Spring naar inhoud

- - - - -

BlauwxBlauw?

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#1 Geplaatst 13 december 2013 - 15:19

Ik lees vaak bij honden (chihuahua, stafford, franse bulldog,...) dat het fokken van blauw op blauw niet aan te raden is.
Dit omdat blauw een 'zwak' kleur is en dat je geen 2 zwakke kleuren op elkaar zet...
Maar is dit bij katten ook het geval?
Ik heb het dan vooral op Maine Coons?
Alvast bedankt voor het antwoorden. :)

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 13 december 2013 - 15:33

En er zijn heel veel fokkers die zich op enkel op de verdunde kleuren concentreren, dus bluexblue, bluexcream, creamxblue... Ik denk niet dat het een probleem heeft. ( we hebben dit voorjaar een nestje gehad met 2 verdunde kleuren ouders, en ze zijn gezond, hebben een supermooie vacht.... ) :)

Bewerkt door BestCoonsEver, 13 december 2013 - 15:42.

Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 16 december 2013 - 14:01

geen enkel probleem
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 27 december 2013 - 10:22

Bekijk berichtShadow, op 13 december 2013 - 15:19, zei:

Ik lees vaak bij honden (chihuahua, stafford, franse bulldog,...) dat het fokken van blauw op blauw niet aan te raden is.
Dit omdat blauw een 'zwak' kleur is en dat je geen 2 zwakke kleuren op elkaar zet...
Maar is dit bij katten ook het geval?
Ik heb het dan vooral op Maine Coons?
Alvast bedankt voor het antwoorden. :)

blauw bij honden is bluemerle en idd bluemerle x bluemerle mag niet bij honden...het blauw bij katten is niet hetzelfde.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#5 Geplaatst 28 december 2013 - 01:50

Bekijk berichtmiranda, op 27 december 2013 - 10:22, zei:

blauw bij honden is bluemerle en idd bluemerle x bluemerle mag niet bij honden...het blauw bij katten is niet hetzelfde.
Blauw is zeker niet alleen blue merle bij honden maar alle verdunningen eigenlijk.
Blauw x blauw mag/kan niet. :)
Maar dit is bij honden ik dacht bij katten dat dit ook het geval was maar ben blij dat het niet zo is. :)

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat