Spring naar inhoud

- - - - -

Kent iemand Cattery de la luna in Bree

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 11 december 2013 - 08:17

Bekijk berichtInavanthielen, op 11 december 2013 - 07:32, zei:

Heb net antwoord gekregen van Cattery De La Luna.  Ik had hun de vraag gesteld of ze ook testen deden zoals HCM/PKD en of ik die documenten dan mocht inzien.  Ook had ik gevraagd achter een bezoek aan de Cattery.
De eigenares gaf me net een mailje met de melding dat ze stoppen met fokken.  De Cattery stopt er dus mee.

Ik denk eerder dat het haar te heet onder de voeten wordt door jou vragen :d :lachen:  want testen doet ze niet dus kan ze ook geen papieren laten zien, ze zal waarschijnlijk niet vaak ( als men al vragen stelt) mensen krijgen met kennis van zaken.

Voor zover ik op de website kan zien test cattery best coons ever ook alleen maar op HCM via dna en dit is niet voldoende. Ik weet dat ik een dikke zeur ben hierin maar het is gewoon zo belangrijk die testen,
laat je gewoon niet wijs maken dat dna testen voldoende zijn, of dat de echo test maar een moment opname is ( dit is overigens wel waar) en daarom geen zin heeft, als een fokker z'n katjes niet test weet hij/zij helemaal
niks. Wat ik tegenwoordig ook regelmatig tegenkom is dat men wel de katers test en niet de poezen :catnoknow ik denk dat dat te maken heeft met de uitdekkingen die men geeft met deze katers, zo ben je als fokker/kater eigenaar toch ingedekt
mocht er wel HCM voorkomen in de nesten waarvoor deze kater gebruikt is, dit is overigens mijn idee hoor, ik weet niet of dit zo is.
Dat een fokker heel aardig is zegt mij niet zoveel,dat feit alleen levert mij tenslotte geen gezonde kat op.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#17 Geplaatst 11 december 2013 - 08:26

Bekijk berichtNashota, op 11 december 2013 - 08:17, zei:

Ik denk eerder dat het haar te heet onder de voeten wordt door jou vragen :d :lachen:  want testen doet ze niet dus kan ze ook geen papieren laten zien, ze zal waarschijnlijk niet vaak ( als men al vragen stelt) mensen krijgen met kennis van zaken.

Denk ik ook hoor!  In elk geval vond ik het al vreemd dat ze op haar website een vermelding had dat ze BRITSE kortharen in de Cattery had, terwijl het BRITS korthaar moet zijn.  Als fokker zou je dit toch tenminste moeten weten, niet dan?  Ik had ook inderdaad achter een echo gevraagd en haar verteld dat ik een DNA test niet voldoende vond.

Deze morgen dus het mailtje met de melding dat ze stopte met fokken. :louche:

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 11 december 2013 - 12:43

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 11 december 2013 - 08:05, zei:

of mss dat ze dat zegt omdat ze die testen niet deed...
Dat was ook mijn gedacht

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#19 Geplaatst 11 december 2013 - 14:36

Bekijk berichtsandrake, op 11 december 2013 - 12:43, zei:

Dat was ook mijn gedacht

Idd, ze zal die bewijzen niet op tafel kunnen leggen.  Ben nu wel evenzeer benieuwd of ik naar de toekomst toe nog kittens in haar winkel ga aantreffen.  Ze kent mijn gezicht niet, he, dus ik kan ten allertijde vrij in haar winkel rondlopen. :trance:

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 11 december 2013 - 20:17

Heb er al lang geen katten meer gezien, iemand zei me dat ze er wel weer had maar toen ik daar kwam waren er alleen honden. Nou ja, ik weet nu meer over zulke 'winkels' en zal het ook iedereen afraden.

Weet je nu al naar welke cattery je gaat? Laat je idd aub niks wijsmaken en volg de adviezen op die de mensen je hier geven. Liever wat meer uitgaven doen dan naderhand een ongezonde kat... Maar ik denk dat je dat wel doet he ;)

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#21 Geplaatst 12 december 2013 - 07:35

Bekijk berichtsandrake, op 11 december 2013 - 20:17, zei:

Heb er al lang geen katten meer gezien, iemand zei me dat ze er wel weer had maar toen ik daar kwam waren er alleen honden. Nou ja, ik weet nu meer over zulke 'winkels' en zal het ook iedereen afraden.

Weet je nu al naar welke cattery je gaat? Laat je idd aub niks wijsmaken en volg de adviezen op die de mensen je hier geven. Liever wat meer uitgaven doen dan naderhand een ongezonde kat... Maar ik denk dat je dat wel doet he ;)

Toen ik er 2 weken geleden kattenzand ging halen, zat er nog 1 kitten in een kooike.  Die kwamen ze halen later die avond.

Ivm de Cattery dacht ik aan deze:
http://www.catteryoftreehill.be/

Toch vecht ik nog met mijn gevoel, want ik wil op zich ook een asielkatje.  Dat moet ik nu voor mijn eigen gaan uitmaken.
Wil ik mijn allergrootste wens  (een Coontje) of wil ik mijn gevoel volgen en ga ik voor een poezel die ik een gouden mandje kan geven.
Pfff....moeilijk zenne :goofy:

Ik ben er nog niet uit dus.

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 12 december 2013 - 07:39

Bekijk berichtInavanthielen, op 12 december 2013 - 07:35, zei:

Toen ik er 2 weken geleden kattenzand ging halen, zat er nog 1 kitten in een kooike.  Die kwamen ze halen later die avond.

Ivm de Cattery dacht ik aan deze:
http://www.catteryoftreehill.be/

Toch vecht ik nog met mijn gevoel, want ik wil op zich ook een asielkatje.  Dat moet ik nu voor mijn eigen gaan uitmaken.
Wil ik mijn allergrootste wens  (een Coontje) of wil ik mijn gevoel volgen en ga ik voor een poezel die ik een gouden mandje kan geven.
Pfff....moeilijk zenne :goofy:

Ik ben er nog niet uit dus.

Mss kan je voor beiden gaan? 1 kat meer of minder maakt de zaak ook niet vind ik...

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 12 december 2013 - 07:47

idd ik heb deze zomer Finn geadopteerd , en nu een Ragdolletje

en toen ik idd ook bij www.ragdoll.be vroeg achter testen, was ik plots niet meer welkom terwijl ik wel en afspraak telefonisch had gekregen; proest teveel gevraagd :d

maar sjans dat ik hulp had hier om mijn keuze te maken :d

En Finn is dus van Kattenopvangwaasland (en Elin van allemaal poezen)
dus twee asieltjes en 1 ras ...

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#24 Geplaatst 12 december 2013 - 10:08

Gelukkig zijn er hier veel mensen op het forum die je kunnen helpen.  Ik heb hier op die maand tijd al heel veel bijgeleerd.
Ik weet nu waar ik op moet letten.
In elk geval heb ik nu ook het gevoel dat ik mijne poezeman ook heb moeten afgeven aan HCM.  Hij was een straatkatje en ja, niet getest natuurlijk.  Hij is gestorven aan een hartfalen (bloedklonter in de zenuwbaan, naar de achterste poten, voorgoed lam).  Ik weet niet of dit ook HCM is?  (Lees:
Hypertrofische Cardiomyopathie, ook wel HCM genaamd, is een hartafwijking die aangetroffen wordt bij alle katten, ongeacht of deze nu wel of niet
een stamboom hebben, dus zowel bij raskatten als huis- tuin en keukenkatten. * Cardio staat voor hart en myopathie voor spieraandoening.)

Dus ik wil nu bij de volgende kitten geen enkel risico meer nemen.  Ik wil absoluut dat die testen worden aangetoond.  Ben ook bang dat ze in die testen kunnen foetelen.  (Ik wil dus echt een echo zien, en ja, dat is maar een momentopname, ik weet het wel) maar ik ben nu gewoon banger.

Mijn moeder heeft ook een straatkatje en ze is ondertussen al bijna 20 jaar.  Ik wil dat ook natuurlijk.  Dus geen risico's en vooral veeeeeel luisteren naar de raad die ze me hier geven! :catattackball

Bewerkt door Inavanthielen, 12 december 2013 - 10:11.

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#25 Geplaatst 12 december 2013 - 14:16

Bekijk berichtInavanthielen, op 12 december 2013 - 10:08, zei:

Dus ik wil nu bij de volgende kitten geen enkel risico meer nemen.  Ik wil absoluut dat die testen worden aangetoond.  Ben ook bang dat ze in die testen kunnen foetelen.  (Ik wil dus echt een echo zien, en ja, dat is maar een momentopname, ik weet het wel) maar ik ben nu gewoon banger.

Ik wil gewoon even bijzeggen, dat zelfs een negatieve test van beide ouders geen garantie kan geven dat je kitten nooit HCM ontwikkelt. Dat garantie kan echt geen enkel fokker geven.

Veel succes met je zoektocht naar een kitten! Als je voor treehill gaat, Cassandra is een hele lieve meid met een goede hart en alle liefde voor de katjes.

Bewerkt door BestCoonsEver, 12 december 2013 - 14:17.

Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#26 Geplaatst 12 december 2013 - 15:18

Bekijk berichtBestCoonsEver, op 12 december 2013 - 14:16, zei:

Veel succes met je zoektocht naar een kitten! Als je voor treehill gaat, Cassandra is een hele lieve meid met een goede hart en alle liefde voor de katjes.

Bedankt, en ook nog even bijvertellen dat jij ook fantastisch mooie Coontjes hebt zitten.  Alleen probeer ik zo dicht mogelijk bij huis te zoeken.  Moest het hier in de buurt niet lukken, zal ik zeker aan jullie denken.

Treehill is dus betrouwbaar?

:goofy:

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#27 Geplaatst 13 december 2013 - 07:43

wat betreft het hebben van kittens in de winkel, ik dacht dat ze in een winkel zelf géén kittens mogen aanbieden.  Dit gebeurt in een ander lokaal, dikwijls een lokaal dat grenst aan de winkel of waar je een raam hebt dat je ze kan zien.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#28 Geplaatst 13 december 2013 - 13:05

Ondertussen heb ik ook antwoord gekregen van Tree Hill en Poohs Diary :love4:
Begin dit jaar komen er weer kittens!  En deze 2 dames zijn dus wel te vertrouwen.  Ze gaven me allebei onmiddellijk alle informatie mee, alsook de informatie omtrend de testen die ze doen
(en jawel HCM met echo, zoals ik het wil)
Heerlijk dat jullie me allemaal hebben geholpen! :love3:   Bedankt allemaal voor jullie informatie!!

Bekijk berichtRanda, op 13 december 2013 - 07:43, zei:

wat betreft het hebben van kittens in de winkel, ik dacht dat ze in een winkel zelf géén kittens mogen aanbieden.  Dit gebeurt in een ander lokaal, dikwijls een lokaal dat grenst aan de winkel of waar je een raam hebt dat je ze kan zien.

Bij De La Luna, zitten de kittens in een kooike (zoals voor fretjes of chinchilla's), met verdiepjes.
Dus niet achter een raam of niet in een apart lokaal.  Zielig, he?  Ja, nu weet ik ook wel beter! :louche:

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#29 Geplaatst 13 december 2013 - 13:07

ok dan :s ver weg blijven daar :s

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#30 Geplaatst 13 december 2013 - 13:24

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 13 december 2013 - 13:07, zei:

ok dan :s ver weg blijven daar :s
Idd, lijkt me het veiligst.  Wel jammer voor de mensen die daar nog onwetend een kitten gaan aanschaffen. :trance: :louche: