Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Verhuizen met een grote groep binnenhuislevende katten! Graag Raad...

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#16 Geplaatst 21 december 2013 - 20:19

Bekijk berichtJoske123, op 21 december 2013 - 20:09, zei:

Ga je die ren dan in de voortuin plaatsen ?

Is helaas niet mogelijk. Straat loopt aan de voortuin, en ik denk dat er dan binnen de kortste keren katten aan mijn ren zullen gedumpt worden. Zou ook niet graag hebben dat er een leukerd mijn kattenren openbreekt of zo!

Het 2de jaar dat ik hier woonde, zijn er op 1 jaar tijd 3x katten aan mijn voordeur gedumpt!!

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 22 december 2013 - 14:15

komt goed!!!!

geweldig voor jullie!!!!

als jullie hulp nodig hebben , bel ons maar he :catwalk2 :catwalk

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 22 december 2013 - 19:08

Bekijk berichtgriffel1977, op 20 december 2013 - 00:18, zei:

Hallo Iedereen,

Wie kan mij even helpen in het denken hoe ik volgende situatie het beste aanpak... (mensen die vooral ervaring hebben met grote kattengroepen!)
Ik ben eigenaar van 20 binnenhuislevende katten.
Ik verhuis weldra van een appartement naar een heel ruim huis.
Huis; Benedenverdieping, 2 woonkamers (1 van 5x8m, 1 van 5x6m), 1 slaapkamer (6x6m), Badkamer, keuken, bijkeuken, Veranda.
Bovenverdieping: 3 Slaapkamers ( 1 van 3x4m, 1 van 5x6m, 1 van 7x6m)
De bedoeling is nu bij verhuis dat de katten niet meer in onze slaapkamer (benedenverdieping), badkamer en keuken komen. En hierbij kan de veranda dan ook niet in gebruik genomen worden (vanuit veranda kunnen ze ook direct naar straat toe).

Nu is het zo, dat ik sinds 2 jaar een vrij grote rust heb in mijn kattengroep (behalve de oudjes worden af en toe eens opgejaagd), en die rust wil ik ook behouden. Daarom heb ik ook beslist om mijn 5 oudjes (zij ondervinden de meeste stress in de groep), appart te huisvesten in een slaapkamer op de bovenverdieping, waar ze dan permanent verblijven en ik ook mijn hobbykamer maak.
Dan heb ik nog 14 katten (7 meisjes-7jongens).
Mijn katten zijn steeds een appartement gewoon geweest,  hoe pak ik het het beste aan voor de overige 14?? Laat ik hen direct vrij in het huis, of laat ik hen eerst wennen vanop een slaapkamer op de bovenverdieping?

Het is ook zo dat de trap voor de bovenverdieping in de inkomgang (voordeur) ligt. Ik denk ook aan de veiligheid van de katten dat ze niet via de voordeur op het straat kunnen glippen.

Als ik hen eerst laat wennen vanop de slaapkamers, dan moet ik wel met gesloten deuren werken (ivm voordeur), en dan zou ik wel 2 groepen kunnen maken. Maar hoelang moeten ze wennen aan de slaapkamerruimte eer ik hen in het huis zou vrij laten. En zou ik geen problemen creeƫren als ik de 2 groepen terug samen breng??

Veel vragen, maar ik wil het op een goede manier aanpakken om zo weinig mogelijk stress te veroorzaken.

Oja, sommige zullen mss merken dat het kattentotaal 19 is, maar nr 20 woont nu, en ook in het nieuwe huis in onze slaapkamer (is een zwaar getraumatiseerde kat).

Alvast bedankt!!
20?? jah amaai chapeau voor jullie, ik hoop dat het goed gaat !