Spring naar inhoud

- - - - -

Rare ervaring

vuilnis

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 17 december 2013 - 23:51

Denk echt niet dat de mannen van de vuilkar dat gedaan hebben. Zal inderdaad wel een buur zijn.
Mijn buren kieperen regelmatig dingen bij in mijn emmer met glas, waar ik niet echt mee kan lachen, gewoon omdat ze er ook dingen bijsteken die er niet in thuishoren en waardoor het dus niet opgehaald wordt.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#17 Geplaatst 17 december 2013 - 23:59

Momenteel moeten we als we de gft container uit zetten er een sticker aan hangen van telkens 3€ en de gewone huisvuilzakken kosten 18,5€ per rol van 10 zakken.
En dan betalen we jaarlijks nog een vuilbakkenbelasting van 65€
Als het diftar systeem is dan moeten we 100€ storten en dan trekken ze daar elke keer de huursom van de bakken af en de prijs die we betalen per kg. Blijft er nog 10€ over moeten we weer 100€ storten.
Ik begrijp wel de vervuiler betaalt maar dat ze dan de fabrikant doen betalen. Koop een doos koeken bv die zit in een kartonnen doos en elke koek nog eens apart ingepakt. Koop vlees in de colruyt of carrefour dat wordt ook ingepakt op een isomoschaaltje. Dat vult de vuilzakken goed. Dus zouden ze beter het probleem daar al aanpakken.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 18 december 2013 - 06:28

Hier in de buurt organiseren we elk jaar een dag om zwerfvuil op te halen. Je kan je niet voorstellen wat mensen durven dumpen langs de kant van de weg of in de grachten. :trance:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 18 december 2013 - 08:20

Mijn vorige buren (de eerste buurvrouw en het gezinnetje daarna) waren daar ook goed in.

Beide leefden ze van het ocmw, hun afval werd eerst betaald door het ocmw en daarna zelfs gewoon bij hen opgehaald door het ocmw omdat ze het zelfs niet meer in zakken in de container deden maar gewoon de zakjes uit hun vuilbakken haalden en ze zo open in het schop gooiden.

Maar als onze container dan buiten stond om op te halen dan waren ze rap he om hem vol te stoempen.  Leuk ze, als jij per kilo moet betalen en die ocmw-randdebielen, waarvan jij het ook nog eens moet betalen via de belastingen, hun afval ook nog in jouw bak komen duwen.

Toen de eerst buurvrouw verhuisde naar een grotere ocmw-woning heeft het ocmw 2,5 TON uit het aanpalende huis gehaald.  En wij waren al maanden de rattenvanger aan het bellen.  Ben al lang blij dat ze dat niet allemaal in onze container gekregen heeft want t zou een schoon rekeningske geweest zijn.

Nu wonen we gelukkig in een nettere buurt waar minder van dat volk woont.  Veel aangenamer en nog geen fratsen meegemaakt met ons afval.

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 18 december 2013 - 09:16

Bekijk berichtSteffie_G, op 17 december 2013 - 23:03, zei:

Wat verschrikkelijk seg!
Hier is het anders ook niet beter hoor.
De mensen van hierboven zetten hun vuilzakken gewoon in de kelder en laten die daar staan tot iemand (wij dus, omdat we op de gelijkvloers wonen) ze buiten zetten.
Nuja, wij zetten onze vuilniszakken gewoon op ons koertje en als het donderdag is zetten we ze op straat.
Hoe moeten wij nu weten dat ze die vuilniszakken in de kelder zetten?
Tot het begon te stinken natuurlijk...
Hebben toen een papier op de deur gehangen dat ze hun vuilniszakken zelf op de straat moeten zetten.
En de volgende donderdag stonden de vuilniszakken gewoon op de gang voor onze deur! :r
Te lui om ze 2 meter verderop op straat te zetten.
En dan gaan ze allemaal blikjes op de vensterbank zetten natuurlijk.
Sommige mensen zijn echt gruwelijk.

Amai zeg, wat een rotzakken van een buren!  Is dat nu zo lastig om die zak buiten te zetten.  Sommige mensen hebben ook geen enkele zin voor verantwoordelijkheid en blijven zich gedragen als snotneuzen.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#21 Geplaatst 18 december 2013 - 09:26

Bij ons zijn er gelukkig nog niet van die toestanden, maar oh wee als onze vuilzak(ken) niet op een manier gesloten zijn dat je ze niet open krijgt. Want als onze buren een klein gaatje zien, proppen ze er ook zoveel mogelijk bij. Sinds we dat door hebben, proberen we onze vuilzakken dus zo dicht te doen, dat je ze echt niet makkelijk open krijgt.

Wat bij ons wel een probleem is, zijn de vuilzakken zelf. Die scheuren gewoon op alle plekken! Je moet er nog maar naar kijken en ze scheuren al, laat staan dat je ze wil oppakken om buiten te zetten.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

#22 Geplaatst 18 december 2013 - 09:40

Hier nog geen zo'n toestanden meegemaakt.
Waar we vroeger woonden, woonde de huisbazin naast ons en die kwam dan wel 's avonds voor de ophaling haar zakken voor ons deur zetten. Ze vond dat dat niet paste voor haar huis en dat dat een marginaal zicht gaf. Dus ja, ze poefte haar zakken dan maar voor ons deur.

@ BlackScopion;
Allee zeg, da's toch ook geen doen dat die zakken bij gelijk wat scheuren!

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 18 december 2013 - 22:25

Ik denk dat ik het mysterie opgelost heb.  Was tv aan het kijken toen ik plots kattengejank hoorde aan de deur, dacht eerst dat het de mijne was, ik was al aan het ssh'en.  Toen het steeds luider ging begon ik me zorgen te maken en daar staat mijn Frankie aan de deur maar het was een andere kat die in de gang stond te janken, een ongelooflijk dikke kater.  Verstond me er niet aan waar die van kwam, de deur was toe beneden.  Ik heb net nieuwe bovenburen dus ik dacht, misschien daar ontsnapt.  Ik klop, meermaals, doet eindelijk iemand open en ja hoor hun kat.  Nogal ruw uitziende gast, al rokend opendoen, broek half af met de onderbroek goed opgetrokken, kort geschoren hoofd.  Nu, vriendelijk genoeg hoor, maar ik heb toch een gevoel dat het waarschijnlijk hij was die geen zin had in kattenbak kuisen en dat maar lekker in mijn doos heeft leeg gegoten.  Veel realistischer dat hij het was, gewoon naar beneden lopen, en niet een verdere buur die met een zak vol grit en kak een doos aan het zoeken was in de straat.
Het is toch redelijk verdacht.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 19 december 2013 - 15:55

Dat zou wel eens kunnen dan.
Hopelijk gaat het niet elke keer zo zijn!

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 20 december 2013 - 10:13

Ik hoop van niet!