Spring naar inhoud

- - - - -

Te hard afmatten met spelen, gevaarlijk?

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 08 december 2013 - 11:17

Ik was deze morgen met de hengel aan het spelen met Lemon en Luna. Alles ging goed, tot dat Lemon zich heel hard begon af te matten. Ze hijgde en was aan het puffen en nog wou ze blijven spelen. Ben er maar mee gestopt tot groot ongenoegen van Lemon want nu is ze al een tijdje aan mijn oren aan het zagen om met de hengel te spelen. Nu is mijn vraag is dit gevaarlijk? Heb ik er goed aangedaan nu even niet met haar te spelen? Of is het helemaal niet erg dat ze zich zo moe maakt en toch nog wilt blijven gaan?

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 08 december 2013 - 11:28

Ik heb één keer gehad dat Sookie een beetje over de rooie heen ging. Ze speelt hier meestal heel erg intens en als ze hier van leer trekken, dan spelen ze alle drie tot ze hijgen. Die ene keer was het volgens mij op het randje van heel erg gevaarlijk want ze heeft een hele tijd op de kattenbak gelegen om af te koelen en te ontstressen en nadien heeft ze de hele avond onderin de krabton gelegen wat helemaal niet haar gewoonte is, 't is een beetje een adhd-ertje die Sookie. Ik was niet aan het meespelen op dat moment trouwens, ik was aan het werk thuis maar ik hoorde ze wel op en af de trap crossen. Nadien is ze nooit meer zo ver gegaan.

NeonYellow
NeonYellow
  • 368 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 08 december 2013 - 12:47

met mijn Chili heb ik dat ook nog tegen gekomen, die vond spelen met Samantha zo leuk dat hij zelfs vergat om te eten of te slapen
en dat heeft hem toch niet veel goeds gedaan :)
dus zou k zeggen dat je best wel zijn rust respecteert, ook al wil hij nog spelen ;)

banner

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 08 december 2013 - 13:13

Ik zou hem ook wel nu en dan verplichten om te rusten, 't is precies nog een kitten hé.

Sabine2
Sabine2
  • 8.838 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 09 december 2013 - 12:42

'k Heb ook eens voorgehad dat mijnen Churchill veel te ver in overdrive gegaan is en toen heeft hij een soort epileptie-aanval gedaan. Dat was verschieten!!
Als het over een pluimenstok of de nekoflies of Frenzy gaat, wordt hij altijd puitonnozel en kent hij zijn eigen grenzen niet.
Dus 'k hou hem in het oog en zodra hij in overdrive dreigt te gaan, doof ik het spelen efkes uit. Zodra hij terug "afgekoeld" is, zal ik nog wel een speelmoment inlassen maar 'k let wel op met hem.

't Ziet ernaar uit dat Lemon ook haar grens niet kent, dus is het beter dat je haar ook in het oog houdt zodat ze niet "in overdrive" gaat ;)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 09 december 2013 - 15:06

Bekijk berichtSabine2, op 09 december 2013 - 12:42, zei:

'k Heb ook eens voorgehad dat mijnen Churchill veel te ver in overdrive gegaan is en toen heeft hij een soort epileptie-aanval gedaan. Dat was verschieten!!
Als het over een pluimenstok of de nekoflies of Frenzy gaat, wordt hij altijd puitonnozel en kent hij zijn eigen grenzen niet.
Dus 'k hou hem in het oog en zodra hij in overdrive dreigt te gaan, doof ik het spelen efkes uit. Zodra hij terug "afgekoeld" is, zal ik nog wel een speelmoment inlassen maar 'k let wel op met hem.

't Ziet ernaar uit dat Lemon ook haar grens niet kent, dus is het beter dat je haar ook in het oog houdt zodat ze niet "in overdrive" gaat ;)

Ja ze doet dit dus alleen maar met hengels en het ergste met de flying frenzy. En als ik haar niet geef wat ze wil hebben mijn oortjes het geweten. Maar liever gezaag dan een poesje dat ineens dood valt of zo he (want daar heb ik schrik voor).