Spring naar inhoud

- - - - -

Voedselverrijking bij normaal gewicht kitten.

• Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp
stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 09 december 2013 - 10:16

Mijn katten hebben alle 3 een mooi gewicht.
Léon is de grootste en de zwaarste en weegt nu 3.700 kg.
Lily weegt 2.800 kg. En Nyah 1.990 kg.
Léon en Lily zijn 6 maand oud en gesteriliseerd/gecastreerd. Nyah is bijna 4 maand en wordt eind januari/begin februari gesteriliseerd.
Hoewel Léon en Lily broer en zus zijn is er toch een groot verschil in gewicht, maar Lily is gewoon ook heel klein. 't is een mini poesje!

Volgens de dierenarts zijn ze allemaal goed qua gewicht, maar de laatste tijd zie ik Léon zijn brokken gewoon opschrokken. Hij gaat niet vaak naar de voerbak, maar wanneer hij gaat propt hij gewoon zijn hele mond vol ... en niet lang daarna komt alles er natuurlijk uit.

Ik heb hier verschillende voedselverrijkingsspelletjes staan, nl. Cat activity fun board, Cat activity startegy brain mover, Cat activity Solitaire, Cat activity tunnel feeder. en de Catch!.

Momenteel gebruiken ze de Fun board en de Catch! voor hun soepjes. De andere spelletjes krijgen ze voor Kerst. Maar nu zou ik graag de voerbak vervangen door de Catch! en de Tunnel feeder, om te vermijden dat Léon zo schrokt.

Ik vraag me gewoon af of Nyah, die toch nog serieus moet groeien, dan wel genoeg binnen gaat krijgen. Ze gebruikt nu de fun board en de Catch! zonder problemen voor de snoepjes, maar zou ze niet de neiging hebben om minder te eten als ik hun gewone voerbak weghaal?

Buiten brokken krijgen ze ook nog 2x per dag een kleine portie natvoer.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#2 Geplaatst 09 december 2013 - 10:20

Onze kleinste 2 hebben ook vanaf ze hier zijn toegekomen op 6 en 7 weken (door omstandigheden waren opvangertjes) meegegeten uit de voedselveriijkingsspelletjes zonder problemen ;)
Ik denk niet dat dat kwaad kan ;)

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3