Spring naar inhoud

- - - - -

Rare ervaring

vuilnis

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 17 december 2013 - 19:02

Heb ik nu eens iets gek meegemaakt.  Misschien hebben jullie ook vaak het probleem dat de vuilniszak wat zwaar is door al het kattengrit.  Nu was er deze maandag ophaling van vuilnis en ook glas en karton.  Onze vuilniszak was wat te zwaar dachten we, kantjeboord 15kg.  Nu dachten we, we zetten hem toch buiten, je weet maar nooit dat ze hem toch meenemen.  Normaal als het te zwaar is plakken ze er een 'te zwaar' sticker op.  
Maandagavond zie ik aha de zak is weg! Het karton was nog niet opgehaald in de hele stad, een of andere vertraging zeker.  Zie ik ineens een keinere kartonnen doos staan naast men door, die ik eigenlijk in een grote doos had gestoken.  Er lag een los stuk papier op straat, wil ik die in die kleine doos steken en zie ik plots dat de doos gevuld is met vuil kattengrit, gewoon los!  Kverstond me er niet aan!  Het kan haast niet dat een toevallige persoon men doos als vuilnisbak gebruikt heeft.  De enige verklaring dat ik eraan kan geven is dat een geirriteerde vuilnisophaler mijn vuilniszak heeft opengedaan, een zak kattengrit eruit heeft gehaald en die geleegd heeft in die doos.  Lijkt mij nogal heel grof! Dat iemand de moeite doet om die zak kattengrit uit mijn vuilniszak te halen en die te legen in een doos! In plaats van gewoon een sticker te plakken, en ons het laten op te lossen.
Nogal rare ervaring!

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 17 december 2013 - 19:19

schrik van niks, mensen durven da zenne....

Wij hadden van de zomer een aantal zwarte zakken naast de oprit staan, een gedeelte afval voor containerpark, een gedeelte dat mee moest met huisvuil maar waar nog een huisvuilzak rond moest.

Dus op een dag sorteer ik die zakken en één zak is gevuld met oud papier.  Ik zeg tegen mijn vriend "sinds wanneer doen wij papier in vuilniszakken ???"  Hij zegt "ik heb niks in een zak gedaan" en ik antwoord geergerd "ja ja zal wel" terwijl ik de zak omkieper.
Toen kwam er een doos honeypops te voorschijn, iets wat wij niet eten en ook mijn vriend niet dus ik snuffel door het papier en vond daar verschillende reclames met allemaal hetzelfde adres erop.  Iemand had gewoon die zak bij ons komen zetten.

Mijn vriend heeft hem daar in de tuin geflikkerd en aangebeld "uwen afval ligt in uwen hof he madame"
Ze begon int turks wa te brabbelen want ze kon blijkbaar geen nederlands.
Hem heeft gewoon geantwoord : nog ene keer en ik kieper hem helemaal leeg in uwe voortuin.

Echt waar, mensen schamen hun eigen voor niks.

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 17 december 2013 - 19:21

Degoutant zoiets hé...

Ik heb eind vorige week een slotje op ons achterpoortje gezet.. want mensen kwamen IN onze tuin.. Om hun hondenuitwerpselen met PLASTIEK zakje IN onze groene container te gooien... das toch ook onbeschoft hé???

Maar da nu ne vuilnisman die moeite zou doen zou mij verbazen... Maar ge weet nooit!

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 17 december 2013 - 19:27

Oei dan zou het inderdaad wel eens kunnen zijn dat het van iemand in de buurt is.  Ik woon in Gent dus er zijn hier wel een hoop mensen met katten.  Alle zeg dat mensen zoiets doen! Toch veel simpler om dat gewoon in een zak te doen en bij je vuilnis te steken, in plaats van stiekem in zo'n doos gieten.  Moeilijk te geloven van mensen, daarom dat ik dacht misschien een vuilnisman die kwaad was om de zware zak, maar beginnen graven in de vuilnis uit woede lijkt wel extreem.  Tzal dan wel van een degoutante buur zijn.  Dat mensen zo grof kunnen zijn.  Nu mag ik sebiet die doos naar boven sleuren naar m'n appartement om in een vuilniszak te doen, zucht.

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 17 december 2013 - 19:46

Ik denk dat jullie gelijk hebben over walgelijke mensen die zulke dingen doen.  Heb nog eens gekeken en het kattengrit is niet hetzelfde als dat van ons, het zijn dikkere korrels.  Dusja, tzal wel zoiets geweest zijn.  Niet te geloven.

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 17 december 2013 - 20:18

Ik denk dat dit soort sluikstorten van alle tijd is. 'k Heb hier al twee keer een verbouwing gedaan waar een container aan te pas kwam. De eerste keer was het één voor alle soorten afval (behalve glas en olie), het mocht alleen niet over de boord komen en ging voor mijn "puin en rommel" al wat nipt zijn. 's Morgens lagen daar kartonnen dozen in, keukenkasten, een strijkplank, allemaal niet van mij. Ik heb die er allemaal weer uitgezwierd en aan een paar "buurtgazetten" gevraagd of ze wisten van wie de rommel was, dat die niet in mijn container mocht want dat ik die volledig zelf nodig had (en zelfs het laatste restje met de auto naar het containerpark zou moeten doen) en als het niet weg was dat ik desnoods de politie ging verwittigen ivm sluikstorten.  De volgende morgen was alle rommel weg ;) En de gast waarvan ik bijna zeker weet dat hij het gedaan heeft, kijkt sindsdien heel kwaad na mij :lachen:
De tweede keer een container enkel voor puin dus daar mocht niets anders in. En ook de eerste nacht had er daar direct iemand een zak met rommel ingegooid. 'k Heb er geen woorden aan vuil gemaakt, de zak eruit gezwierd en hij is daar zeker twee weken blijven liggen. De oorspronkelijke eigenaar is die dan op een nacht toch gaan weghalen :p

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 17 december 2013 - 20:26

En het zal nog verergeren, dat sluikstorten hier wordt vanaf 2015 alles gewogen.
Nu hebben we nog vuilzakken voor rest afval maar dat wordt dan een zwarte container van 120 of 240 liter die we samen met de gft container moeten huren.Dus bij ophaling wordt die 2x gewogen en moeten we betalen op gewicht. Hier met het klonterend grind wordt dat een ramp dus ben ik nu al stil aan over aan het gaan op cats best oko, die kan gewoon in de gft container mee. Is een pak lichter.
Maar veel zullen dus hier ook weer overal bij mensen gaan bijzetten of dumpen. Triestig gewoon.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 17 december 2013 - 20:29

Bij mijn ma in de gemeente kreeg iedereen een bepaald bedrag dat ze gratis mochten naar het containerpark doen. Vanaf volgend jaar is het ook betalen. Zal ook goed helpen tegen sluikstorten zo.

sonia63
sonia63
  • 82 berichten

#9 Geplaatst 17 december 2013 - 20:30

Hahaha,buurtgazetten,dat moet ik onthouden :jump:

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 17 december 2013 - 20:54

Amai gebeurt duidelijk vaker dan ik dacht.  Net die doos met veel moeite in een plastiek zak leeggegoten.  Ik ben nu 100 procent zeker dat het niet mijn grit was, en dus niet een boze vuilnisman, maar een vuilerik van een buur! Zoveel poep dat erin lag! Walgelijk jobje.  Wie doet nu zoiets.  In een zak aan iemands deur is smerig, maar een kartonnen doos volgieten met grit vol met poep, dat is een hele andere klasse nog.  Bah.

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 17 december 2013 - 21:10

Bekijk berichtSabine2, op 17 december 2013 - 20:18, zei:

Ik denk dat dit soort sluikstorten van alle tijd is. 'k Heb hier al twee keer een verbouwing gedaan waar een container aan te pas kwam. De eerste keer was het één voor alle soorten afval (behalve glas en olie), het mocht alleen niet over de boord komen en ging voor mijn "puin en rommel" al wat nipt zijn. 's Morgens lagen daar kartonnen dozen in, keukenkasten, een strijkplank, allemaal niet van mij. Ik heb die er allemaal weer uitgezwierd en aan een paar "buurtgazetten" gevraagd of ze wisten van wie de rommel was, dat die niet in mijn container mocht want dat ik die volledig zelf nodig had (en zelfs het laatste restje met de auto naar het containerpark zou moeten doen) en als het niet weg was dat ik desnoods de politie ging verwittigen ivm sluikstorten.  De volgende morgen was alle rommel weg ;) En de gast waarvan ik bijna zeker weet dat hij het gedaan heeft, kijkt sindsdien heel kwaad na mij :lachen:
De tweede keer een container enkel voor puin dus daar mocht niets anders in. En ook de eerste nacht had er daar direct iemand een zak met rommel ingegooid. 'k Heb er geen woorden aan vuil gemaakt, de zak eruit gezwierd en hij is daar zeker twee weken blijven liggen. De oorspronkelijke eigenaar is die dan op een nacht toch gaan weghalen :p

Vind ik wel goed gedaan van jou. Gelukkig hebben wij hier (nog) geen last van. :louche:

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 17 december 2013 - 21:13

Mijn god, degoutant!
Mensen schamen hun voor niks meer tegenwoordig!

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#13 Geplaatst 17 december 2013 - 22:01

Bekijk berichtcatherine, op 17 december 2013 - 20:26, zei:

En het zal nog verergeren, dat sluikstorten hier wordt vanaf 2015 alles gewogen.
Nu hebben we nog vuilzakken voor rest afval maar dat wordt dan een zwarte container van 120 of 240 liter die we samen met de gft container moeten huren.Dus bij ophaling wordt die 2x gewogen en moeten we betalen op gewicht. Hier met het klonterend grind wordt dat een ramp dus ben ik nu al stil aan over aan het gaan op cats best oko, die kan gewoon in de gft container mee. Is een pak lichter.
Maar veel zullen dus hier ook weer overal bij mensen gaan bijzetten of dumpen. Triestig gewoon.

Hier zijn ze ook begonnen met het afval te wegen, ik zet de bak op het laatste moment buiten omdat ze er niets extra zouden inkieperen

Geplaatste afbeelding

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 17 december 2013 - 22:07

Bij ons worden de afvalzakken vanaf 1 januari € 0,30 duurder per zak, is ook meer dan genoeg als je dit eens berekend op jaarbasis :s

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 17 december 2013 - 23:03

Wat verschrikkelijk seg!
Hier is het anders ook niet beter hoor.
De mensen van hierboven zetten hun vuilzakken gewoon in de kelder en laten die daar staan tot iemand (wij dus, omdat we op de gelijkvloers wonen) ze buiten zetten.
Nuja, wij zetten onze vuilniszakken gewoon op ons koertje en als het donderdag is zetten we ze op straat.
Hoe moeten wij nu weten dat ze die vuilniszakken in de kelder zetten?
Tot het begon te stinken natuurlijk...
Hebben toen een papier op de deur gehangen dat ze hun vuilniszakken zelf op de straat moeten zetten.
En de volgende donderdag stonden de vuilniszakken gewoon op de gang voor onze deur! :r
Te lui om ze 2 meter verderop op straat te zetten.
En dan gaan ze allemaal blikjes op de vensterbank zetten natuurlijk.
Sommige mensen zijn echt gruwelijk.

Time spent with cats is never wasted