichtmellemeis, op 06 december 2013 - 16:35, zei:

Van waar ben je ergens? Als de jouwe zo ongelukkig is kunnen we er misschien beter aan doen van ze toch samen te steken als er geen oplossing is? Ik wacht nog op antwoord van mijn broer die misschien wilt adopteren. Ik hou je op de hoogte.

Lea
Lea
  • 133 berichten

#7 Geplaatst 07 december 2013 - 09:30

mellemeis, op 06 december 2013 - 16:35, zei:

Wij hebben een valkparkietje uit een buitenvoliere die niet kan wennen aan ALLEEN in een kooitje zitten [/size] :(']
logisch, als je ziet hoe ze in het wild leven
http://rwsboa2011.bl...and-videos.html

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#8 Geplaatst 07 december 2013 - 12:26

Bekijk berichtLea, op 07 december 2013 - 08:54, zei:

Van waar ben je ergens? Als de jouwe zo ongelukkig is kunnen we er misschien beter aan doen van ze toch samen te steken als er geen oplossing is? Ik wacht nog op antwoord van mijn broer die misschien wilt adopteren. Ik hou je op de hoogte.

Ik ben van sint-niklaas,
en eventueel willen we hem wel brengen,
hij is echt serieus ongelukkig :(  is eigenlijk van mijn man maar hij heeft e ral gene tijd voor,
daarom zi eik het niet zitten er een tweede bij te zetten ,
vandaar dat we hem willen herplaatsen naar ergens waar hij niet alleen is en mee ruimte heeft,
hij is dus wel niet tam he ;)

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: valkparkiet