Spring naar inhoud

- - - - -

Kleine Thor gevallen!

Help!

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 18 december 2013 - 22:49

Paniek!

Thor (4 maanden) en Pixie waren nogal ruw aan het spelen - hoorde ik - maar ik kon het niet goed zien met het licht uit en de TV aan. Ik hoorde wel dat ze op tafel lagen te 'vechten/spelen'. Ik hoorde plots een klap en een schreeuw; ik liep naar de tafel, maar zag enkel Pixie. Kleine Thor had zich verstopt onder de (lage) zetel en bewoog niet. Ik was bezorgd (had hij hem pijn gedaan?!) dus haalde ik de hengel uit; het duurde een tijdje vooraleer hij van onder de zetel kwam.

Maar, hij sleepte zijn achterpoten! :onzeker: Het duurde een tijdje vooraleer hij de hengel wilde pakken (ik wou hem laten bewegen, om te zien wat er met zijn achterpoten was) en hij bleef zijn achterpoten, die precies niet helemaal mee wilden, een beetje slepen. Ze leken ook een beetje naar buiten te staan.. Hij kon er niet stabiel op recht staan.
Na een tijdje spelen leken zijn poten weer 'normaal'..

Mijn eerste idee was van 'ik bel naar de DA'!, maar nu wandelt hij weer 'normaal', al ligt hij nu een dutje te doen naast mij in de zetel.. Ik mag zijn achterpoten ook aanraken.

Is er reden tot paniek?!

Kan zijn rare pootgedrag gewoon van de eerste 'slag' (ik veronderstel dat'ie van tafel gevallen is) zijn, terwijl dat nu gewoon vanzelf terug hersteld is..?

:( *bang*

Bewerkt door Ismene, 18 december 2013 - 22:50.

De onderstroom die niemand ziet, bepaalt de richting in elk gebied.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 18 december 2013 - 22:54

Ik heb geen idee, maar als ie nu weer normaal loopt zou ik even afwachten en kijken hoe het morgen gaat...
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#3 Geplaatst 18 december 2013 - 22:57

Ook geen idee, maar ik zou ook ff afwachten als hij nu weer normaal loopt.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#4 Geplaatst 19 december 2013 - 00:01

Hier van 't zelfde, zou afwachten en zien hoe het morgen is. Amai, je moet wel in paniek geweest zijn, kan me voorstellen dat het een vies zicht moet geweest zijn om het beestje zo zijn achterpootjes te zien verder slepen. Hopelijk komt alles goed!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 19 december 2013 - 00:04

Op het moment van de val zal hij wel pijn gehad hebben maar als hij nu terug speelt en gewoon loopt zou ik het aanzien tot morgen.

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 19 december 2013 - 09:33

Thor loopt rond alsof er niets is gebeurd.. :s

Gisteravond is hij wel beneden blijven slapen, de hele tijd in de zetel, terwijl hij 's nachts anders bij ons in bed komt slapen. Hij leek een beetje uit zijn doen, misschien van de klap. Hij zal misschien wel een beetje pijn gehad hebben.

Ik was inderdaad érg bezorgd; 't was een heel vies zicht om hem zijn pootjes te zien slepen (zijn achterlijfje ging echt op de grond) en hem te zien omvallen wanneer hij erop wou steunen. Ik dacht echt het ergste.. Ik wist ook niet of ik er wel goed aan deed hem wat te stimuleren om z'n poten te gebruiken, maar ik wou zien wat er aan de hand was. Na het spelen met de hengel, waardoor hij na 'n tiental minuten weer 'normaal' steunde op z'n poten, heb ik hem dan laten rusten.

Het lijkt erop dat hij er niets aan overgehouden heeft, maar ik hou het vandaag toch maar goed in de gaten.

Aan bovenstaanden: bedankt om te volgen, het heeft me gesteund en ergens wat gerust gesteld. :)

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#7 Geplaatst 19 december 2013 - 09:52

Ik zou het ook even aanzien en goed opvolgen. Het kan zijn dat hij wat pijn had van de val, misschien op zijn onderrug neergekomen ofzo, maar dat het na de initiële shock over is en er niets aan de hand is. Moest hij nu toch tekenen tonen van zijn pootjes wat proberen te ontzien of gaan manken ofzo, dan kan je de DA even bezoeken. Maar zolang dat niet is, zou ik hem even opvolgen.

Moet inderdaad schrikken zijn. Ik schrik al als mijn kat met haar kop tegen de deur loopt en even met haar kop schud, laat staan zoiets!
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 19 december 2013 - 10:31

Justin is deze zomer, toen hij een week of 10 was, naar beneden gevallen van de 1e verdieping. We hoorden ook een plof en dan een schreeuw. Hij lag daar doodstil... tot we hem een aai geven en dan kwam er gelijk weer leven in. Direct naar de dierenarts gegaan, maar er was helemaal niets aan de hand.
Jef, toen hij 9 weken was, is daar ook gevallen, maar hij had z'n neusje gebroken.
Intussen is die gevaarlijke "plek" afgezet, zodat ze niet meer kunnen vallen, maar nu willen ze op die barricade klimmen :gek:

Ze moeten nog geluk hebben in hun ongeluk van hoe ze terecht komen. Maar voor zo'n klein beestje is het toch wel een harde klap en dat moeten ze eerst verwerken, denk ik. Hoe zouden we zelf zijn?

En katjes zijn nu eenmaal niet gemaakt om altijd stil te zitten hé, er zit ferm veel leven in.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 20 december 2013 - 15:04

Hoe gaat het voorlopig met Thor !!! Alles nog in orde ?

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 21 december 2013 - 11:04

Wel Joske, ik merk er helemaal niets meer van. Bizar. Het zal de eerste shock wel geweest zijn, of zo. Gelukkig.

Het verhaal van jouw Justin en Jef is ongelooflijk.. 't zijn toch enorm taaie beestjes hé. Vreemd wel dat ze blijkbaar het gevaar blìjven opzoeken, slim zoals ze zijn zouden ze het net moeten vermijden.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 21 december 2013 - 11:49

Och, wat zielig... In de zomer ook een opvangkitten dat uit de grote krabpaal viel. Die reageerde zo vreemd na de val, ik dacht dat het gedaan was. Had het zien gebeuren. Theo stapte helemaal ongecoördineerd. Dacht dat zijn rugje gebroken was ofzo, of iets met zijn kopje. Dus opgepakt, nagekeken, hij leek te bekomen. Eventjes warm gehouden bij mij, laten kalmeren want hij was in paniek. En het kwam weer goed. Pfoeh...

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 22 december 2013 - 11:40

Och, ik zou daar ook erg veel zorgen van hebben :onzeker: Gelukkig is het goed gebleven!! Oef ;)
je bent een geweldig goeie poezenmama !

Vind het ook erg leuk om te lezen dat ze zo goeie match zijn samen :d

sorry laatste keer