Spring naar inhoud

- - - - -
Vermist

Kater vermist te Sint-Niklaas

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
22 reacties op dit onderwerp
JesCat
JesCat
  • 12 berichten

#1 Geplaatst 16 december 2013 - 18:40

Vrijdag 13 december lieten we onze kater Jeff buiten rond 12u in de Jasmijnenweg .  Sindsdien hebben we onze Jeff niet meer gezien.

Wij zouden hem heel graag terugvinden of minstens weten wat er gebeurd is.  Wij missen hem heel erg.

Jeffke is 1,5 jaar oud, getijgerd en heeft witte sokjes en een witte hals.  Hij is aan de kleine kant voor een volwassen kater en ziet er jonger uit.  Hij heeft een chip in de linkerkant van zijn nek.

Thuis is hij heel speels, sociaal en aanhankelijk.  Voor mensen waarmee hij niet vertrouwd is, is hij eerder schuw, denken we. Hij is zeker niet gevaarlijk!  Buren melden ons dat hij graag in bomen klimt en in tuinhuisjes kruipt.

IMG_0123.JPG

Bewerkt door Randa, 18 december 2013 - 16:49.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 16 december 2013 - 19:39

Hopelijk komt hij snel terug naar huis. :geluk:

Maar gezien hij blijkbaar graag in de tuinhuisjes een kijkje gaat nemen zou ik zeker en vast vragen dat iedereen in de buurt toch even in zijn tuinhuisje gaat kijken, wie weet zit hij niet ergens opgesloten.

JesCat
JesCat
  • 12 berichten

#3 Geplaatst 16 december 2013 - 19:47

Bedankt, Hilleke. :)

Ja, we hebben een sterk vermoeden dat hij inderdaad ergens opgesloten zit.  Het enige probleem is dat de meeste van onze buren zeggen "nee, het is onmogelijk dat je kat in ons tuinhuisje/onze garage opgesloten zit want die is niet meer open geweest sinds vrijdag".  Terwijl ik bij sommigen vermoed dat ze wel degelijk nog open is geweest, maar dat ze gewoonweg niet willen dat we kijken of zelf niet willen kijken.  Vraag me niet waarom. :-/

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 16 december 2013 - 20:02

Oei, oei ...
Mijne Jef was ook zo'n 1,5 jaar oud, jammer genoeg niet gechipt. Sindsdien worden de anderen hier systematisch gechipt, maar daar heeft Jefke niets aan hé.

Als hij graag in bomen klimt, moet je ook goed opletten dat hij niet is gevallen en zich heeft gekwetst en zich eventueel verstopt.
De dag na mijn Jefke's  verdwijning kwam onze Lientje (ook 1,5 toen) thuis met een gebroken pootje, zij speelde ook graag in de bomen , hoe hoger hoe liever... Je wilt niet weten hoeveel keer we beneden niet hebben staan roepen dat ze alsjeblieft wilde naar beneden komen !!!

Ik zou er toch proberen op aan te dringen bij de buren om eens te mogen gaan kijken in hun tuinhuisjes hoor, of tenminste toch proberen ....

Ik leef echt wel met je mee hoor. Veel sterkte !!! En we duimen hier allemaal heel hard met je mee !!!!

Please Jeffke ga naar huis of miauw eens hééééél luid dat er je iemand hoort !!!!

JesCat
JesCat
  • 12 berichten

#5 Geplaatst 16 december 2013 - 20:25

Wat is dat toch met poezen en bomen??

Ik vraag me wel af in hoeverre die chip zinvol is.  Onbekende katten worden door de meeste mensen toch aanzien als zwervertjes of "ah, mss een nieuwe kat van de buren" en gebeurt er verder niets mee.  Laat staan dat ze ze zouden proberen vangen.

Op onze flyertocht vandaag zijn we een aantal meelevende mensen tegengekomen, maar er zijn er ook die toch maar lauwtjes en ongeïnteresseerd reageren.  Toen we naar de politie belden met de vraag of er melding was binnengekomen van een dode poes, kregen we met moeite het adres waar die poes was gevonden (omwille van de privacy).  En als we vroegen of we eens mochten kijken zeiden ze "te laat, die is al naar Rendac" en "als ze toch nog bij ons in de container zou liggen, mag je toch niet komen kijken want dat is onhygiënisch".  Ik heb een sterk vermoeden dat ze niet eens controleren of het diertje gechipt is.  Bij Rendac waren ze - geloof het of niet (gezien hun activiteiten) - heel vriendelijk.  Ze gingen opletten en hem vergelijken met de foto die ik in mail had mogen doorsturen.  Bij de Sint-Niklase reinigingsdienst (die in opdracht van de politie de poes gaat ophalen) wisten ze ons uiteindelijk te zeggen dat de poes nog niet was weggehaald van de plaats des onheils maar dat dat ieder moment kon gebeuren.  Wij raprap naar dat adres.  Gelukkig bleek het ons Jeffke niet te zijn, maar een andere arme stakker.  Het toont in ieder geval hoe begripvol en meelevend de politie hier is.  Echt geshockeerd was ik door hun gedrag.

Hopelijk komt die kleine avonturier snel weer thuis.  Ondertussen gaan er allerlei scenario's door mijn hoofd. :-/

In ieder geval bedankt voor jullie raad.  Mss moet ik de moed bij elkaar rapen om de buren nog eens lastig te gaan vallen...

Is het met het pootje van jullie Lientje dan nog goedgekomen?

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 16 december 2013 - 20:28

Veel succes met je zoektocht naar Jefke, ziet er ook zo'n lieverdje uit.
Ik denk ook dat hij ergens op avontuur gegaan is, boom of tuinhuisje. Wij hebben een katertje gehad dat een heel weekend op de ruwbouw van de buren opgesloten zat, ik was heel erg in paniek! Hopelijk is het met Jefke hetzelfde verhaal he!

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 16 december 2013 - 22:01

Ja, hoor Lientje is terug de oude ... Alhoewel zij en Tom sindsdien ons Jefke echt wel missen !!! het waren nu eenmaal 12 pootjes op één buikje

Triest het verhaal van de politie, echt erg... hier waren ze tenminste nog beleefd om tenminste te luisteren ...

Sommige mensen snappen niet dat je van katjes kunt houden, voor hen is dat een beest, 't steekt niet nauw !!!

We hebben hier nu ook een zwerver in de garage, die komt iedere avond z'n eten halen en slaapt dan binnen ... Een echt lieve schat... we hebben er een bandje om gedaan met een kokertje met vraag om ons eens te bellen, maja nog altijd niets gehoord en 't beestje blijft maar naar hier komen...

Wij zoeken ons suf naar ons katje terwijl anderen ....... je mag er niet aan denken...

Hou jullie goed, en laat aub weten als hij terecht is. ik hoop morgen ;)

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#8 Geplaatst 16 december 2013 - 23:29

Ocharme toch, ik duim mee voor een snelle thuiskomst van Jeffke. Ik zou zeker ook nog eens aandringen bij de buren. Vind het maar raar dat ze sinds vrijdag niet meer in tuinhuis of garage zouden geweest zijn. Tuinhuis oké, maar een garage...
Ik stel me eigenlijk ook wel die vraag, of verloren gelopen katjes wel gecontroleerd worden op een chip. Ik denk ook dat men er eerder van uit gaat dat het zwerfkatjes zijn, of gewoon de moeite niet doen om het te controleren.
Heel veel sterkte, en heel veel geluk!

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 17 december 2013 - 07:13

Ik zou toch ook zeker nog eens vragen bij de buren. Het is toch een kleine moeite om even te gaan kijken in het tuinhuisje of garage.
Als er huizen zijn met kelders kan je best daar ook eens vragen. :onzeker:  Bij de politie moet je geluk hebben dat het dierenvrienden zijn.
Ik ken er ook andere bij de politie die al veel diertjes hebben opgevangen van de straat. De moed niet opgeven en zeker blijven zoeken. Hopelijk vind je hem snel terug.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

JesCat
JesCat
  • 12 berichten

#10 Geplaatst 17 december 2013 - 14:36

Bij onze dichte buren hebben we nog eens aangedrongen en zijn we uiteindelijk ook mogen gaan kijken in de garage.  Daar zat hij spijtig genoeg niet.  Op de twee scholen in de buurt zijn we op het secretariaat langsgegaan en op die ene (een gigantische VTS-campus) gingen ze het bericht zelfs rondsturen in de klassen.  Wel ontmoedigend, de omvang van die campus.  Ik heb het nu voor het eerst beter gezien en die is echt enorm.  En overal tuinhuisjes, containers, koten en hangars.  En aan de achterkant ervan staan wel 100 garageboxen.  De moed is me wat in de schoenen gezonken momenteel.

We hebben ook naar de dierenarts gebeld.  Volgens haar kan een kat gemiddeld 4 à 5 dagen overleven zonder drinkwater.  Vandaag is dag 4 (de vrijdag van zijn verdwijning niet meegerekend).

Hier nog een fotootje van toen hij nog kleiner was... :(

IMG_0114.jpg

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 17 december 2013 - 15:53

Ik kan me voorstellen dat jullie in zak en as beginnen te zitten. Ik blijf aan jullie denken en hopen dat hij uiteindelijk zelf zijn weg naar huis kan vinden. Och jeff, ga aub terug naar huis jongen, je baasjes missen je zo verschrikkelijk !
En 't is zo schoon baasje, zo'n lieve oogjes ...

Het doet me er aan denken, als je op zoek gaat in hokjes, kotjes, tuinhuisjes ... ed dan neem je beter een zaklamp mee, een katje reageert niet altijd (door angst, zelfs al is het jou stem) als je dan schijnt kun je misschien de reflectie van de oogjes zien ...

Heel veel succes hoor.

Ik blijf hier ongelooflijk hard mee duimen!!!
:hug:

JesCat
JesCat
  • 12 berichten

#12 Geplaatst 17 december 2013 - 18:42

Hij is terug!!! :)  Daarnet, een halfuurtje geleden, stond hij voor onze deur, volledig uitgehongerd heeft hij zich op zijn eten gestort en nu is hij onder de zetel gekropen om te slapen wslk.  We waren net terug thuisgekomen van een dagje affiches hangen in de buurt.  We waren nog maar een paar minuutjes terug thuis of we hoorden gemiauw aan de voordeur.  De verloren zoon was teruggekeerd! :)

Natuurlijk ben ik superblij en opgelucht dat hij al bij al goed en wel is thuisgekomen.  Als hij nu maar eens zou kunnen vertellen waar hij al die dagen heeft gezeten... en of onze inspanningen hebben bijgedragen aan zijn veilige thuiskomst.  Ik vrees dat we het mss wel nooit zullen weten...

Heel erg bedankt, Joske, Mauricke, Juleken, Sandraken en Hilleke, voor jullie steun!  :hug  Jullie hebben mij echt geholpen om moed te houden en ik ben daar superdankbaar voor. :)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 17 december 2013 - 18:50

Och, dat is nu eens nieuws die er altijd zou moeten volgen op een vermissing. Ik ben superblij voor jullie en ook voor Jeffke natuurlijk.

Je steunen is het minste dat we kunnen doen in zo'n situatie, het is wel van op afstand maar, ik weet dat het deugd doet.

Verwen jullie schat nu nog maar eens extra en geef hem van mij een super-dikke knuffel :hug: :hug:

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#14 Geplaatst 17 december 2013 - 23:48

Ooooh, hoe super om dit hier te lezen!!! Ben zooo blij voor jullie en voor Jeffke. Mooi beestje trouwens, ziet er echt een schatje uit en idd heel lieve blik in zijn oogjes. Verwen hem maar eens op en top, maar dat zal sowieso al het geval zijn. Top!!

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 18 december 2013 - 06:39

Maar dat is nu eens goed nieuws. :dancer: Waar hij gezeten heeft ga je waarschijnlijk toch nooit te weten komen. :onzeker: Misschien heeft iemand van de buren toch een inspanning gedaan om een kijkje te nemen. Het voornaamste is dat hij terug is en kan bekomen van zijn avontuur. :d
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Vermist