Spring naar inhoud

- - - - -

Verschil tussen vacht bij ragdoll

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 09 december 2013 - 10:55

Ik heb hier 2 ragdolletjes  Gizmo morgen  2jaar :jump: met stijf ruw haar en Speedy 7 maand mals wollig haar.Is dit omdat Speedy nog eigenlijk een kitten is of is er echt verschil in vacht .Maar zolang ik me herinner heeft onze Gizmo stijf haar alé ik bedoel niet echt stijf maar voelt gewoon heel anders aan.Hebben jullie dat ook? :catnoknow  

groetjes Christine

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 09 december 2013 - 10:58

ook ik heb 2 ragdolls met elk een totaal andere vacht. Mijn meisje Io heeft zijdezachte lange haren en Obi heeft een veel kortere, wollige vacht...dit verschil was al van toen ze kittens waren en is sindsdien niet veel veranderd :)
  Geplaatste afbeelding

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 09 december 2013 - 10:59

Ik heb natuurlijk geen ragdolls, maar bij mijn katten heb ik ook een duidelijk verschil in vachtstructuur. Léon heeft ruwer en stijver haar en Lily heeft heel zacht en fluffig haar. Dit terwijl ze allebei kortharig zijn en uit hetzelfde nest komen.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 09 december 2013 - 11:02

Bekijk berichtchatoela, op 09 december 2013 - 10:58, zei:

ook ik heb 2 ragdolls met elk een totaal andere vacht. Mijn meisje Io heeft zijdezachte lange haren en Obi heeft een veel kortere, wollige vacht...dit verschil was al van toen ze kittens waren en is sindsdien niet veel veranderd :)
Oke dan  blijkbaar dus normaal  ;)

Bekijk berichtstareyedkitten, op 09 december 2013 - 10:59, zei:

Ik heb natuurlijk geen ragdolls, maar bij mijn katten heb ik ook een duidelijk verschil in vachtstructuur. Léon heeft ruwer en stijver haar en Lily heeft heel zacht en fluffig haar. Dit terwijl ze allebei kortharig zijn en uit hetzelfde nest komen.
Haha  het is zoals bij de mensen ik heb fluitjes haar en mijn zus dik haar en ook uit het zelfde nest :lachen:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 09 december 2013 - 11:29

Winston heeft ook heel zijde zacht mals haar nooit een knoopje in.
Willow heeft een heel dikke ondervacht wel zacht maar komen rapper knopen in.
Woody zijn vacht is iets korter, zacht en ook zelden een knoopje in.

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 09 december 2013 - 11:31

ik wist nu ook wel niet dat er bij één ras zoveel verschil kon zitten
bij een HTK vind ik dat normaler

Finn heeft een konijnenpeljse, poezelewoezelig zacht ..

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 09 december 2013 - 11:44

Ons Luna en ons Lemon lijken ook een andere vacht te hebben. Luna's vacht is vele langer en klit heel snel (van kleins af had ze al lange krullende haartjes op haar buikje). Lemon haar vachtje is korter maar daarom niet minder zacht :loveshower: .

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 09 december 2013 - 11:57

Bekijk berichtMayaBlue, op 09 december 2013 - 11:44, zei:

Ons Luna en ons Lemon lijken ook een andere vacht te hebben. Luna's vacht is vele langer en klit heel snel (van kleins af had ze al lange krullende haartjes op haar buikje). Lemon haar vachtje is korter maar daarom niet minder zacht :loveshower: .
haha en was Lily even zacht, ja zeker :d

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#9 Geplaatst 11 december 2013 - 18:02

Ik heb 2 Ragdolls.
Stanley heeft echt een enorme vacht,heel veel en lang.
James daarentegen heeft een hele dikke maar korte vacht (alhoewel zijn vader wel serieus fluffy :) was)

Dus ja kan zeker serieus verschillen :)