Spring naar inhoud

- - - - -

Vlooien-pipetje: om de hoeveel tijd?

vlooien pipet regelmatig

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
mijnbengaaltjes
mijnbengaaltjes
  • 811 berichten
  • 11 katten

#16 Geplaatst 13 december 2013 - 18:36

Bekijk berichtIsmene, op 13 december 2013 - 18:27, zei:

Is dit preventief behandelen eigenlijk ook aan te raden bij (twee) katten die binnen blijven?

Ik deed het niet iedere maand... maar ik had het beter wel gedaan heb nu een poes met vlooienallergie en een vacht die echt al een poosje aan het herstellen is. 1 beet van een zandvlo per 3 a 4 weken (kan onder je schoenen zitten) is voldoende om zo iets in stand te houden. Vanaf nu doe ik het dus wel preventief bij haar :) maar verder bekijk het per kat.

cattery One in a Million www.cattery-oneinamillion.nl info@cattery-oneinamillion.nl

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 13 december 2013 - 19:16

Goh, zelfs met een pipetje zullen vlooien bijten he... ze gaan er alleen van dood.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 14 december 2013 - 10:20

Bekijk berichtkika, op 13 december 2013 - 18:35, zei:

Zou niet weten waarom je dit zou doen? Als ze niet in contact komen met andere dieren en niet buiten lopen.

Heb nog niet super veel ervaring met het verzorgen van poezen; ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik hen niets tekort doe, vandaar de vraag.

De onderstroom die niemand ziet, bepaalt de richting in elk gebied.

mijnbengaaltjes
mijnbengaaltjes
  • 811 berichten
  • 11 katten

#19 Geplaatst 14 december 2013 - 12:25

Bekijk berichtkika, op 13 december 2013 - 18:35, zei:

Zou niet weten waarom je dit zou doen? Als ze niet in contact komen met andere dieren en niet buiten lopen.

Mijn poezen komen absoluut niet buiten , toch hebben wij hier vlooien gehad. Daarnaast kan een kat ook gebeten worden door zandvlooien die gewoon onder je schoenen kunnen zitten. Een pipetje per maand kan een hoop ellende voorkomen!

cattery One in a Million www.cattery-oneinamillion.nl info@cattery-oneinamillion.nl

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: vlooien, pipet, regelmatig