Spring naar inhoud

- - - - -

mijlpaal voor Balou

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 06 december 2013 - 22:08

Het duurt altijd even bij Balou..ze is nooit zo enthousiast met nieuwe dingen. .beetje autistisch..maja gedult wordt beloond. De fretten maakte er al uitgebreid gebreidt gebruik van. En na een half jaar is Balou ook overstag.  .jawel mevrouw ging uit vrije wil slapen op de krabton
20131206_210103.jpg

Bewerkt door chanatas, 07 december 2013 - 13:02.

Geplaatste afbeelding

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 06 december 2013 - 22:09

Aaah... moet wel leuk zijn voor jou dat het na een half jaar eindelijk gebruikt wordt voor wat het dient?
Proficiat Balou met je kleine stapje!
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 06 december 2013 - 22:20

Ja balou is een katje waar je veel geduld mee moet hebben..in meerdere opzichten. Gelukkig heb ik dat geduld met dieren en kids wel..verder vrij weinig haha  Maar ze gebruikte de ton al wel of af en toe te krabbrn hoor, als ze mn nieuwee bed of bank niet gebruikte haha..grappig mn vorige bank heeft ze nooit aan gekrabt, ja de onderkant als ze er onder lag. Maar bij deze ook de zijkant en bovenkant
Geplaatste afbeelding

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 07 december 2013 - 13:11

Toch altijd leuk als ze de dingen die je koopt gebruiken é. Ik koop af en toe iets met een bang hartje omdat ik soms twijfel of ze het wel zullen gebruiken, maar tot nu toe hebben ze nog niets links laten liggen eigenlijk. :)

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 07 december 2013 - 18:08

Hier had de krabton eerst heel veel aantrok, iedereen ging er in en op zitten, boven, onder, tussen.... En dan plots niemand meer. Ze wordt nu al maanden enkel gebruikt om aan te krabben. Vind ik niet leuk!

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 07 december 2013 - 18:12

Eens proberen om er kattenkruid of valeriaan op te leggen om hen naar daar te lokken ?

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 07 december 2013 - 18:24

@MoekeLien in de krabton gaat ze niet echt liggen...af en toe wel rondsnuffelen en soms gek erin doen...maar dat komt denk door de frettenlucht haha.
@Joske, Valeriaan heb ik toen ze klein was ooit een keer op speeltjes en de krabpaal gedaan, werd ze helemaal lijp van haha. Later nog een keer geprobeerd en toen vond ze het niets, nu als ik het potje pak en het opendraai rent ze zo snel als ze kan weg haha. Kattenkruid doet haar weinig, met speeltjes kijkt ze er ook niet naar om. Behalve zo'n kong kickereroo daar ging ze helemaal los op, die staart stonk ook onwijs haha. Maar kijkt ze nu ook niet meer naar om. En dingen met veren vind ze super, alleen overleefd dat nooit lang bij haar.
Vandaag ging ik het frettenhok verschonen, ik alle dekens eruit gehaald en even op de grond gegooid om ze daarna in de was te doen...zie ik ineens Balou er in rollenbollen, blijkbaar vond ze die geur echt heel lekker whahaha...ze ruik dus nu naar een fret :mrgreen:

Moet nog eens een speeltje zien de vinden wat Balou echt leuk vind, voor langere duur...maja vrees dat die er niet zijn voor haar, maja meeste succes heeft nog een gewoon touwtje bij haar, wel zo goedkoop he (en toch koop ik regelmatig kattenspeeltjes :louche: Maja alles wat Balou niet leuk vind gaat naar de fretten, als het fretproof is, en anders naar de katten van mn pa).
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 07 december 2013 - 18:56

Haha, die gekke Balou ...

Eén van onze opvangertjes is ook naar een huis vertrokken waar er fretjes zijn. Volgens de laatste berichten gaat daar alles heel goed samen ;)

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 07 december 2013 - 19:01

Ja Balou is een rare haha!!

Ja dat vertelde je. Super leuk. Balou en de fretjes laat ik niet samen los hoor, alleen als ik er bij ben en de buitendeur openstaat, zodat Balou kan ontsnappen. De fretjes rennen namelijk altijd meteen naar Balou toe en bijten haar dan ook. Van de week was ik de logeerkamer even aan het schoonmaken, dus de fretten in de woonkamer gedaan, dacht dat Balou buiten was, want zag haar niet...ineens hoor ik een hoop geren, ik maar ff kijken...zie ik Balou ineens..blijkbaar zat ze verstopt achter de gordijnen ofzo op de vensterbank...dus nu dubbelchecken of ze binnen is, want heb een x een verhaal gelezen van een fret die een kat gebeden had in de nek van de kat, en de kat heeft het niet overleefd...dat wil ik niet meemaken.
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 07 december 2013 - 19:33

Oein ik wist niet dat die zouden ruziemaken !!!

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 07 december 2013 - 19:46

Bekijk berichtJoske123, op 07 december 2013 - 19:33, zei:

Oein ik wist niet dat die zouden ruziemaken !!!

Een fret is een roofdier, en die bijten en zijn voor weinig bang, dus die bijten andere dieren...zoals honden en katten.  Tis geen ruziemaken hoor, het is hun instinct. Nou zijn er fretten die prima met een kat of hond kunnen leven, en met ze slapen...maar dat betekend niet dat ze nooit in hun pootjes gaan bijten, dus het is altijd opletten. Die van mij zijn zo;n 6 maanden en vertonen echt pubergedrag nu, maar denk wel dat ze nooit echt met de kat overweg kunnen hoor...Balou is vrij kleinzerig, dus ja. Nou zijn er ook wel fretten die niet om kijken naar de kat of hond hoor. Maar je opvangertjes kunnen wel samen met die fretjes? Naja die zijn natuurlijk ook nog speels en wild, das Balou niet...dus wellicht gaat dat beter samen.
Maja Balou vind ze wel reuze intressant en doet echt niets naar hun toe, ja als ze op de juiste hoogte zit en de fretten kunnen niet bij haar, maar proberen het tog...dan slaat ze met haar pootje haha, maar niets van grommen en blazen...wat ze naar andere katten dus wel doet.
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 07 december 2013 - 19:54

Nou, ik wwet niet of ons kleintje daar zomaar bij de fretjes zullen worden gelaten hoor... Die mensen weten er wel veel van , dus ik denk geen paniek .. ;)

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 07 december 2013 - 20:05

Okej, denk dat ze vast niet zonder toezicht samen gelaten worden. Grote katten kunnen zich nog wel verweren, maar kleintjes snappen het soms nog niet he. Die kat die doodgebeten is door een fret (naja niet doodgebeten, maar moest uiteindelijk ingeslapen worden), was ook nog jong en die mensen hadden dus de kat en fret vanaf dag 1 al samen los gelaten, dan ben je echt dom en onwetend....zielig dat door hun toedoen de kat het met zijn leven moest bekopen.

Balou heeft de smaakt te pakken...ze ligt weer op de ton
20131207_200607.jpg
20131207_200714.jpg
Geplaatste afbeelding