Spring naar inhoud

- - - - -

Gulzigheid of iets anders?

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#16 Geplaatst 03 januari 2014 - 10:09

Het is nog altijd niet beter. Elke nacht lijkt ze 1 keer over te geven.
We gaan nu de brokken s'nachts wegnemen en enkel 1 of 2 keer s'nachts natvoer geven.
We blijven hopen dat het gulzigheid is, maar vroeger was het niet zo vaak een probleem.

Deze nacht had ze niet overgegeven, ze had ook geen brokjes om te eten en heeft 1 keer natvoer gegeten.
Maar dan gaf ik haar deze ochtend natvoer en had haar bakje vol gedaan.
Het was eigenlijk teveel, maar ook weer te weinig om over 2 keer te spreiden.
Resultaat: toen ik haar bakje ging halen om af te wassen, lag nog de helft er in en lag de andere helft overgegeven er naast.
Het was echt bijna hetzelfde als hoe het er uit ziet als het uit het zakje komt, dus het kan niet ver haar maag in gegaan zijn.
Toch schrokken doordat ik haar veel gegeven heb?

We zullen nu haar maar héél weinig brokjes geven overdag en telkens bijvullen als het een tijdje op is.
s'nachts gaan we haar geen brokken meer geven en zullen een automatisch bakje halen voor natvoer.
En dan gaan we telkens kleinere hoeveelheden natvoer geven.

Ik vind het wel raar, omdat ze vroeger voornamelijk brokken at en maar een beetje natvoer.
Natuurlijk was het natvoer toen wel van de dierenarts en waarschijnlijk minder lekker.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#17 Geplaatst 03 januari 2014 - 12:54

Heel vervelend, ze zouden het moeten kunnen zeggen

Best kleine porties geven en zien of ze dan nog overgeeft

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#18 Geplaatst 03 januari 2014 - 13:55

Gaan we doen, ben gewoon ongerust of er niets anders zou zijn.
Maar ik heb eigenlijk geen zin om haar weer door de hele DA-mallemolen te laten halen als het verdict gewoon gulzigheid zou blijken.
Ze eet, haar drolletjes zijn perfect, ze ziet er niet ziek uit en ze doet helemaal normaal.
Het is enkel dus 1 keer per dag / nacht dat ze overgeeft en het komt niet van diep, precies gewoon teveel in 1 keer.
Om ze dan weer helemaal bloedonderzoek, echo, ik weet niet wat te moeten laten ondergaan....

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#19 Geplaatst 09 januari 2014 - 10:59

Ze heeft een tijdje niet meer overgegeven, tot gisteren. Maar we weten niet aan wat het lag, gulzigheid, te grote portie of woede.
Mijn ouders waren eventjes weg en ze heeft dat vroeger nog gedaan dat ze dan overgaf van frustratie omdat wij er niet waren.

Voorlopig blijven we het aanzien, ze ziet er goed uit, speelt zelfs vaker dan vroeger, blijft perfect op gewicht, etc.
Brokken geven we enkel nog maar in mini-porties en s'nachts zelfs niet meer, wat lijkt te helpen.
Het is alleen zo vervelend dat je ze geen gewone porties meer kan geven waardoor ze quasi continue om eten vraagt.

Het zou toch handig zijn als ze konden praten hè. Als ze kon zeggen of ze kwaad was geweest of gulzig ofzo...