Spring naar inhoud

- - - - -

Rauwe voeding

• Log in om te reageren
81 reacties op dit onderwerp
Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#76 Geplaatst 26 december 2013 - 19:45

Bekijk berichtlilymaya, op 26 december 2013 - 15:00, zei:

ik vind het zelf malen zeker duur, eigenlijk duurder dan  kvv, maar ja, je weet wat er in zit!
en ze vinden het eigenlijk lekkerder.
maar ik koop wel kvv voor wat afwisseling.
als ik zelf maal zit ik toch ook gauw rond 10 euro de kilo. Ik heb natuurlijk maar 4 katten, met 13 zou ik wel anders doen.
Ik weet niet hoe ik aan die doorstreping kom, tablet zeker! Sorry daarvoor

10 euro/kg als je zelf maalt ? Wat gooi je daarin , rosbief,lamskroontjes ofzo ....? ;)

Ik geef BARF ,dus geen KVV.

Prijzen die ik oa.geef zijn :

-Konijnkarkas : 1.70 euro/kg   Fazantkarkas :1.60 euro/kg   Bosduifkarkas:1.85 euro/kg   Kippe nekken : 1.25 euro/kg   Eende nekken : 2 euro/kg. ......
-Paardespiervlees  : 3.5 euro/kg Konijnenspiervlees 4 euro/kg Kipfilet 3.5 euro/kg. Hert spiervlees 2.75 euro/kg kalkoenspiervlees 5 euro/kg........
-Paardenhart : 3.25 euro/kg Lamsnieren : 3.50 euro/kg Lamslever : 2 euro/kg. ......

Moest ik nu een KVV maken van bijvoorbeeld ....konijnkarkas/eendenekken - Paard/Kip spiervlees & paarden hart/lamsnieren & lamslever...

Kom ik op prijs Bot = 1.37 euro Prijs spiervlees 3.29 euro Orgaan : Hart = 0.30 cent  Lever = 0.17 cent Nier = 0.06 cent

Totaal van 1.37 + 3.29 + 0.30 + 0.17 + 0.06 cent ==> 5.19 euro/kg. ...en zit met 5 verschillende diersoorten in men KVV (+ het grote voordeel is idd dat je weet wat er ECHTt inzit en zelf beslist hoe de kwaliteit is)

Bewerkt door Mister B., 26 december 2013 - 20:08.

lilymaya
lilymaya
  • 8.010 berichten

#77 Geplaatst 26 december 2013 - 20:03

Ik koop gewoon vlees in de makro, carrefour of gelijk waar, en dat is meestal rond de 10 euro, tenzij het in aanbieding is! Soms eens snelverkoop, dan is het minder,  ik koop konijn, kwartels, kalkoen, zalm, stoofvlees, soepvlees, enz

ge
en lamskroontjes hoor, die kosten 30 euro :lol:
Verklaar je me gek of wat?
Ik ben niet de enige hoor!
Orgaanvlees is ook al gauw 4 a 5 euro!
Ik weet dat je gewoon in de winkel niet goedkoper kunt!
Gemalen kippennekken koop ik ook 2, 30 euro das dan heel goedkoop!
Daarom vind ik 4 katten meer dan genoeg vooral voor mijn portemonnee!

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#78 Geplaatst 26 december 2013 - 20:38

Bekijk berichtlilymaya, op 26 december 2013 - 20:03, zei:

Ik koop gewoon vlees in de makro, carrefour of gelijk waar, en dat is meestal rond de 10 euro, tenzij het in aanbieding is! Soms eens snelverkoop, dan is het minder,  ik koop konijn, kwartels, kalkoen, zalm, stoofvlees, soepvlees, enz

ge
en lamskroontjes hoor, die kosten 30 euro :lol:
Verklaar je me gek of wat?
Ik ben niet de enige hoor!
Orgaanvlees is ook al gauw 4 a 5 euro!
Ik weet dat je gewoon in de winkel niet goedkoper kunt!
Gemalen kippennekken koop ik ook 2, 30 euro das dan heel goedkoop!
Daarom vind ik 4 katten meer dan genoeg vooral voor mijn portemonnee!

Héhé,verklaar u niet stapelgek ,maar wel een klein beetje gek ;)

Maar als je alles in winkel koopt versta ik zeker dat je aan zo'n prijzen komt.
Waarom bestel je niet mee met groeps bestellingen met forums/barfplaats enzo....?

Ik doe altijd mee met een Belgisch hondenforum ;)

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#79 Geplaatst 26 december 2013 - 20:54

Bekijk berichtMister B., op 26 december 2013 - 20:38, zei:

Héhé,verklaar u niet stapelgek ,maar wel een klein beetje gek ;)

Maar als je alles in winkel koopt versta ik zeker dat je aan zo'n prijzen komt.
Waarom bestel je niet mee met groeps bestellingen met forums/barfplaats enzo....?

Ik doe altijd mee met een Belgisch hondenforum ;)

Hondenvrienden, wie ben jij dan daar?

lilymaya
lilymaya
  • 8.010 berichten

#80 Geplaatst 26 december 2013 - 21:34

Ik vind dat te omslachtig, en misschien weet je ondertussen al, ik wil geen vlees ontdooien en terug invriezen. dan heb ik niet veel  keus meer zeker?
Daarom neem ik  soms ook kvv van tinlo of zo om het een beetje goedkoper te maken en ter afwisseling van smaak. maar vers, is idd beter, dan weet je wat er in zit, kan je geen ongelijk geven.

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#81 Geplaatst 26 december 2013 - 22:58

Bekijk berichtlilymaya, op 26 december 2013 - 21:34, zei:

Ik vind dat te omslachtig, en misschien weet je ondertussen al, ik wil geen vlees ontdooien en terug invriezen. dan heb ik niet veel  keus meer zeker?
Daarom neem ik  soms ook kvv van tinlo of zo om het een beetje goedkoper te maken en ter afwisseling van smaak. maar vers, is idd beter, dan weet je wat er in zit, kan je geen ongelijk geven.

Nee idd.....ma soit,ieder zen keuze he ;)

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#82 Geplaatst 01 januari 2014 - 10:00

Bekijk berichtlilymaya, op 26 december 2013 - 21:34, zei:

Tinlo vinden mijn katertjes niet zo lekker. Als ze haas/kalkoen van lotgering krijgen (€2,50 per kg) eten ze hun pootjes erbij op zo lekker vinden ze dat! Maar ze moeten wel variatie in voer, dus geef ik ze twee kee rper week een ander dier erbij. Maar die van tinlo is erg gemalen, erg papperig. Valt weinig aan te scheuren en kauwen. De andere smaak van lotgering vinden ze minder lekker. Ach ja, zo zoek je wat af. Wel leuk vind ik.

Ga niet uit van veronderstellingen....