Spring naar inhoud

- - - - -

Wonde onder oor

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 09 december 2013 - 20:30

Momenteel zit onze Maine coon, liesl, met een wonde onder haar oor.

Ik weet niet hoe het ontstaan is... Maar het is wel duidelijk dat het moet jeuken want de wonde is precies wel groter geworden en haar haar is ook weg op die plaats. Ong cm groot.

Ik vraag me af wat ik er best aan doe? Ging morgen om zuurstofwater gaan om het te ontsmetten, hopelijk zal het dan minder jeuken, anders zal ik na da moeten gaan.
Geplaatste afbeelding

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 09 december 2013 - 21:18

Hmmm, klinkt me bekend (zie: http://www.kattensit...diarree-advies/ )

Je kan het idd best ontsmetten.
Heb je iets anders van voeding gegeven? Bij de DA had ik een cortisonenspray gekregen die zou helpen tegen de jeuk (maar vond dat maar weinig effect had)

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 09 december 2013 - 21:30

Ik dacht ook direct aan voedingsallergie / intolerantie
'k Heb momenteel krak hetzelfde voor met mijnen Archie en de DA heeft mij gezegd dat onder het oor een typische plaats is om korstjes te krijgen door voedselallergie (korstjes die ze door de jeuk gaan openkrabben).

Momenteel draagt mijnen Archie een kraag want hij bleef eraan krabben. Na een week behandeling is zijn jeuk zo goed als gedaan dus binnenkort gaat zijn kraagje eraf (maar nu laat ik ze hem nog eventjes aan, zo geraakt hij niet door het luik en kan hij niet buiten, 'k sluit niet uit dat hij ergens anders rommelvoeding krijgt die hij dan ook binnenspeelt)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 09 december 2013 - 21:39

Oei een voedselallergie? Zou mij verbazen, ze krijgt al zo lang royal canin en ze heeft er precies nooit last van gehad...

@sedes: hoe heb jij het dan precies opgelost? Andere voeding gegeven?
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 09 december 2013 - 22:16

Heeft ze dat wonje mss gewoon gekregen door te krabben.
Ik zet hier op de wondjes die jeuken, ontsmettingsmiddel HAC en dan fenigel regelmatig erop zodat de wonde niet meer jeukt. En dan geneest het goed.

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 09 december 2013 - 23:25

Bekijk berichtflurtje, op 09 december 2013 - 21:39, zei:

Oei een voedselallergie? Zou mij verbazen, ze krijgt al zo lang royal canin en ze heeft er precies nooit last van gehad...

@sedes: hoe heb jij het dan precies opgelost? Andere voeding gegeven?
Ik ben nog bezig met het op te lossen :) Bij mij was het eigenlijk ook plots, het was van alles wel net een nieuwe zak (van het voer dat ze al altijd kreeg) / nieuwe labels van blikvoer.
Ze krijgt nu idd andere voeding (eliminatiedieet). Als haar wondjes volledig weg zijn, ga ik proberen om 1 week iets van haar oude voeding te geven om te zien of ze daar op reageert...

Het kan natuurlijk ook nog iets anders zijn é (andere allergie (wasverzachter, vlooien,...), oormijt, ....)
Het zou blijkbaar ook typisch zijn dat een allergische reactie in deze periode naar boven komt :catscratchhead