Spring naar inhoud

- - - - -

gevogeltevleesmeel, vismeel.... hoe beoordelen ?

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 06 december 2013 - 15:18

Wat moet ik me precies voorstellen bij ingrediënten als gevogeltevleesmeel, kippenmeel, zalmmeel, vismeel enz.....  Het zal in ieder geval niet hetzelfde zijn als dat er staat 'gedroogde kip' of 'verse kip'. Een oom van me heeft onlangs een paar staaltjes gekregen van Brit Carni Love (graanvrij) en zijn katten waren daar enorm zot van. De deur naar beter kattenvoer staat op een kier, dus ik ben een aantal dingen op een rijtje aan het zetten voor hem.

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 06 december 2013 - 17:19

Kwaliteit van meel is heel wat minder dan van vlees!

Lamb Meal, Beef Meal, or Chicken Meal:  is the "rendered product" of these meats. (de afval producten)
The meat has been cooked, dried and ground.  This includes any blood, hair, hoofs, and horns, hide trimmings, manure and contents of digestive tract.

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 06 december 2013 - 20:05

jakkes, dat klinkt echt vies.  :misselijk: :misselijk: :misselijk: Dat krijgen die van mij dus niet, afvalproducten.
komt mss omdat ikzelf ook weinig vlees lust (enkel goede biefstuk).
Dan toch liever vers vlees voor de poezels

Bewerkt door sandrake, 06 december 2013 - 20:06.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 06 december 2013 - 22:51

ik geef ook zelf KVV, maar ik denk dat hij binnenkort Porta21 graanvrij gaat proberen ipv de brokjes van de Lidl/Aldi, een hele verbetering dus ! Als dat een feit is, gaan we een poging doen om het natvoer van Aldi/Lidl te vervangen door bv. Bozita. De andere merken zijn waarschijnlijk net iets te duur.