Spring naar inhoud

- - - - -

Muizen verzuipen?

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 08 december 2013 - 20:56

Mijn katten spelen, zoals de meeste katten, graag met bontmuisjes.

Nu moet ik iedere dag wel 1 of meerdere muizen uit hun drinkbak vissen. Daarbij kom ik doorheen mijn appartement regelmatig natte muizen tegen die ze zelf in de drinkbak gegooid hebben en er vervolgens ook weer uitgevist hebben.

Is dit voor iemand herkenbaar?
En weet er iemand waarom ze dit doen?

Van mij mogen ze dit gerust doen hoor, maar ik vraag me gewoon af waarom ze dit doen.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 08 december 2013 - 21:05

Hmm geen idee...die van mij speelt alleen met echte muizen!! En verzuipt ze nooit, martelt ze daar in tegen wel. Maar lees wel vaker dat katten hun speeltjes in hun drinkbakje gooien....waarom geen idee
Geplaatste afbeelding

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 08 december 2013 - 21:12

chanatas, op 08 december 2013 - 21:05, zei:

Hmm geen idee...die van mij speelt alleen met echte muizen!! En verzuipt ze nooit, martelt ze daar in tegen wel. Maar lees wel vaker dat katten hun speeltjes in hun drinkbakje gooien....waarom geen idee

Hier komen ze niet buiten dus geen echte muisjes. En mijn hamsters laten ze ook grotendeels met rust. Gisteren nog samen met Léon de hamsters verschoond en hij snuffelt enkel aan de hamster als die los is maar komt er niet aan! :-)
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 08 december 2013 - 21:51

Hier is er één of twee van de Aby's die hun speeltjes altijd in de etensbak deponeren waarom ik zou het niet weten
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 08 december 2013 - 22:18

stareyedkitten, op 08 december 2013 - 21:12, zei:

Hier komen ze niet buiten dus geen echte muisjes. En mijn hamsters laten ze ook grotendeels met rust. Gisteren nog samen met Léon de hamsters verschoond en hij snuffelt enkel aan de hamster als die los is maar komt er niet aan! :-)

Amai, als ik de muizen verschoon, moet ik ze goed in t oog houden zenne. Meestal zet ik ze ff in een andere kamer dan. Vorige week niet gedaan en één van mijn niet tamme muisjes sprong uit mijn hand op de kast. Voodoo veranderde echt in 1 seconde van lieve en rustige kat naar roofdier. Fascinerend om te zien, maar was wel ff in paniek. :)
Bij Luna is het iets minder, maar toch ook...

On topic dan: ja, vroeger deden ze dat hier allebei. Maar nu ik erover nadenk, doen ze dat al heel lang niet meer.
Waarom weet ik niet, mss omdat dat nog een andere soort uitdaging is, als een speeltje in t water ligt? Andere beweging, andere weerstand?
Those who don't believe in magic, will never find it

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 08 december 2013 - 22:27

Ephiny, op 08 december 2013 - 22:18, zei:

Amai, als ik de muizen verschoon, moet ik ze goed in t oog houden zenne. Meestal zet ik ze ff in een andere kamer dan. Vorige week niet gedaan en één van mijn niet tamme muisjes sprong uit mijn hand op de kast. Voodoo veranderde echt in 1 seconde van lieve en rustige kat naar roofdier. Fascinerend om te zien, maar was wel ff in paniek. :)
Bij Luna is het iets minder, maar toch ook...

On topic dan: ja, vroeger deden ze dat hier allebei. Maar nu ik erover nadenk, doen ze dat al heel lang niet meer.
Waarom weet ik niet, mss omdat dat nog een andere soort uitdaging is, als een speeltje in t water ligt? Andere beweging, andere weerstand?

Bij mijn katten is het eigenlijk zo dat zolang de hamsters stilzitten ze er aan willen snuffelen maar als ze bewegen lopen de katten weg! :p 't zijn schijters! :lachen:

Andere uitdaging is het zeker! Ik heb ook zo'n robo visje dat ik af en toe voor hen laat rondzwemmen. Maar ik vroeg me af of er iets achter zat. Of katten misschien soms hun prooi willen verzuipen of zo? Weet niet... :catscratchhead

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 08 december 2013 - 23:11

Hier vindt ik ze terug in het waterkommeke of zelfs in de kattenbak.

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 09 december 2013 - 00:02

catherine, op 08 december 2013 - 23:11, zei:

Hier vindt ik ze terug in het waterkommeke of zelfs in de kattenbak.

In de kattenbak ben ik al regenboogmuisjes tegengekomen. Maar dat vond ik eigenlijk meer een teken van 'we moeten die niet' aangezien ik de rest van de regenboogmuisjes ondergepiest ben tegengekomen op andere plaatsen. :louche:

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 09 december 2013 - 07:46

Ik kom hier heel af en toe nog iets tegen in de fontein, toen ze jonger waren deden ze het vaker geen idee waarom :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 16 december 2013 - 13:22

als je even logisch nadenkt naar de oorsprong van de kat is het wel logisch...
wat voor ons speeltjes zijn, zijn voor hun prooien = eten
dus als ze hun etensbak zien als "eetlocatie" is het logisch dat ze hun "overschot" daar in gaan plaatsen hé...

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 16 december 2013 - 13:26

Stijn_Poezenpaleis:-), op 16 december 2013 - 13:22, zei:

als je even logisch nadenkt naar de oorsprong van de kat is het wel logisch...
wat voor ons speeltjes zijn, zijn voor hun prooien = eten
dus als ze hun etensbak zien als "eetlocatie" is het logisch dat ze hun "overschot" daar in gaan plaatsen hé...

Maar hun etensbak staat niet in de buurt van hun drinkbak! En daar steken ze ze nooit in, enkel in het water (of in de kattenbak).

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 16 december 2013 - 13:30

mss dat ze dorst krijgen van het jagen en dan hun water prioriteit heeft op het jagen... en dan niet meer geïnteresseerd zijn in een natte prooi...

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 16 december 2013 - 14:29

Elin smeet haar muisjes ook altijd in haar drinkbak (verzopen muis, moest dan even drogen) om erna weer verder te spelen
nu vind ik vooral boodschappen rekeningen en postitjes in den drink of eetbak.
niets abnormaal zou ik zo zeggen/denken

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 17 december 2013 - 21:57

Hier vonden wij vroeger ook allerlei speelgoed van de katten in de drinkbak.
Sinds minuit verhuisd is gebeurd dat niet meer.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 18 december 2013 - 23:45

Jaro doet dat ook. Hij deponeert speelgoedjes in de fontein, en heel soms in zijn eetbakje. Hij doet het vooral met zijn bontmuizen.
Soms sleept hij het er ook weer uit en maakt de vloer er dan lekker nat mee.

Ik zeg dan altijd tegen Jaro dat hij het muisje weer verdronken heeft :)