Dit bleef echter aanhouden en de diarree was echt super lopend. Dus na 4 dagen ben ik ermee naar de dierenarts gegaan, samen met een staaltje van zijn stoelgang.
Zo werd Giardia uitgesloten.
Nio kreeg medicijnen voorgeschreven voor 4 dagen om de lopende diarree te stoppen en moest overschakelen op Sensitivity van RC, ook het natvoer daarvan. De dierenarts dacht aan een voedselallergie en pas na 1 a 2 maand stabilisatie zouden we langzaam mogen proberen weer ander voedsel te introduceren.
Na 2 weken ongeveer was Nio zijn diarre over en legde hij harde keutels.
Tot zondag, toen merkte ik dat hij wou stoelgang maken, maar er kwam niets uit: geconstipeerd dus.
Maandagmorgen was hij echt niet goed, constant proberen te gaan maar het lukte niet en hij jankte van de last. Dus onmiddellijk opnieuw naar de DA gegaan.
Hij is daar een voormiddag moeten blijven voor onderzoeken en stoelgang op gang te brengen. Hij heeft nu een dikke darm-ontsteking door allergie.
Eindconclusie: superallergisch, zelfs voor Sensitivity.
Hij staat nu op hypoallergeen voer van RC voor de brokjes en natvoer van Hills. Plus weer antibiotica voor 5 dagen.
Hij voelt zich voor de rest wel goed, speelt als normaal en is superlief.
Nu maak ik mij enkel zorgen wat er gebeurd als zelfs dat hypoallergeen voer te sterk blijkt voor zijn overgevoelig systeem. Wat gebeurd er dan? Wat zijn er nog van oplossingen?
Bewerkt door Arni, 19 december 2013 - 20:20.