Spring naar inhoud

- - - - -

verschil tussen vechten en spelen?

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#1 Geplaatst 08 december 2013 - 12:04

Het is misschien een domme vraag...   Maar hoe zie je of katten nu vechten of spelen?   Soms is het duidelijk als katten vechten.   Ik kijk soms naar dat programma op tv over een kattentherapeut die problemen oplost bij katten.   Daar zie je echt gevechten tussen katten waar er geen twijfel is.   Maar onze oudste kat (een kater van 3 jr) en onze jongste kat (een kattin van 1,5 jr) vechten toch regelmatig.   We hebben ook nog een kattin van iets meer dan 2 jr, de mama van de kattin van 1,5 jr.  Daar zijn er geen problemen mee. Maar onze kater en onze jongste kattin hebben regelmatig grote ruzie, het is altijd de kater die begint. Hij springt op de kattin, neemt haar stevig vast met zijn poten en bijt.   De kattin maakt dan lawaai, blaast en duwt met haar poten maar ze kan zich niet echt verweren.   Als ze loskomt verstopt ze zich onder kast of zo... De kater is ook een groot zwaar sterk beest, de kattin is een klein licht beestje.   Het is een ongelijke strijd.   Ik moet zeggen die gevechten zien er altijd erg uit, maar er is geen bloed of zo gelukkig. Het is ook niet dat ze de hele dag door vechten, soms een hele dag niet.  

Ik weet niet of het echt vechten is, het ziet er wel uit als echt vechten.   Maar ik vind het raar dat de kattin dan niet bang is van de kater.   Als ze los komt en hij staakt de strijd loopt ze gewoon vrolijk rond, ook in zijn buurt.   Ze kijkt zo wel eens naar hem (zo precies kijken van in welke bui ben je) maar ze is niet bang om voorbij hem te lopen.   Ook zit ze soms op stoel en slaat ze dan met haar poot naar zijn staart. Ze kunnen ook lief zijn voor elkaar, soms voetballen ze met elkaar bijvoorbeeld...   Als katten echt zwaar zouden vechten, zou de ene kat dan niet echt bang zijn van andere?

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 08 december 2013 - 12:49

Zijn ze gecastreerd/gesteriliseerd?

Time spent with cats is never wasted

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#3 Geplaatst 08 december 2013 - 13:04

Bekijk berichtSteffie_G, op 08 december 2013 - 12:49, zei:

Zijn ze gecastreerd/gesteriliseerd?

Ja alle 3.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 08 december 2013 - 13:12

Ik zou zeggen als ze er niet bang van is... Maar ja, je ziet dat niet zo graag gebeuren hé.

Hier spelen/vechten onze 5 katers/kittens (7 mnd - 6,5 en 4,5 en 12 weken en 6 weken) ook soms heel heftig !!! Zeker die van 7 en 4,5 samen, ik wil er ook meestal eens tussenkomen, maar ik beperk mij door eens hard "héla" te roepen. ;)

Ik zou ze een beetje meer in het oog houden, maar blijkbaar is het niet zo erg als het eruit ziet ;)