Spring naar inhoud

- - - - -

Sookie is een beetje te dik

• Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 14 december 2013 - 16:23

Sookie, mijn HTK-tje van bijna 8 maanden, heeft ondertussen een aardig buikje. Het is een hangbuikje aan het worden zoals wel eens voorkomt bij katten die steriel gemaakt zijn. Als je haar langs boven bekijkt, is ze ter hoogte van haar buikje ook een klein tonnetje. Ze krijgen hier allemaal KVV, het totaal is gebaseerd op hun gewicht en ze eten allemaal samen uit dezelfde kom. Ik heb hun altijd gewoon laten doen, ook al omdat kittens goed moeten groeien natuurlijk en ook omdat ze een echte wervelwind is als ze speelt, maar Sookie kan heel erg goed eten en ze doet zich zeker niets te kort. Als ik ter hoogte van haar ribben voel, dan is het vetlaagje dikker als dat van mijn Ragdolls Lowie en Isabella. Tot welke leeftijd laten jullie kittens en jonge katten eten zoveel ze willen ? Momenteel is de hoeveelheid gebaseerd op Sookie aan 70g KVV per kilo lichaamsgewicht en voor Lowie en Isabella aan 35g KVV per kilo lichaamsgewicht, zouden jullie voor Sookie al overschakelen naar 35g/kilo ?

Miriam1982
Miriam1982
  • 119 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 15 december 2013 - 13:48

Ik zou zeker als je nu al merkt dat ze wat ronder is gaan minderen in voer. Mijn kater van 6 maanden is heel erg slank als jonge kitten al. Ik dacht toen zelfs dat hij te mager was. Maar mijn da zei meteen al, ook al is hij kitten dat hij ze liever iets aan de smalle kant ziet dan iets te vol. Die van mij heeft trouwens vanaf het begin al bepaalde hoeveelheden gekregen.

Bewerkt door Miriam1982, 15 december 2013 - 13:52.