Spring naar inhoud

- - - - -

Dit gaat toch een beetje te ver, niet?

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 15 december 2013 - 15:20

Hey,

Ik las net een artikeltje wat mijn haar deed rechtkomen:

http://www.hln.be/hl...r-moslims.dhtml

Mijn mening: we leven hier in België, niet in weet ik veel welk ander land.
Ik vraag mij af wat jullie daarvan denken.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 15 december 2013 - 15:30

Heeft dat uiteindelijk allemaal wel met godsdienst of zo te maken?
't is triest, dat is eigenlijk alles wat ik er van kan zeggen.
Als moslims (sorry, gasten) niet graag lichtjes en balletjes zien, dat ze dan simpelweg hun ogen sluiten of zich nog dieper in hun boerka terugtrekken. Dat klinkt hier nu misschien wel echt cru, maar sommigen zijn dan ook heel cru bezig !!!
En 't is zo verschrikkelijk triest dat de overheden aan al zo'n zever toe willen geven en die nog weghalen ook !!!

Zoals gezegd, triest, in- triest !!!!!

Bewerkt door Joske123, 15 december 2013 - 15:40.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 15 december 2013 - 15:40

Van wat ik uit het artikel (kan je het dat al noemen? is nog geen 5 lijnen tekst) kan opmaken hebben moslims hier zelf niet om gevraagd en snap niet goed waarom ze er zelfs een artikel aan wijden. Conclusie: sensatiepers die weeral eens moslims als onruststokers wil afschilderen.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 15 december 2013 - 15:52

Tja binnenkort hebben die het hier voor het zeggen.
Mss kunnen we van land ruilen zij hier en wij daar.

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 15 december 2013 - 15:52

Denk dat je met seizoensdecoratie (dus niet religieus geïnspireerd op welke wijze dan ook) niets mis doet.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 15 december 2013 - 16:08

Bekijk berichtLilia2055, op 15 december 2013 - 15:40, zei:

Van wat ik uit het artikel (kan je het dat al noemen? is nog geen 5 lijnen tekst) kan opmaken hebben moslims hier zelf niet om gevraagd en snap niet goed waarom ze er zelfs een artikel aan wijden. Conclusie: sensatiepers die weeral eens moslims als onruststokers wil afschilderen.

Helemaal eens. Uit de tekst van het artikel kan ik ook, volgens mij, opmaken dat moslims hier niet om gevraagd hebben, maar dat ze zelf beslist hebben om het weer weg te halen.
Gewoon een belachelijk nutteloos artikel dat ze volgens mij alleen plaatsen omdat het wat aansluit bij heel dat gedoe met zwarte piet, zodat dat nog maar eens aangewakkerd wordt.

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#7 Geplaatst 15 december 2013 - 16:32

Ik vind het helemaal normaal dat een justitiepaleis neutraal moet zijn, alleen is het een beetje ongelukkig geformuleerd he: 'neutraal voor moslims' ... er was beter zoiets gezegd als 'we moeten neutraal zijn want niet iedereen viert kerstfeest' of zoiets

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 15 december 2013 - 16:47

Bekijk berichtFreya13, op 15 december 2013 - 16:32, zei:

Ik vind het helemaal normaal dat een justitiepaleis neutraal moet zijn, alleen is het een beetje ongelukkig geformuleerd he: 'neutraal voor moslims' ... er was beter zoiets gezegd als 'we moeten neutraal zijn want niet iedereen viert kerstfeest' of zoiets

Akkoord, maar wat hebben ballen en lichtjes te maken met Kerstmis? Niets ! Oorspronkelijk werd het feest gevierd omdat de kortste dagen er aan kwamen en de dagen stilaan een beetje langer worden. Daarom werd licht in de mensen hun leven gebracht. De kerstperiode is nu eenmaal de donkerste periode van het jaar en dat geldt voor iedereen, om het even welke godsdienst dan ook !!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 15 december 2013 - 17:13

Dan moet ge me eens uitleggen wat kerstverlichting of versiering is.
Heeft toch niks met godsdienst te maken. Als het nu over de kerststal ging zou ik het nog kunnen begrijpen.

Tja dan moeten ze ook geen schapen meer slachten, dan moeten zij ook maar neutraal blijven...

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 15 december 2013 - 17:15

Toch leuk é zo cultuur bashen, terwijl het niet eens moslims waren die er een spel van maakten.
Geplaatste afbeelding

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 15 december 2013 - 17:52

Wij hebben ze niet gevraagd hier te komen wonen he!Als ze hun niet kunnen aanpassen aan ons dat ze dan gaan van waar ze gekomen zijn! Als wij ginder gaan wonen zullen wij niet zo hard van onzen tak moeten maken hoor!!
Binnen enkele jaren hebben de moslims het hier voor't zeggen! Leuke vooruitzichten :(

NeonYellow
NeonYellow
  • 368 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 15 december 2013 - 18:11

en wij zouden daar eens een kerk moeten proberen neer te planten... :-k
op m'n werk zitten er ook een paar en ik moet zeggen dat die precies op bepaalde vlakken voor getrokken worden hoor

die hebben zelfs een eigen gebedsplaatsje mogen maken van onze chef in de breizaal -_-

banner

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 15 december 2013 - 18:20

Ik denk dat kans groter is dat de Chinezen hier baas worden dan de moslims. China heeft al enorm geïnvesteerd in Europa. Bovendien hoort migratie bij de mensheid. Het België van nu, het Europa van nu, alles eigenlijk is de voorbije honderd jaren enorm veranderd en dat zal zo blijven ook omdat de wereld bestaat uit acties en reacties.

Zolang wij zelf enkel maar zien dat er wij- en zij-groepen zijn, geraken we in z'n geheel nergens. Maar ik merk dat mijn woorden hier, op sommige na, zinloos zijn, want uiteraard is alles de schuld van de vreemden en moeten enkel zij zich aanpassen. En als zij dat niet doen, wij ook niet é. Als iedereen van een brug springt, springen jullie dan ook?

Trouwens net gezien dat het een artikel van 2007 is.

Bewerkt door Lilia2055, 15 december 2013 - 18:24.

Geplaatste afbeelding

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 15 december 2013 - 18:56

awel dan nog liever Chinezen !!! Die passen zich ten minste aan!!  ;)

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 15 december 2013 - 19:30

Dat is inderdaad van 2007 :roll: Daar gaan we ons nu na 6 jaar toch niet ineens nog druk in maken..