Spring naar inhoud

- - - - -

Dit gaat toch een beetje te ver, niet?

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Antonia45
Antonia45
  • 79 berichten

#16 Geplaatst 15 december 2013 - 19:49

Die gasten krijgen verdorie overal ineens voorrang :s

In Nederland geen Sinterklaas en andere aanpassingen, en nu in Belgie dit gedoe.

Gaat echt veel te ver.

En wij moeten de slacht en suikerfeesten maar wel toestaan, beetje krom toch...

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#17 Geplaatst 15 december 2013 - 21:54

Bekijk berichtLilia2055, op 15 december 2013 - 15:40, zei:

Van wat ik uit het artikel (kan je het dat al noemen? is nog geen 5 lijnen tekst) kan opmaken hebben moslims hier zelf niet om gevraagd en snap niet goed waarom ze er zelfs een artikel aan wijden. Conclusie: sensatiepers die weeral eens moslims als onruststokers wil afschilderen.

inderdaad
Geplaatste afbeelding

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 15 december 2013 - 23:02

Grappig dat dit soort artikels altijd vanuit het HLN schijnen te komen... :)

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 15 december 2013 - 23:42

Das al paar keer gebeurd hè ... triestig.
Hier in Beringen hebben ze sinds dit jaar ook multiculturele kerstverlichting hangen.
Chique zenne, in de vorm van het logo van Beringen :o  ni dus ...

Vind het al goe dat er in Brussel terug ne normale kerstboom staat

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 15 december 2013 - 23:45

heb vriendin dik in de shit ze woont nu bij haar zus omdat haar vriend haar sloeg ze klopt overal aan nergens krijgt ze hulp .

Ik zei haar resoluut je hebt de verkeerde kleur van huid spreekt te vloeiend nederlands en veeeeeeeel te weinig kids en je draagt geen doek op je hoofd !!

Bewerkt door liange, 15 december 2013 - 23:45.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 16 december 2013 - 08:56

Dat het van 2007 is, wist ik dus niet.
Niet op gelet.

Maar dan nog...

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 16 december 2013 - 09:00

Bekijk berichtLilia2055, op 15 december 2013 - 15:40, zei:

Van wat ik uit het artikel (kan je het dat al noemen? is nog geen 5 lijnen tekst) kan opmaken hebben moslims hier zelf niet om gevraagd en snap niet goed waarom ze er zelfs een artikel aan wijden. Conclusie: sensatiepers die weeral eens moslims als onruststokers wil afschilderen.

Bekijk berichtSyntara, op 15 december 2013 - 19:30, zei:

Dat is inderdaad van 2007 :roll: Daar gaan we ons nu na 6 jaar toch niet ineens nog druk in maken..

:duim: :duim: :duim:
Dames, wat lig ik vaak met jullie op een lijn :flower:

Geplaatste afbeelding

Antonia45
Antonia45
  • 79 berichten

#23 Geplaatst 16 december 2013 - 10:28

Hahaha, dat heb ik niet gezien.
Ik ga er vanuit dat iemand een recent artikel plaatst :p

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#24 Geplaatst 16 december 2013 - 10:45

Bekijk berichtCarowlina, op 16 december 2013 - 08:56, zei:

Dat het van 2007 is, wist ik dus niet.
Niet op gelet.

Maar dan nog...

hoe maar dan nog?
Geen enkele moslim heeft gevraagd om die kerstversiering weg te halen, dat hebben die van t justitiepaleis zelf besloten om dat te doen zonder dat het gevraagd is.
Dus wat is dan eigenlijk t probleem?
Ik snap het niet zunne
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 16 december 2013 - 11:43

Dan ligt hier vooral het probleem bij de justitie hé...

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#26 Geplaatst 16 december 2013 - 18:42

awel ja, waarom zit men dan allerhande commentaar te geven over moslims?
Ik vind het erg dat mensen zich zo snel laten opstoken door iets dat in de pers is verschenen louter om mensen op te jutten tegen mekaar, spijtig dat mensen ne keer niet wat beter nadenken als ze die rut lezen
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 16 december 2013 - 19:12

Omdat vele mensen zich hier buitenlander in eigen land voelen.
Ga eens ginder proberen wat die hier allemaal doen. Ge zult nie lang leven ginder.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 16 december 2013 - 19:21

Je gaat ervan uit dat onze manier van leven hetzelfde is al die van hun en bekijk hun gedrag vanuit onze cultuur. Maar die is niet hetzelfde en dus zijn zo'n uitspraken zinloos. Bovendien zijn de probleemgevallen hier in belgie ook probleemgevallen in eigen land en zouden ze ginder dus ook niet moeten doen wat ze hier doen. Niet alle culturen evolueren/veranderen op dezelfde manier.

Ik denk moesten ze in de media elk crimineel feit berichten zowel van belgen als buitenlanders dat je zou verschieten hoe klein dat percentage van buitenlanders wel is.
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#29 Geplaatst 16 december 2013 - 21:01

Bekijk berichtLilia2055, op 16 december 2013 - 19:21, zei:

Je gaat ervan uit dat onze manier van leven hetzelfde is al die van hun en bekijk hun gedrag vanuit onze cultuur. Maar die is niet hetzelfde en dus zijn zo'n uitspraken zinloos. Bovendien zijn de probleemgevallen hier in belgie ook probleemgevallen in eigen land en zouden ze ginder dus ook niet moeten doen wat ze hier doen. Niet alle culturen evolueren/veranderen op dezelfde manier.

Ik denk moesten ze in de media elk crimineel feit berichten zowel van belgen als buitenlanders dat je zou verschieten hoe klein dat percentage van buitenlanders wel is.

Jij denkt dat, ik denk daar toch wel ietsje anders over !!!!

Je zegt zelf dat "hun" manier van leven anders is dan de onze. Maar anders bezien: wij wonen in "ons" land en "zij" meestal niet ! Ik ben nog niet zo cru om te zeggen dat ze naar hun eigen land moeten terugkeren, maar soms wordt er echt wel veel gepermiteerd !!!

Moest iedereen elkaar met rust laten ???? Maar als wij, Belgen ook maar durven gewag maken van "anderen" dan worden we als racist aanzien.  Jammer, maar het is zo.
Wat verwacht je dan als reactie? Mij kan het kleur van een mens niets schelen, al is hij/zij appelblauwzeegroen.... Maar ik kan het moeilijk verkroppen dat de autochtonen altijd maar op het puntje van hun tenen moeten lopen om toch maar de autochtonen niet op hun teentjes te trappen.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 16 december 2013 - 21:36

In dit artikel wordt het verband tussen etniciteit en criminaliteit aangehaald: http://www.gva.be/ni...afstamming.aspx

Uit het onderzoek waarop dit artikel gebaseerd is blijkt dat er geen verband is tussen de cultuur of godsdienst en criminaliteit. De reden waarom sommige allochtonen crimineel gedrag vertonen is omdat zij door vooroordelen en een achterstand van thuis uit, benadeeld worden om net zoals wij werk te vinden. En omdat de hele maatschappij steeds hogere materiële en immateriële eisen stelt waaraan ook zij willen voldoen zoeken ze hun heil in illegale praktijken. Ook voldoende Belgen die deze weg volgen.

"ons" land vind ik een relatief begrip. Wat is van ons? paar lijntjes die wij getrokken hebben op een kaart en daarom is het van ons. Honderd jaar geleden zag de wereld er heel anders uit en over honderd jaar is het opnieuw anders. Vele immigranten komen naar hier omdat wij het hier goed hebben (soms zouden we dat wel al eens vergeten) en omdat zij dromen van zo een leven. Een dak boven hun hoofd, elektriciteit, proper water, vers eten, geen bommen rond hun oren, geen afpersers, geen oplichters, geen mafia, enz. Logisch dat die mensen aangetrokken worden. En wat blijkt voor velen als ze hier komen: een grote leugen, ze worden uitgemolken door huisjesmelkers of leven in kraakpanden, stations, metrostations. En ja ik weet dat er zijn die wel de weg naar het ocmw vinden en dat er zijn die profiteren, maar dat is een probleem van het systeem niet van diegene die het gebruiken. Ken genoeg belgen die ook profiteren, geen dag in hun leven gewerkt hebben, geen diploma hebben, vorige winter hun zetel in stukken gekapt hebben en opgebrand om verwarming te hebben, enz.

Wist je dat als 1 van je grootouders een andere nationaliteit dan belg heeft jij in per definitie ook allochtoon bent? De Allochtoon bestaat niet, dus ik beoordeel hen niet op basis van wat 1 allochtoon heeft gedaan. Wij lopen als autochtonen onder elkaar even goed op de tippen van ons tenen. Hoeveel gezinnen leven niet in complete armoede maar doen er alles aan om dit te verbergen voor de buitenwereld? Ik weeg in 90% van de gevallen mijn woorden goed af zodat ik toch zeker niemand kwets maar tegelijkertijd toch eerlijk ben.

Ik las eerder in het topic dat er angst is dat "de moslims" het hier gaan overnemen, wel mijn angst is dat er steeds meer onverdraagzaamheid zal ontstaan en dat wij teruggaan naar het verleden.
Geplaatste afbeelding