Spring naar inhoud

- - - - -

Kyra wordt geopereerd -> abces gesprongen + ontsteking :(

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 26 oktober 2014 - 16:02

Hoe erg.Zal duimen.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 26 oktober 2014 - 16:23

Arm dier :(
Veel succes!

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#33 Geplaatst 26 oktober 2014 - 17:58

Dankjulliewel!! Momenteel heeft Kyra er zelf geen last van, maar mijn zus is vanbinnen al aan het sterven. Het is nl. haar hond en ze weet van zichzelf dat ze er niet goed mee gaat kunnen omgaan als Kyra zou sterven... Ze is zichzelf aan het wijsmaken dat het anders aanvoelt en dat de dierenarts het misschien kan leegzuigen met een spuit ipv te opereren. We kunnen hopen natuurlijk, maar ik vrees er een beetje voor... Ik hoop op de mogelijkheid voor lokale verdoving, maar dat was de vorige keer ook niet mogelijk.
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#34 Geplaatst 28 oktober 2014 - 11:43

Dankjulliewel voor het duimen!! Het heeft geholpen :). Het was een cyste met een bruinachtig vocht in (zag er een beetje uit als thee) en de dierenarts heeft het gewoon met een spuit kunnen leegzuigen. Er is dus geen operatie nodig deze keer :dancer:
Mylo Banner

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 30 oktober 2014 - 19:02

Dat is super goed nieuws!

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#36 Geplaatst 30 oktober 2014 - 19:17

Inderdaad! :) Het begint zich precies al wel terug te vullen met vocht... Had niet verwacht dat het zich zo snel terug zou vullen
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#37 Geplaatst 05 november 2014 - 16:05

Ai, dat ding heeft zich precies terug gevuld en is opengesprongen ofzo. Heel Kyra haar staart hangt vol smurrie en is vanboven nu voor een groter stuk gezwollen. Ze heeft duidelijk pijn. Net naar de dierenarts gebeld en we mogen gelukkig direct langsgaan. Fingers crossed!
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#38 Geplaatst 05 november 2014 - 21:31

De abces was dus gesprongen (tegen dat mijn zus aankwam bij de dierenarts drupte er zelfs bloed uit haar staart) en er zit ook een ontsteking in de rest van haar staart. Bovendien had het arm beestje ook een beetje koorts. Dus meteen een antibioticaspuitje gekregen en een drukverband (ziet er echt zielig uit). De volgende dagen nog een paar keer het verband verversen en nog antibiotica geven en dan maar hopen dat het geneest!! :pray:
Mylo Banner

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 06 november 2014 - 09:16

Oei, ocharme dat beestje. Zou er dan misschien toch nog een operatie nodig zijn als de antibiotica niet aanslaat?

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#40 Geplaatst 06 november 2014 - 10:05

Murron, op 06 november 2014 - 09:16, zei:

Oei, ocharme dat beestje. Zou er dan misschien toch nog een operatie nodig zijn als de antibiotica niet aanslaat?

Ik weet het niet zeker. Volgens mijn zus heeft de dierenarts dat nog niet letterlijk gezegd, maar zei ze wel iets in de aard van 'maar meisje toch, het was net de bedoeling dat we je niet gingen opereren'. Dus ik denk dat ze die optie wel openhoudt als dit niet werkt...
Mylo Banner

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 13 november 2014 - 21:18

Ach, rot om te lezen dat het weer minder goed gaat :(

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#42 Geplaatst 13 november 2014 - 21:39

Carowlina, op 13 november 2014 - 21:18, zei:

Ach, rot om te lezen dat het weer minder goed gaat :(
Mja, we zijn momenteel allemaal heel hard aan het duimen dat het met het verband en de antibiotica gaat genezen :pray:
Momenteel is haar staart nog gevoelig en ze kijkt ons altijd heel argwanend aan als we met haar naar het washok gaan (waar we haar staart verzorgen, maar ook haar eten krijgt)
Mylo Banner

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#43 Geplaatst 14 november 2014 - 09:29

Ik duim voor haar dat de antibiotica helpt!