Spring naar inhoud

- - - - -

Is dat normaal?

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#16 Geplaatst 12 december 2013 - 23:18

Ik snap dat maar al te goed hoor, dat overbezorgd zijn. Je hebt deze zomer ook nog maar een katje verloren, dus dat maakt het er niet beter op, hier van 't zelfde. Goed teken da ze speels is, en goed dat je het toch opvolgt. Hopelijk is ze tegen morgen weer gewoon de oude, tegen dan zal die verdoving wel zo goed als uitgewerkt zijn. Slaap zacht!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#17 Geplaatst 12 december 2013 - 23:49

ik heb niet alles volledig gelezen, maar wil toch even zeggen dat het niet normaal is dat een kat onder narcose wordt gebracht voor bloed af te nemen. Dat vind ik zelfs belachelijk.

hier trekt de da ook bloed uit de nek en daar wordt meestal ook voor geschoren, maar narcose is er niet bij. En dan hebben wij turkjes! Dus nee, het is niet normaal.

Trouwens, voor een traanoogje kun je ook gewoon wat traanvocht testen, dat zegt veel meer dan een bloedonderzoek. Dat zou zo'n da ook moeten kunnen zeggen. En dat had gewoon in jou bijzijn met een wattenstaafje kunnen gebeuren, of met een stripje. pijnloos en snel (en een heel stuk goedkoper!)

Het zou zomaar beginnende niesziekte kunnen zijn, goed te behandelen met ab. En dan is heel dat bloedonderzoek nutteloos.

Ik snap je angst heel goed, maar probeer het te relativeren. De kans dat het fip is, is extreem klein.

o ja, nog een vraagje.

Wat laat je testen in het bloed? Op fip kun je niet testen dus ik ben erg benieuwd naar wat er dan getest wordt.

Stress kan de waardes wel wat beinvloeden, maar niet extreem veel en daar kun je voor corrigeren (als da kun je dat in je achterhoofd houden en die waardes dus in het oog houden als zijnde 'stress heeft invloed')

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#18 Geplaatst 13 december 2013 - 00:08

1 van onze dierenartsen brengt ook bijna alle katten onder narcose.
Tsjing tsjing

De anderen zijn blijkbaar niet zo'n sukkels en doen het zo.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#19 Geplaatst 13 december 2013 - 09:55

voor Bo haar DNA testen hebben ze toch ook bloed afgenomen onder narcose ze... Bo was een klein leeuwinnetje :catangel

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#20 Geplaatst 13 december 2013 - 11:26

Stijn,
ik kan me voorstellen dat je een kat onder narcose brengt voor bloedafname als het echt niet anders kan. Een wilde kat, een kat die je niet stil kan laten zitten wat je ook probeert....
maar over het algemeen is het echt niet nodig.

Bovendien voel ik me er niet fijn bij. Bij een gezonde kat wordt doorgaans geen bloed afgenomen (behalve bij fokkers dan ;) voor de noodzakelijke testen)
en een zieke kat onder narcose brengen doe je alleen als het ├ęcht niet anders kan. De weerstand wordt verzwakt door narcose.

Standaard een kat onder narcose brengen omdat 'je uitslagen anders minder betrouwbaar zijn' vind ik dan ook belachelijk. De kat heeft toch al stress door het reizen naar de da, daar blijven, gehandeld worden door vreemden........... dan kun je de stress beter kortdurend houden door gewoon zo bloed te trekken.

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#21 Geplaatst 13 december 2013 - 13:40

Heb je de uitslag ondertussen al?
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Davame
Davame
  • 76 berichten

#22 Geplaatst 20 december 2013 - 02:16

De uitslag is al binnen! Het is GEEN fip!!! Whoop Whoop :) nog eens bedankt dat ik altijd op jullie kan terug vallen met mijn vragen. Ben zo blij :d dacht laat het ff weten he ;)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#23 Geplaatst 20 december 2013 - 10:25

Fijn dat je gerustgesteld bent :)

hoe hebben ze daar nu naar gekeken dan?

Geplaatste afbeelding