Spring naar inhoud

- - - - -

Vlooien-pipetje: om de hoeveel tijd?

vlooien pipet regelmatig

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 12 december 2013 - 18:03

'k Heb weer een vraagske.

Mijn poezels lopen buiten en komen af en toe eens in contact met dutskes die allemaal "vriendjes" (lees: vlooien) met zich ronddragen.
Daarom geef ik hun maandelijks een pipetje Advantage of Frontline combo. Er kan in putteke winter ook eens 5-6 weken tussenzitten omdat ze dan minder actief zijn, maar er zijn er dan sowieso nog want mijn Snoetje* is vijf jaar geleden eind november / begin december - toen het al aan het vriezen was - eens met zo'n vriendjes thuisgekomen :misselijk:

Nu had ik ergens opgevangen dat één keer in de maand te veel zou zijn. Klopta? Om de hoeveeltijd geven jullie je poezelkes (als ze buiten gaan) een pipetje?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

mijnbengaaltjes
mijnbengaaltjes
  • 811 berichten
  • 11 katten

#2 Geplaatst 12 december 2013 - 18:24

Ik heb een kat met vlooienallergie (ben daar pas achter omdat ze kaal werd) Ik gaf voorheen ook pipetten met een grotere tussenpozen omdat mijn katten binnen zitten. Dat doe ik dus nu niet meer. Ookal is het nu kouder of word het winter je kat kan ook gebeten worden door zandvlooien dus het beste is om gewoon maandelijks te herhalen. Dat is zeker niet te veel hoor!!

Stronghold vind ik persoonlijk een erg goed merk maar het is best agressief voor de huid (lees ze kreeg ook daar een kale plek van) nu geef ik sinds kort tabletten tegen vlooien. Comfortis tabletten >KLIK VOOR DE BIJSLUITER< Dit merk is er voor honden en sinds kort ook geregistreerd voor katten (ik heb tabletten voor honden die ik breek dat is voordeliger.) Wel even opletten ivm de dosis die de kat mag krijgen. (ik heb de oranje doosjes)

Frontline zou ik persoonlijk niet geven ik heb er absoluut geen goede ervaringen mee hier doet het helemaal niets. Ook de dierenarts deelde deze mening, veel "stammen" zijn resistent geworden vertelde ze.

Bewerkt door mijnbengaaltjes, 12 december 2013 - 18:26.

cattery One in a Million www.cattery-oneinamillion.nl info@cattery-oneinamillion.nl

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 12 december 2013 - 18:38

Ik zet dat alleen indien nodig, doe het niet preventief. Al jaren geen last van ongewenste vriendjes gehad.

Cinn
Cinn
  • 575 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 12 december 2013 - 18:40

Ik heb van de DA Flevox meegebracht, moest ik gedurende 6 maanden vanaf april/mei beginnen geven, 1 pipetje per maand.  Is voor zowel teken als vlooien en mijn kat heeft geen van beide mee naar huis gebracht.
Over wintermaanden hebben we het eigenlijk niet gehad. En aangezien mijn kat geregeld buiten loopt, blijf ik deze topic volgen, want wil ik eigenlijk ook wel graag weten.

Bewerkt door Cinn, 12 december 2013 - 18:46.

I came, I purred, I conquered

Esra
Esra
  • 221 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 12 december 2013 - 19:15

Honden en katten maandelijks een pipetje. Afwisselend Effipro, Frontline Combo of Flevox.
Iedere kat verdient een thuis, niet ieder huis verdient een kat.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 12 december 2013 - 20:20

Op aanraden van Merelbeke bij James om de 3 weken, de rest om de 4
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 12 december 2013 - 20:22

ah, en waarom krijgt James een "voorkeursbehandeling"? ;)
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 12 december 2013 - 20:28

Ik wist niet dat er pilletjes voor waren, daar ga ik ook eens voor informeren. Luna reageert altijd nogal fel op de pipetjes (sinds ik Stronghold gebruik, is het wel beter, maar toch nog niet geweldig)...

Ik gebruik ze elke maand in de zomer, en normaal gezien om de twee maand in de winter. Anders heb ik gegarandeerd prijs. Voodoo brengt ze mee van buiten, maar schijnt ze dan door te geven aan Luna, terwijl ze er zelf geen last van heeft. Beetje bizar...(maar Luna is langharig, dus mss daarom?)
Those who don't believe in magic, will never find it

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 12 december 2013 - 20:45

Elke maand ontvlooien is niks teveel maar zeker niet korter opeenvolgend. Ook niet als ze er niet vanaf geraken of als je een ander product gebruikt :catyawn

mijnbengaaltjes
mijnbengaaltjes
  • 811 berichten
  • 11 katten

#10 Geplaatst 12 december 2013 - 21:54

Ik ben net nog bij de DA geweest en wil wel even toevoegen dat de tabletten die ik hierboven noemde echt enkel uitstekend werken tegen vlooien. Niet tegen teken dus misschien gezien ze naar buiten gaan toch niet helemaal een juiste optie voor je ...

Voor binnenkatten is het perfect ;)

Bewerkt door mijnbengaaltjes, 12 december 2013 - 21:54.

cattery One in a Million www.cattery-oneinamillion.nl info@cattery-oneinamillion.nl

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 12 december 2013 - 22:38

Ik geef het ook niet preventief. Tenzij ik bijvoorbeeld met de honden ga kamperen of zo, omdat ze dan iets beter beschermd zijn tegen teken ook.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 13 december 2013 - 10:18

hier enkel de hond preventief... katjes niet

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 13 december 2013 - 10:43

Bedankt allemaal voor de reacties!
'k Ga het dus toch maandelijks blijven doen, maar misschien wat opletten met mijnen Archie die ergens een allergie heeft (op het eerste zicht wel voedingsallergie maar reactie op vlooienbeet kan ik ook niet uitsluiten). Die ga ik vanaf nu weer Advantage geven, de rest krijgt nog één keer Frontline (dan zijn de pipetjes op) en daarna allemaal terug op Advantage (kan ik gemakkelijk krijgen bij mijn DA).

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 13 december 2013 - 18:27

Is dit preventief behandelen eigenlijk ook aan te raden bij (twee) katten die binnen blijven?
De onderstroom die niemand ziet, bepaalt de richting in elk gebied.

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 13 december 2013 - 18:35

Ik geef ook enkel de hond preventief maandelijks een pipetje. Aangezien hij buiten komt en de poezen niet. :)

Bekijk berichtIsmene, op 13 december 2013 - 18:27, zei:

Is dit preventief behandelen eigenlijk ook aan te raden bij (twee) katten die binnen blijven?

Zou niet weten waarom je dit zou doen? Als ze niet in contact komen met andere dieren en niet buiten lopen.

Geplaatste afbeelding

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: vlooien, pipet, regelmatig