Spring naar inhoud

- - - - -

Zo triest, maar wat kunnen we doen?

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#16 Geplaatst 21 december 2013 - 16:27

Is niks hoor, je hebt gelijk trouwens, is idd niet goed om hen buiten te laten.
Yvonne is al meer dan tien jaar gewoon om binnen en buiten te gaan, dus is niet eenvoudig om daar nu plots een binnenkat van te maken.
Ik heb het er ook moeilijk mee hoor om hem buiten te laten. Maar veel gaat hij eigenlijk niet buiten en hij blijft zo goed als altijd in onze tuin of op onze weide. Hij wordt een dagje ouder en gaat dus gelukkig niet verder dan hier bij ons. Andere katten zie ik hier in de buurt niet meer het afgelopen jaar. Racheleke laten we af en toe een fris neusje halen, maar die loopt dan efkes ineengedoken door ons gras en staat na drie minuten weeral aan de deur te miauwen, die voelt zich blijkbaar best hier binnen.
Wees blij dat je nog niet geconfronteerd geweest bent met kattenaids, is een ziekte waar ik tot een dik half jaar geleden eigenlijk ook niks van wist. Wanneer wij Juleke in huis haalden heeft onze da, die toch wist dat het een zwerfkitten was, ook nooit gezegd dat we hem eigenlijk moesten laten testen. Nochtans, wanneer we dan wisten dat Juleke positief was, zei hij dat er tegenwoordig meer en meer katten besmet zijn, en onze nieuwe da zegt dit ook, ze krijgt er meer en meer in de praktijk.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#17 Geplaatst 21 december 2013 - 16:53

ja, ik kan me voorstellen dat een katje dat altijd gewoon is geweest om buiten te gaan dat dat niet simpel is om plots binnen te moeten houden. En als ze blijkbaar niet veel in contact komt met andere katjes zal dat ook wel geen probleem zijn.
Vorige week stuurde een vriendinnetje van mijn dochter een berichtje dat haar katje ook positief was getest. Nu, nog geen 14 dagen later, blijkt dat de medicatie niet werkt ??? en het beestje is nu al ingeslapen !!!! Maar ja, misschien is het maar beter zo als de mensen eigenlijk geen echte kattenmensen zijn. Die snappen dat niet ... geef medicatie en 't moet gelijk gedaan zijn !!! Jammer voor 't beestje.
Ik dacht gelijk aan jou toen ze dat de eerste keer liet weten, ik dacht: als het nodig is om een goede thuis te vinden dan zal juleken zich er wel over ontfermen, maar ja, 't heeft niet mogen zijn !!! jammer !

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#18 Geplaatst 23 december 2013 - 17:08

Ik weet natuurlijk niet welke symptomen het katje had. Aids op zich is niet echt de ziekte, het komt erop neer dat ze weinig tot geen weerstand meer hebben als het uitbreekt, en dus vatbaar worden voor allerlei andere infecties en ziektes. Vind het een beetje raar dat ze zeggen dat de medicatie niet werkt, vraag me dan af waarvoor ze medicatie hebben gegeven en in welke toestand het katje zich bevond. Sowieso altijd triestig he.
Gisteren toch nog maar eens meegweest bij Martha. Is echt een lief beestje toch hoor, ze kwam direct naar mij naartoe gelopen voor knuffeltjes, ze is eigenlijk toch wel heel sociaal.
Ik heb een paar foto's genomen en zal misschien via ks eens proberen of er geen mensen zijn die haar eventueel willen adopteren. Maar daarvoor heb ik de andere pc hier nodig en die staat bij mijn man op het werk. Jullie mogen hier binnenkort dus een  nieuwe topic over verwachten, met fotootjes van Martha.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 23 december 2013 - 19:16

Wij hebben via via onze zwerfkater die in de garage komt wonen op pets.be kunnen zetten. Deze avond was er al telefoon voor mensen die waren geïnteresseerd ... laat ons hopen en duimen dat het wat wordt !!!
Je kan het hier inderdaad op Ks zetten, en dan hopen dat het iets wordt hé

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#20 Geplaatst 24 december 2013 - 00:56

Ik duim mee voor de kater! En hopelijk vinden we voor die lieve Martha ook nog een oplossing...

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#21 Geplaatst 24 december 2013 - 16:14

Ze komen hem donderdag al halen!  hopelijk klikt het direct en is hij niet te nerveus en schichtig !