Spring naar inhoud

- - - - -

Leo en z'n staart, opnieuw vocht rond de zenuw :(

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 18 december 2013 - 21:43

Zondag viel me op aan Leo dat hij zijn staart niet meer omhoog kreeg. Ik streelde hem en toen ik aan zijn staart kwam miauwde hij en ging zijn staartje nauwelijks in de hoogte. Dus direct gebeld naar de DA die zei dat ik hem warm moest houden en hem laten rusten. Maandagmiddag mocht ik gaan en wat bleek? Rond de zenuw die leidt naar zijn staart zit vocht waardoor die zenuw niet goed meer werkt. Er zal waarschijnlijk iets op zijn staart gevallen zijn, net op de plaats waar de zenuw van zijn rug naar zijn staart gaat. Leo heeft nu een spuit gekregen met pijnstillers (werkt een week), antibiotica voor enkele gevechtswondjes en een middel om het vocht te laten wegtrekken en de zenuw te stimuleren (werkt 3 weken). Na 2-3 weken moet ik zien of hij zijn staart al beter kan optillen en zo niet, krijgt hij een middel om de zenuw krachtiger te maken. Dit kan hij dan nog 1 keer krijgen en als het dan niet lukt zal hij zo blijven... :catsad

Ik voel me nu wel schuldig, aangezien ik niet weet wat of wanneer het precies gebeurd is. Volgens mij moet het de zaterdagavond gebeurd zijn toen hij buiten zat. Da's maar een uur of 2 en dan komt hij terug maar ik heb toen niks aan hem gezien.
Ik hoop dat zijn staart zal genezen. Voor de schoonheid vind ik het niet erg moest het zo blijven. Zelda loopt hier ook met een slappe staart maar dat maakt haar niet minder mooi. Ik vrees alleen een beetje voor Leo zijn evenwicht. Waar Zelda elegant en dartel over smalle plankjes loopt is Leo dan weer de lomperik zelve, zelfs mét functionerende staart.

Dus willen jullie jullie befaamde duimpjes laten draaien en hopen dat de Leo zijn staart opnieuw helemaal zal kunnen gebruiken? :pray:  Ik heb nu ook schrik om hem opnieuw buiten te laten alhoewel de DA zei dat een kat die zich niet 100% voelt binnen wil blijven. En ja, zondag wou hij niet buiten. Vandaag heeft mijn oudste per ongeluk de verandadeur opengedaan en meneer was weg. Na een tijdje kwam hij terug maar de schrik zit er bij mij goed in.

Net nu ik me even geen zorgen hoef te maken over de gezondheid van mijn kindjes, is het mijn katje dat me kopzorgen geeft... :trance:

Bewerkt door Miss Nina, 06 januari 2014 - 20:20.

"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 18 december 2013 - 21:49

:thumb: :thumb: :thumb: duimpjes....OP!!!!!

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 18 december 2013 - 21:56

Ai, het sukkeltje ... Maar waarschijnlijk komt dat vanzelf weer  in orde !! Dat hoop ik toch tenminste ....

Je schuldig voelen zal echt wel niet helpen, hoor, maar 't is natuurlijk wel begrijpelijk. Gelukkig weten we niet wat die kattekes allemaal uitspoken als ze buiten aan het spelen zijn. Je kunt ze binnen houden, maar ja dat is natuurlijk alweer een andere discussie. Die van mij (behalve de 3 jongste) gaan ook naar buiten, de één al wat meer en al wat langer dan de ander. Maar dat is iets waar ik zelf voor kies. En ik zou het ook niet anders willen !!!

Maar ik duim dat zn' staartje toch echt wel in orde komt, dat is toch echt wel belangrijk voor een kat (denk ik toch !! )

Succes Leo !

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 19 december 2013 - 07:53

Ocharme  Leo. :( Je moet je zeker niet schuldig voelen. :neen:  Een ongeluk is snel gebeurd en dit kan ook binnenshuis gebeuren.
Veel beterschap voor Leo. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#5 Geplaatst 19 december 2013 - 07:58

Ik duim mee dat zijn staartje in orde komt. :duim:
Wie weet is het gewoon vocht dat nu op een zenuw drukt ofzo en is dat binnen een paar weken in orde?
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

LilianB1972
LilianB1972
  • 249 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 19 december 2013 - 10:18

Bij mijn poes was het ook zo, da dacht aan aanrijding en aangezien er geen pijnprikkel was wilde ze de staart gelijk amputeren. Ik heb gezegd te wachten om te kijken of het nog goed zou komen en waarempel, het is goed gekomen, heeft nog wel een ontsteking gehad aan zn staart maar daarna is alles weer goed gekomen! Dus even wachten en hopelijk komt het helemaal goed met jouw poes!

#7 Geplaatst 19 december 2013 - 10:20

Ik duim!
Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#8 Geplaatst 19 december 2013 - 11:15

Ik duim mee :duim:
Geplaatste afbeelding

Hildev
Hildev
  • 5 berichten

#9 Geplaatst 19 december 2013 - 11:34

Ook ik duim!

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 19 december 2013 - 12:44

hier wordt ook meegeduimd
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 19 december 2013 - 19:18

Dank jullie wel voor de duimpjes! Voorlopig nog altijd geen verbetering maar de DA zei dat het lang kan duren. Van amputatie zou enkel sprake zijn mocht er geen doorbloeding meer zijn en gangreen kan ontstaan. Ik controleer zijn staartje elke ochtend en avond en momenteel heeft hij deels huisarrest (d.w.z. als het donker is niet meer buiten). De week van 6 januari moet ik mijn DA terugbellen om te laten weten hoe het er mee is. Dus laat die duimpjes maar draaien! :)
"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#12 Geplaatst 19 december 2013 - 23:40

Ocharme die Leo. Een chance dat hij bij jullie zo goed verzorgd wordt. En voel je idd niet schuldig, die bengels steken vanalles uit, we kunnen er niet 24 op 24 bijblijven. Ik duim mee hoor!!

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 20 december 2013 - 15:03

Ik ben mijn duimen al aan het insmeren hoor !!
Ik hoop dat hij toch wel met staart mag blijven rondlopen. :geluk:
Gelooft hij het dat huisarrest? Want katjes die gewoon zijn om buiten te gaan dat is niet makkelijk binnen te houden. Ik weet waarover ik spreek ;)

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 20 december 2013 - 15:45

In normale omstandigheden mocht hij ook maar buiten als ik thuis kom van mijn werk. Hij vraagt er nu niet zo om. Daarnet lag hij knusjes aan mijn buik in de zetel, omdat ik ook ziek ben. Da's de eerste keer sinds we hem adopteerden dat hij zo dicht bij mij ligt. :oops:

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#15 Geplaatst 20 december 2013 - 16:52

Tof !!! Alé, dat hij bij jou ligt bedoel ik, niet dat je ziek bent !! Ook van harte beterschap !!!