Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvulling Aveve.

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 08 december 2013 - 20:51

Sinds gisteren zit deze in de bak, maar ben daar helemaal niet tevreden van.  Klonters vallen zo uit elkaar waardoor heel de bak vuil is, en de vulling op zich is heel grof.
Ervoor deze van Flamingo en die was toch wel beter zene, ik wilde eens een andere proberen omdat met die van Flamingo regelmatig van alles aan de bodem kleefde zodat ik dat eraf moest schrapen.

lilymaya
lilymaya
  • 8.010 berichten

#2 Geplaatst 08 december 2013 - 21:02

Ik gebruik sivo white hygiene van tom en co, ik wilde eigenlijk ook flamingo ens uitproberen, niet goed dus!
Sivo heeft 3 verschillende soorten, oranje zak, is best maar ook, duurst, klonters vormen beter maar ik dacht dat flamingo nóg beter was.

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 08 december 2013 - 21:06

Flamingo klontert goed hoor, maar ik had regelmatig dat die klonters aan de bodem plakten.

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 08 december 2013 - 21:09

Ik was tevreden over Flamingo. Ik ben recent overgeschakeld naar Extreme Classic omdat ik het dan thuis kan laten leveren via Zooplus. Daar ben ik ook tevreden over.

lilymaya
lilymaya
  • 8.010 berichten

#5 Geplaatst 08 december 2013 - 21:21

Oh, maar dat heb je met sivo ook welndat het blijft plakken aan de bodem!
Heb je  dat niet met elke vulling?
Extreme classic heb ik ook nog gekocht vroeger,  is ook wel goed!

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 08 december 2013 - 21:33

Wij gebruiken nature's best eco plus. Of Porta Pine :) (deze ruikt echt zalig net een bos)... enigste nadeel is gigantische uitloop door heel het huis.

lilymaya
lilymaya
  • 8.010 berichten

#7 Geplaatst 08 december 2013 - 21:42

Met zand heb je ook wel wat uitloop hoor, ik heb ook één bak met cat's best, maak vind dat het niet goed klontert, wel super frissengeur, zelfs urine ruik er niet door, maar ook niet alle katten vinden het goed.
Nogveen voordeel, mag bij de gft afval.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 08 december 2013 - 23:17

Je moet ervoor zorgen dat je ten minste een laag legt van 7 cm anders gaat de pipi te laag liggen en maakt die niet netjes een bolleke.
Die van flamengo is dezelfde als pet plus maar wel een pak duurder dan die van de aveve.
Ik heb 3 soorten grind, de biocats micro korrel, de biocats duo (dat is grind en hout te samen) en de cats best oko, klonteren alle 3 heel goed. UItloop heb je van allemaal, van de cats best zie je het feller liggen omdat het hout is en dikker, grind zie je voor de bak liggen maar je vindt het door heel het huis tss de voegen ook. Grind zonder uitloop moet nog uitgevonden worden.

Ik ben content van die cats best ruikt heel fris, zelfs de pipi bollen ruiken niet naar pipi. En het mag in de wc klonter per klonter. Dit doe ik wel niet zou me nog al wat aan water gaan kosten. Het mag ook gewoon in de gft container of op de mest hoop.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#9 Geplaatst 09 december 2013 - 08:20

Ik ben ook net overgegaan van Catsan naar Flamingo (met babypoeder).  Nu moet ik zeggen dat ik hier heel tevreden over ben.
Het klopt dat soms de korrels ineenklitten op de bodem, maar die schep je er met gemak ook weer uit.
Voordeel van deze korrels is, dat de bak altijd heel fris blijft ruiken.  Ik schep elke dag (soms 2x per dag) gewoon de geklitte bolletjes uit de bak.
Ook Beauke is heel tevreden met het zand en kan soms naar baby ruiken als ze net uit de bak komt...hmmmmm.... :goofy:

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 09 december 2013 - 11:13

MayaBlue, op 08 december 2013 - 21:33, zei:

Wij gebruiken nature's best eco plus. Of Porta Pine :) (deze ruikt echt zalig net een bos)... enigste nadeel is gigantische uitloop door heel het huis.
  zeg en klonterd die? of hoe kuis je die best uit, heb ook nature's best besteld voor Lily steekt al in een kattenbakje, maar mij twee gaan daar dus echt niet op.... (die hebben liever die babygeur van aveve)

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 09 december 2013 - 11:34

Tvef, op 09 december 2013 - 11:13, zei:

zeg en klonterd die? of hoe kuis je die best uit, heb ook nature's best besteld voor Lily steekt al in een kattenbakje, maar mij twee gaan daar dus echt niet op.... (die hebben liever die babygeur van aveve)

Beide klonteren ja

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 09 december 2013 - 11:55

MayaBlue, op 09 december 2013 - 11:34, zei:

Beide klonteren ja
  ah oef ;-) want ik vond dat er zo houterig uitzien ...

citroengeel
citroengeel
  • 445 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 10 december 2013 - 05:42

Heb die ook eens geprobeerd was een ramp.Nooit meer.

Nature's best eco plus ook geprobeerd ruik lekker alleen wilde een vn me poezen er gewoon niet in.Grootte behoefte oke pipi doen niet.
Dus ook 1x gekocht.
Ik gebruik nu deze soorten en er heel content van en me poezen ook.

http://www.zooplus.n.../biokats/389161
http://www.zooplus.n...eginners/315089
http://www.zooplus.n...at_clean/197674

Esra
Esra
  • 221 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 10 december 2013 - 18:02

citroengeel, op 10 december 2013 - 05:42, zei:

zijn het die witte plastieken zakken bij Aveve? zo ja, inderdaad .. nooit meer.
Iedere kat verdient een thuis, niet ieder huis verdient een kat.

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 10 december 2013 - 18:09

nee ik heb doorschijnende zakken, met grijsachtig zand