Spring naar inhoud

- - - - -

Morgen eerste "vrijwillig" DA-bezoek ...

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Cinn
Cinn
  • 575 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 19 december 2013 - 14:49

... voor Jinx en ik loop nu al te stressen :)
Hopelijk wil ze vlot in de transportbox (zal wel lukken na maanden training met snoepjes???)

Maar EINDELIJK krijgt ze een CHIP :) , een jaarlijkse check-up, nageltjes knippen, ....
De kans is heel groot dat ze er niets van merkt, want zowel de DA als ik zijn er op voorbereid dat ze verdoving zal moeten krijgen. Haar eerste kennismaking met hem was na een aanrijding en hij werd niet hartelijk ontvangen. Al moet ik er bij vermelden dat ze tot dan eigenlijk een zwervertje was die enkel in huis kwam als ik thuis was.

Dus super benieuwd hoe het morgen zal gaan!!
En ik heb ineens een vragen-lijstje opgesteld, anders vergeet ik toch weer de helft :) 1 ervan is testen op katten-aids. (Ik heb steeds aangenomen dat ze daar vorig jaar op getest was, maar staat niet in haar boekje?)
Waarschijnlijk zijn er nog wel dingen waar ik niet aan gedacht heb, dus laat de tips met vragen die ik kan stellen maar komen :)

I came, I purred, I conquered

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#2 Geplaatst 19 december 2013 - 20:43

Ik kan niet onmiddellijk iets bedenken, ik hoop dat het da bezoek goed meevalt en niet te veel stress met zich meebrengt voor jullie en Jinx
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#3 Geplaatst 19 december 2013 - 23:38

Och, ik ken dat. Ons Racheleke was ook een zwervertje, en wanneer we haar in augustus konden vangen en naar de da brengen om te laten steriliseren was het een gans gedoe. Er zat net een wilde tijger in onze bench! Dus ik ben ook bang voor de eerste keer dat we haar nu weer bij de da moeten brengen voor één of ander probleempje.
Ik kan ook niet zo meteen nog vragen bedenken, maar zou idd wel vragen hoe het zit met kattenaids.
Zo tof dat jullie Jinx in huis hebben genomen, het doet me altijd deugd om te weten als zo een sukkelke een warme thuis krijgt bij liefdevolle mensen.
Veel succes morgen!!

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 20 december 2013 - 15:08

Hoe is het bezoek verlopen?

Woensdag hebben we ook een zwever naar de dierenarts gebracht, voorlopig enkel om te zien of hij gechipt is of niet. Hij laat zich nochtans gemakkelijk pakken, maar zo'n reisbakje dat kende hij toch niet. Ik kreeg daar direct een jaap in mijn vinger 't zit nu helemaal ontstoken. Maar ja, ik zal dat wel overleven zeker?
Intussen bleek hij niet gechipt noch gecastreerd te zijn. Dus ik weet nog niet wat we er nu mee gaan doen.

Cinn
Cinn
  • 575 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 21 december 2013 - 12:16

Ik heb een ganse dag lopen stressen voor niets ... ze heeft zich zoooooo goed gedragen :love:
Zonder problemen de transportkooi in, zoals verwacht wel een oorverdovend miauwconcert vanaf we vertrokken tot ze in dromenland was :) De DA is nog steeds haar beste vriend niet, maar al bij al ging het vlot... ze heeft eens naar hem geblazen, en hem maar 1 krab bezorgd.
En tot mijn grote verbazing ligt madame nu heerlijk te knorren in haar krabpaal, terwijl ze die al weken genegeerd had :gek:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#6 Geplaatst 21 december 2013 - 13:50

Hahaha, het zijn toch gekke dieren hè :)
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#7 Geplaatst 21 december 2013 - 14:56

Super! Geeft mij meteen een beetje goeie moed voor als wij eens zullen moeten gaan met ons poezemieke hier!

Cinn
Cinn
  • 575 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 21 december 2013 - 15:38

Die transportbak-training heeft super goed geholpen. Doordat ze er al op getraind was om er zelf in te gaan en dan het appartement rond te wandelen, scheelde dat een pak gedoe en paniek. Ik had ook voor het zekerste haar pookie-muis meegenomen, daar knuffelt ze graag mee, en extra snoepjes :d Dat koppel in de wachtzaal vond het wel grappig, die kat keihard aan het miauwen en ik met snoepjes en muis aan de slag :mrgreen:  Och ja, dan vinden ze me maar :gek: ,  als het maar werkt hé hihi

Cinn
Cinn
  • 575 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 08 januari 2014 - 12:31

Gisteren nog eens naar de DA geweest, oorspronkelijk omdat ze een opgeblazen buik had. Dus het zekere voor het onzekere genomen ... Blijkt er helemaal niets aan de hand te zijn, enkel dat madame haar buikje gaat vullen ergens in de buurt :lachen: Een slanke taille zal ze op die manier dus nooit krijgen.
Ondertss ook nog eens naar haar oogje laten kijken, dat bleef maar rood zien oa. omdat de druppels die ik vorige keer had meegekregen 90% van de tijd overal belanden behalve in haar oog.
Nu heeft ze dus een spuit met cortisone gekregen in haar ooglid en is het afwachten of deze gaat helpen. En als het helpt, is de kans heel groot dat het tijdelijk is (chronische conjuctivitis).