Spring naar inhoud

- - - - -

Rauw eten + diepvries

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Sheerex
Sheerex
  • 6 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 19 december 2013 - 15:25

We wonen nu een twee maanden op het nieuw appartement en we hebben hier maar één vriesvakje in de koelkast.
Nu was ik aan het denken aan rauw voer alla carnibest voor de katten maar met zo'n vriesvak gaat dat natuurlijk niet.

Hoe groot zijn die worsten eigenlijk en hoe groot moet je vriezer zijn voor 2 katten + zelf nog wat dingen invriezen.
Ik heb er geen idee van.

Zijn andere merken beter/slechter en kan je tijdens carnibest al eens echt rauw geven als toetje zoals een kippenhartje?

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 19 december 2013 - 15:32

Ik heb hier een kleine diepvries onder onze koelkast. Inhoud 60L dacht ik (drie vakken).
En wij hebben twee katjes in huis.

Nu ik kan er max. 6 tot 7 rollen van 500gram in kwijt omdat wij zelf heel veel invriezen :)

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#3 Geplaatst 19 december 2013 - 15:38

Carnibest is niet slecht....maar bestaan betere merken.zie je meestal aan de prijs ook...toen ik vroeger kvv gaf ben ik altijd heel tevreden geweest van Tinlo.

Tuurlijk kan je dit geven als toetje,alsook kippenekjes enzo...om ze wat te  geven om te knagen. ;)
Natuurlijk niet mee overdrijven.

Bewerkt door Mister B., 19 december 2013 - 15:39.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#4 Geplaatst 19 december 2013 - 15:50

Misschien dat je best een klein diepvriesje dan bijkoopt dat je vb. op een bijkamer ofzo zet?
Ik weet dat er kleine diepvriesjes bestaan met vb. 3 schuiven, een soort tafelmodellen.
Lijkt me handig om dan KVV rollen in te bewaren alsook een beetje extra diepvries voor jezelf?
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#5 Geplaatst 19 december 2013 - 16:02

Tinlo is in rollen van 250 gr (behalve de cattery), dus dat vind ik wel handig voor als je maar enkele katjes hebt, stockeert ook makkelijker.
de rollen van Tinlo van 500gr zijn ongeveer 25 cm lang en ongeveer 5cm doorsnee, heb ik net even gemeten ;)

In Carnibest zit rijst, dit heeft een kat niet nodig, dus ik ben daar eerlijk gezegd geen voorstander van.

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 19 december 2013 - 18:26

Diepvries van 45 cm breed, 35 cm hoog en 40 cm diep. Inhoud: 23 rollen van 1 kg van Carnibest en Tinlo, en een dertigtal rollen van 250 gram van Tinlo. Voor het baasje nog een beetje vis. :)
Dit is nu wel extreem én uitzonderlijk. Maar waar een wil is, is een weg. ;)

IMG_2328.JPG

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#7 Geplaatst 19 december 2013 - 20:10

Woow en eten jullie ook mee van die KVV ofzo?
:p
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 19 december 2013 - 20:28

Heb een tafelmodel met 4 schuiven, en nog een kist 430 liter.
Het tafelmodel is voor Lemoni en de kist voor de honden.
Voor onszelf hebben we een grote vriezer met laden.

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 19 december 2013 - 23:45

Bekijk berichtBlackScorpion, op 19 december 2013 - 20:10, zei:

Woow en eten jullie ook mee van die KVV ofzo?
:p
:lachen:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#10 Geplaatst 20 december 2013 - 10:33

dan zal ik maar geen foto plaatsen zeker ;)

We hebben een grote vriezer beneden staan, een staande. Daar passen 60 rollen kvv (tinlo) van 1 kilo in. Het kleine gedeelte is dan voor ons. We zijn op zoek naar een grotere vrieskist voor in de schuur zodat we meer voorraad kunnen inslaan. Want het gaat best hard. We bestellen in normale situaties ongeveer elke 6 weken 60 kilo. Met kittens (veelvraten) en Azime die nu terug is gekomen, gaat het een beetje harder. Maar meer ruimte hebben we niet dus dan bestellen we vaker.

Boven hebben we een tafelmodel vriezer staan. Daar is 1 lade van ons, de overige zijn voor de barfproducten van de katten. En dan hebben we ook nog een mooie grote vrieskist staan boven, waar de prooi en het grootste deel van de barfproducten in zitten. Voor de katjes dan he ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Sheerex
Sheerex
  • 6 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 20 december 2013 - 11:56

Ok, ik krijg een beetje een zicht op wat voor vriezer ik moet aanschaffen dan :-). Merci alvast.

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 01 januari 2014 - 10:23

Wij hebben tweedehands vriezer, 4 laden, gekocht. Hebben nu hond plus katten op kvv, dus vriezer is eigenlijk te klein aan t worden aangezien we zelf ophalen dus een krat of 4. Maar voor alleen katten is t prima!
Ga niet uit van veronderstellingen....