Spring naar inhoud

- - - - -

je hele leven voor twee fietslichtjes

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 07 december 2013 - 10:10

Internet bedrijf verkoopt je privacy in ruil voor een cadeau
Een website die gratis fietslichtjes weggeeft en van Bpost lijkt uit te gaan, wordt gretig gedeeld op sociale media. Toch heeft de post er niets mee te maken én verkoopt het bedrijfje achter de site je gegevens door aan reclamemakers, iets dat enkel in de kleine lettertjes wordt vermeld. Of je de fietslichtjes ooit in de bus krijgt, is afwachten. Stel je bij zo'n acties altijd de vraag : wat gaan ze met mijn gegevens doen?, waarschuwt de Privacycommissie.

in t kort :
als je dus "jà ik wil graag fietsverlichting ontvangen en ik ga akkoord met de algemene voorwaarden"
geef je daarmee toestemming om gecontacteerd te worden door heel wat adverteerders (een mailbox vol nieuwsbrieven of reclame in de bus) en daarnaast moet je ook de link naar de website delen op je facebook pagina en een enquête met 16 vragen invullen, waarin je aangeeft wat je vindt van bijvoorbeeld bepaalde producten van BNP Paribas.
Wie neen aankruist, kan zijn gratis lampjes dus vergeten. Als ze überhaupt al worden opgestuurd.
Er zit dus duidelijk een addertje onder het gras!

bron : het laatste nieuws 7/12/2013

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 07 december 2013 - 14:19

Je zal die lampen nooit zien.
In 2011 is een zelfde aktie geweest van een andere maatschappij daar hebben ze ook niks gezien.

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 07 december 2013 - 16:41

daarmee ook deze waarschuwing Catherine,
een gewaarschuwd man is der twee waard zeker?

de keuze is vrij, maar inderdaad is het koffiedik kijken of die lampjes ooit aankomen...