Spring naar inhoud

- - - - -

Ons Melvin

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 24 augustus 2009 - 12:00

Het kunnen mijn gedachten zijn of misschien ben ik er altijd al blind voor geweest :d , maar ik heb de indruk dat Melvin (nu 11 maand) wat veranderd is van karakter. Vroeger was hij meer eigenwijs en lag hij liever in de gang dan bij ons in de living. Hij was wel nieuwsgierig en liep mij overal achterna, maar hij was niet echt de grooste knuffelkat.

Melvin en Silas komen goed overeen, maar ze zullen nooit (toch niet als ik het zie) zo echt lief op/naast elkaar liggen. De enige momenten dat ze in elkaar verstrengeld zijn, is als ze aan het spelen/vechten zijn :LOL:

Nu merk ik sinds één of twee weken dat Melvin meer aandacht zoekt. Hij gaat vaker naast Silas liggen, komt vaker in de living liggen, deze week heeft hij zelfs 2 keer 5 minuten op mijn schoot gelegen in de zetel. Hij komt ook miauwend naar mij toe om wat gestreeld te worden,...

Zou het kunnen zijn dat hij wat jaloers is op Silas? Alhoewel ze elk praktisch evenveel aandacht krijgen. Zou hij nu pas op zijn plooi zijn na de komst van Silas (zo'n 6 maand later?)

Hebben er hier nog mensen ervaring mee?

Zoals nu! Hij ligt in de andere zetel zich te wassen. Vroeger deed hij dat volgens mij minder?

Bewerkt door Mieke'tje, 24 augustus 2009 - 12:01.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 24 augustus 2009 - 12:39

Ik heb dat ook al ondervonden dat de karaktertjes veranderen is normaal hoor.
Chanel en Sala waren vroeger echt dikke vrienden, nu is dat verminderd, alleen wanneer Chanel zin heeft om te spelen dan zal er gespeeld worden anders blaast ze naar Sala.
Zelfs Spano hij wordt met de jaren veel knuffelerig.
Maar het is niet altijd dat ze veranderen van karakter, iedere kat is anders :)
Ik heb al eens heel lang geleden een poes gehad die na sterilisatie vals werd :(

Guest_Anida_*
Guest_Anida_*

#3 Geplaatst 24 augustus 2009 - 12:43

Ik heb het hier met beide poezels gezien. Miekje was niet echt een knuffeltante maar na de komt van Toetie is ze dat wel geworden. Toetie word ook steeds meer een knuffeltante. Toetie krijgt nu steeds wat meer rust in haar kont.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 24 augustus 2009 - 15:32

Sommige poezen hebben inderdaad wat meer tijd nodig om zich aan te passen aan de komst van een andere poezel. Hier is Daisy ook al van in mei, en Angel en Simba hadden toen ook afstand genomen, kwamen minder knuffelen, maar dit begint ondertussen allemaal terug te komen. Of het ook met jaloezie te maken heeft, dat weet ik niet.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 31 augustus 2009 - 20:16

Het kan goed zijn dat hij tijd nodig gehad heeft om echt op zijn plooi te komen he. Dat wordt nog een echte knuffelkater :ha

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#6 Geplaatst 31 augustus 2009 - 20:33

Het is in ieder geval leuk meegenoen voor het baasje :thumb: :thumb: :thumb: